Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام مهدی عباسی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: مسئولان باید در برگزاری مسابقات قرآنی به جنبه آموزشی توجه بسیاری کنند، چراکه جنبه آموزشی می‌تواند از نظر کیفی موجب پیشرفت مسابقات شود.
وی با بیان اینکه پرداختن به مسائل آموزشی قرآن، در انس بیشتر قشر نوجوان با مفاهیم قرآنی بسیار موثر است، افزود: آموزش درست مفاهیم قرآنی باعث می‌شود نوجوان با اصول درست تلاوت قرآن و درک مفاهیم قرآن آشنا شده و راحت‌تر با آن ارتباط برقرار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


موج‌آفرینی مسابقات قرآنی؛ زمینه‌ای برای گسترش فرهنگ قرآنی
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی بیان کرد: موج‌آفرینی مسابقات قرآنی می‌تواند علاوه بر ایجاد انگیزه برای شرکت در مسابقات، زمینه‌ای برای گسترش فرهنگ قرآنی را فراهم کند.
عباسی اظهار کرد: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم، با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، اداره‌کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش و شبکه قرآن و معارف سازمان صدا و سیما برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این آزمون در گروه‌های سنی مختلف برگزار می‌شود و به همین دلیل می‌تواند در ایجاد انگیزه در اقشار مختلف جامعه و همچنین خانواده‌ها برای رفتن به سمت مفاهیم قرآنی بسیار موثر باشد.
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی تصریح کرد: اهمیت آشنایی و انس با قرآن‌ کریم روشن‌ است‌ و ایـن یادگیری در دوره‌ کودکی نمود بیشتری پیدا می‌کند، چرا که انس گرفتن با قرآن در سال‌های ابتدایی زندگی، باعث خواهد شد تا فرد همواره در این مسیر گام بردارد.
عباسی ادامه داد: در آموزش روخوانی و روان‏خوانی یا مفاهیم قرآن، باید سعی شود که علاقه کودکان و نوجوانان نسبت به این مفاهیم افزایش یابد و اشتیاقی در آنان ایجاد شود که این اشتیاق باید با کیفیت بخشی به مسابقات قرآنی افزایش یابد.
ثبت نام ۶۵۹۹ نفری خراسان‌جنوبی در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن
وی با بیان اینکه آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در سه گروه امتحانی در قالب ۱۸ رشته برگزار خواهد شد، افزود: مرحله کتبی ۹ اسفندماه جاری و مرحله شفاهی برای افرادی که موفق به کسب حدنصاب قبولی در آزمون کتبی شوند در بازه زمانی یک هفته از تاریخ ۱۱ لغایت ۱۶ اسفندماه برگزار خواهد شد.
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی تاکنون با ۶۵۹۹ ثبت‌نام کننده در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در رتبه نخست استان‌ها ‌قرار گرفته است و رتبه ۱۰ استان‌های کشور قرار گرفته است.
عباسی افزود: آزمون الکترونیکی در یکم و دوم اسفندماه، آزمون کتبی در ۹ اسفندماه و آزمون رشته‌های شفاهی ویژه گروه سنی زیر ۱۲ سال و حافظان کل قبول شده در مرحله کتبی نیز از ۱۱ تا ۱۶ اسفندماه برگزار می‌شود.
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه به نفراتی که موفق به کسب نمرات قبولی شوند گواهینامه پایان دوره تعلق می‌گیرد، یادآور شد: حدنصاب نمره قبولی در آزمون کتبی ۷۰ ، در آزمون شفاهی ۷۵ و در آزمون الکترونیکی ۷۰ خواهد بود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان جنوبی فعالیت های قرآنی مسابقات قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۴۸۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی قرآن در کرمانشاه

حجت الاسلام ابوذر قوره جیلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: نوزدهمین دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در کرمانشاه برگزار شد.

وی افزود: در این دوره ۲۸۲ نفر در سه بخش ۱۰ جز ،۲۰ جز و حفظ قرآن کریم شرکت داشتند.

مسئول اداره قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: این دوره از آزمون‌ها در سه حوزه امتحانی شهرستان هرسین، جوانرود و کرمانشاه برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه آزمون اعطای مدرک تخصصی در چند سطح از جمله درجه یک، دو، سه، چهار و پنج برگزار شده خاطرنشان کرد: درجه یک معادل دکتری، درجه دو معادل فوق لیسانس، درجه سه معادل لیسانس، درجه چهار معادل فوق دیپلم و درجه پنج معادل دیپلم است.

مسئول اداره قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه حضور شرکت کنندگان در این دوره را خوب ارزیابی کرد و افزود: سال گذشته ۲۱۹ نفر در این آزمون حضور داشتند که این آمار در سال جاری به ۲۸۲ نفر رسید.

وی یادآور شد: در نوزدهمین دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در کنار اساتید مطرح و شناخته شده حوزه قرآن، شرکت کنندگان در گروه‌های سنی مختلف همچون خردسالان نیز حضور داشتند.

کد خبر 6096195

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزشی جامع مدیریت امور قرآنی در یاسوج برگزار شد
  • برگزاری مسابقات قرآن بین کودکان و دانش آموزان در روستای الیف + تصاویر
  • مرحله نهایی جشنواره قرآنی حیات در مشهد برگزار خواهد شد
  • دیدگاه‌های متعدد در اسلامی‌سازی علوم انسانی بررسی شد
  • اسلامی‌سازی علوم انسانی امری ضروری است
  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی
  • برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی قرآن در کرمانشاه
  • فضای قرآنی در جامعه رو به گسترش است
  • آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در اردبیل
  • ۱۲ درصد شرکت‌کنندگان قرآنی مدرک دریافت می‌کنند