Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحلیلگر سرشناس منطقه در ویژه برنامه شبکه المیادین برای چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی فاش کرد، یاسر عرفات بعد از دیدن موفقیت مقاومت مسلحانه در جنوب لبنان، از حمایت حزب الله و مغنیه برای انتفاضه استفاده کرد.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «انیس نقاش» تحلیلگر سیاسی و عضو مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی «الامان»، در میزگرد شبکه المیادین با موضوع بررسی رابطه ایران و فلسطین در چهار دهه اخیر، اعلام کرد که یاسر عرفات رهبر سازمان آزادی‌بخش فلسطین بعد از توافق اسلو به سوی مقاومت مسلحانه بازگشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نقاش در توضیح این مسئله گفت، بعد از [امضای] توافق اسلو، وضعیت سازمان آزادی‌بخش تغییر کرد و سرانش اراده کردند که از مبارزه مسلحانه خارج شوند و منشور سازمان را تغییر بدهند.  بنابراین در چنین شرایط مقاومت نمی‌تواند از چیزی حمایت کند که خودش [سازمان آزادی‌بخش] دیگر خواستار آن نیست. بنابراین ایران روی گروه‌هایی در فلسطین تمرکز کرد که توافق اسلو را رد کردند و وارد مبارزه مسلحانه شدند. 

نقاش توضیح داد: سال 2000 سال نقطه عطف است، زمانیکه جنوب لبنان با آن شکوه و مبارزه مسلحانه و مقاومت  آزاد و ارتش اسرائیل عقب زده شد، یاسر عرفات، صحنه منطقه‌ای را برای خود بازبینی و مرور کرد و حرارت به روابطش با ایران و حزب الله بازگشت. بنابراین امروز خیلی فاش می‌گویم که انتفاضه مسلحانه شکل نمی‌گرفت اگر حمایت ایران و حزب‌الله از ابوعمار (یاسر عرفات) در این مسیر نبود. 

المیادین پرسید: منظور شما کتائب شهداء الاقصی است؟ 

نقاش تأکید کرد، «بله. وقتی ابوعمار هیچ پولی نداشت که از کتائب حمایت کند و وقتی که همه منابع را از او گرفتند و ابومازن (محمود عباس) برخی منابع [مالی] را با حمایت آمریکا و اروپا سلب و ابوعمار را محاصره و تحریم کرد، ابوعمار برای حمایت کتائب شهداء الاقصی و شعله‌ور کردن انتفاضه مسلحانه، در تماس مستقیم با سران حزب‌الله و مشخصا در ارتباط با [شهید] عماد مغنیه بود.

نقاش همچنین تأکید کرد که «یاسر عرفات بعد از آنکه فهمید اسلو شکست خورده و مبارزه مسلحانه در جنوب لبنان نتیجه داده است بازگشت، و همه کانال‌های ارتباطی خود با حزب‌الله و ایران را برقرار کرد تا از کتائب شهداء الاقصی و انتفاضه مسلحانه حمایت کند. اما شما ببینید چه کسانی با انتفاضه مسلحانه مبارزه کردند؟ فقط آمریکا و اسرائیل نبودند که از بیرون با آن جنگیدند. بخش بزرگی از جنبش فتح با آن مقابله کرد که می‌خواست جایگزینی برای یاسر عرفات ارائه کند..».

یاسر عرفات معروف به ابوعمار در نوامبر سال ۲۰۰۴ در بیمارستان نظامی پرسی در حومه پاریس و در نتیجه ترور درگذشت. او رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از زمان تأسیس در ۱۹۹۶، رئیس سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) از سال ۱۹۶۹ و رئیس و مؤسس جنبش فتح از سال ۱۹۵۹ تا هنگام فوت بود.

آذرماه گذشته «بسام ابوشریف» از مشاوران یاسر عرفات فاش کرد که صورت‌جلسه‌ نشستی را در اختیار دارد که ثابت می‌کند ترور عرفات با اطلاع و موافقت حکومت آل سعود بوده  و جرج بوش رئیس‌جمهور اسبق آمریکا در جلسه با آریل شارون نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی به او گفته که آل سعود با ترور عرفات موافقت کرده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اسرائیل انیس نقاش حزب الله لبنان عماد مغنیه مقاومت مسلحانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۴۸۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت استاندارد ایلام از رشد تولید در استان

یادگار محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر از تمرکز سازمان ملی استاندارد ایران بر رشد تولید در راستای تحقق شعار سال و همزمان با موفقیت غرور آفرین سازمان ملی استاندارد ایران در ارزیابی همترازی آسیا - اقیانوسیه خبر داد.

مدیرکل استاندارد با اشاره به نقش برجسته سازمان ملی استاندارد ایران در رشد تولید گفت: نقطه کانونی ما تمرکز بر رشد تولید است.

وی با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد ایران و بالطبع آن اداره کل استاندارد ایلام در دوره تحولی با اعمال نظارت‌های دقیق در تولید کالا و ارایه خدمات به بازارسازی تولیدات داخل کمک می‌کند، گفت: اگر محصولات تولیدی باکیفیت و استاندارد در بازار عرضه شود قطعاً رشد می‌کند و ما سعی کردیم تا با ارتقای کیفیت، بر وسعت بازار تولید داخل بیافزاییم.

دبیر شورای استاندارد استان در خصوص بازارهای صادراتی نیز اظهار داشت: برای دستیابی به مقیاس بالای اقتصاد صادراتی نیازمند مراودات بین المللی هستیم، به همین منظور سازمان ملی استاندارد دیپلماسی استاندارد و کیفیت را در دوران تحولی دولت سیزدهم هدفگذاراری کرده است.

محمدی با اشاره به موفقیت سازمان ملی استاندارد و تلاش‌های رییس سازمان ملی استاندارد ایران و مرکز ملی تأیید صلاحیت ایران در تمدید و افزایش عضویت کامل در اتحادیه تایید صلاحیت آسیا-اقیانوسیه گفت: بی شک این موفقیت جریان ساز جهش تولید و رشد اقتصادی کشور در راستای تحقق شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب، خواهد بود.

وی با بیان اینکه همزمان با کیفی سازی می‌توانیم بر رشد تولید و ایجاد بازار مناسب، همچنین سهم خوب با تحریک تقاضا در بازار داخل و صادراتی گام‌های موثری برداریم گفت: این اقدامات رشد تولید را به دنبال دارد و امیدواریم با عملکردی مناسب بتوانیم تا پایان سال کارنامه امیدآفرینی را داشته باشیم.

مدیرکل استاندارد استان در پایان، سازمان ملی استاندارد ایران را سازمانی مردمی و مردم نهاد معرفی کرد و گفت: امیدواریم با همراهی و پشتیبانی مردم در مشارکت تولید سال خوبی را با رشد تولید رقم بزنیم.

کد خبر 6088817

دیگر خبرها

  • جایگاه ایران را در عرصه نبرد فرهنگی و اقتصادی تثبیت کنیم/ مسئولان از تولید ملی حمایت کنند
  • مدیران باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند
  • مسئولان هم محصولات ملی و داخلی خریداری و مصرف کنند
  • مدیریت باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند
  • سه اداره‌کل سمنان در پذیرش درخواست‌های مردمی سفر رییس‌جمهور رکورد زدند
  • سخنرانی ترومن پس از بمباران هیروشیما / عماد مغنیه که بود و چگونه ترور شد؟ / تراژدی منابع مشترک چیست؟ / لذت رانندگی با شورلت‌های کلاسیک
  • حمایت استاندارد ایلام از رشد تولید در استان
  • حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور
  • بیانیه مشترک حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب
  • رئیس جمهور: برای صدور خدمات فنی مهندسی آمادگی داریم