Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی به کلیه مدیران قضایی تأکید کرد تا با اعمال مدیریت دقیق و ایجاد مشوق‌ و تمهیدات و زمینه‌های لازم برای استفاده قضات از مجازات‌های جایگزین حبس را تسهیل و فراهم کنند.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، دهمین جلسه شورای مدیران قضایی استان خراسان شمالی با حضور رئیس کل دادگستری خراسان شمالی، کلیه معاونت ها، رؤسای دادگستری‌ها و دادگاه‌های بخش و همچنین دادستان‌های حوزه‌های قضایی صبح امروز در دادگستری کل استان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست بررسی مهمترین مشکلات دادگستری‌ها و دادسرای‌های عمومی و انقلاب و بررسی راهکار‌های اعمال مجازات‌های جایگزین حبس، محور اصلی و دستور کار این جلسه بود، رئیس دادگستری شیروان و دادستان عمومی و انقلاب فاروج به نمایندگی از کلیه حوزه‌های قضایی گزارشی از مشکلات مبتلا به ارائه کردند و سپس سایر معاونت‌ها و رؤسای دادگستری و دادستان‌های مرکز استان و شهرستان‌ها نیز به بیان دیدگاه ها، نقطه نظرات، انتقادات و پیشنهاد‌های مربوطه پرداختند.
حجت الاسلام والمسلمین جعفری، رئیس کل دادگستری خراسان شمالی، با تبریک ایام اله دهه مبارک فجر و فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را در دهه چهارم انقلاب و در آستانه چهلمین سالگرد بهار آزادی بی نظیر و مثال زدنی توصیف کرد.
وی با اشاره به تلاش ها، توطئه‌ها و خباثت‌های استکبار جهانی و نظام سلطه، حفظ انسجام، همدلی، وحدت و یکپارچگی امت اسلام را رمز دوام و بقای جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: مردم با بصیرت ایران اسلامی ان شاء اله با حضور باصلابت خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه سال جاری حماسه‌ای دیگر خلق خواهند کرد و اقتدار و عظمت این مرزوبوم را برای جهانیان به نمایش خواهند گذاشت.
رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی با اشاره به وضعیت جمعیت کیفری زندان‌های خراسان شمالی، بکارگیری سیاست‌ها و برنامه‌های حبس زدایی در استان را اولویت مهم دستگاه قضایی و ضرورتی اجتناب ناپذیر توصیف کرد.
وی سپس با تبیین مقررات مندرج در ماده ۷۹ قانون آیین دادرسی کیفری و آیین نامه اجرایی مربوطه به ویژه درخصوص استفاده از ظرفیت‌ها و خدمات عام المنفعه مجرمین واجد شرایط، بر استفاده حداکثری از تأسیسات قانونی در جهت کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و پیشگیری از آسیب‌های ناشی از اعمال مجازات حبس بر روی اشخاص و خانواده هایشان تأکید کرد.
وی به کلیه مدیران قضایی تأکید کرد تا با اعمال مدیریت دقیق و ایجاد مشوق‌ و تمهیدات و زمینه‌های لازم برای استفاده قضات از مجازات‌های جایگزین حبس را تسهیل و فراهم کنند.
اعمال نظارت دادستان‌ها بروضعیت ارز و کالای قاچاق در استان خراسان شمالی، ایجاد مشوق‌های انگیزشی از سوی رؤسای حوزه‌های قضایی برای تسهیل اعمال مجازات‌های جایگزین حبس، بازدید میدانی و نظارت بر عملکرد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی توسط معاونت آمار و انفورماتیک، نظارت رؤسای دادگستری‌ها و دادگاه‌های بخش و دادستان‌ها بر تعیین اوقات نظارت با دستور قضایی از جمله مصوبات این نشست بود.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: قضایی دادگستری جایگزین حبس دادستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۴۸۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت های تردد در محورهای شمالی در پایان هفته اعلام شد

تین نیوز

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور گفت: ممنوعیت تردد در محورهای شمالی کشور از امروز تا پایان هفته اعمال شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ایمان محرابی نیا مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور با بیان اینکه محدودیت های ترافیکی در تردد موتورسیکلت اعمال شده است گفت: تردد موتور سیکلت از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه مورخ ۵ اردیبهشت الی ساعت ۶ صبح روز شنبه مورخ ۸ اردیبهشت از محورهای کرج چالوس، هراز، فیروزکوه، محور تهران سمنان مشهد و بالعکس ممنوع است.

محرابی نیا افزود: در محور کندوان محدودیت تردد در خودروهای سواری اعمال شده و از ساعت ۱۴ الی ۲۴ روز جمعه در دستور کار قرار گرفته است به طوری که از ساعت ۱۴ آزادراه تهران شمال اعمال محدودیت تردد برای خودرورهای به مقصد چالوس انجام می شود و از ساعت ۱۵ ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) انسداد به صورت کامل اجرایی می شود.

وی اظهار کرد: از ساعت ۱۷ از مرزن آباد به سمت تهران یک طرفه اجرا می شود واز از ساعت ۲۴ طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می شود. همچنین تردد از مسیر جاده قدیم تا محدوده پل زنگوله برای ساکنین و افراد محلی آزاد است.

او بیان کرد: تردد از مسیر جاده قدیم کرج چالوس تا محدوده پل زنگوله برای ساکنین و افراد محلی آزاد بوده، ولی تردد خودروهایی که قصد عزیمت به چالوس در روزهای اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت ۱۲ از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع است.

وی گفت: در محور هراز در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید مامورین پلیس راه محدودیت یک طرفه مقطعی روز جمعه مورخ ۷ اردیبهشت به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بلعکس انجام خواهد شد.

وی افزود: تردد تمامی کامیون ها وکامیونت ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ الی ۲۴ روز چهارشنبه مورخ ۵ اردیبهشت و همچنین از ساعت ۶ الی ۲۴ روزهای پنجشنبه و جمعه مورخ های ۶ و ۷ اردیبهشت از محور هراز ممنوع است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری هرمزگان با ۲۱۸ نفر از مراجعین در محل نماز جمعه بندرعباس
  • حج را نمی‌توان با اعمال دیگر جایگزین کرد
  • مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست محیطی دارند+فیلم
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا
  • مجتهدزاده: ممنوعیت ثبت اظهارنامه قضایی علیه مقامات دولتی، اقدامی نسنجیده است
  • جذب نزدیک به ۴۰ قاضی برای تقویت کادر قضایی آذربایجان غربی
  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد
  • ممنوعیت های تردد در محورهای شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • ارتقای ۱۳ پله‌ای جایگاه پارک علم و فناوری خراسان شمالی در کشور