Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-06@10:13:05 GMT

درخواست نماینده مجلس درباره اموال متهم سکه ثامن

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۴۹۲۰۷

درخواست نماینده مجلس درباره اموال متهم سکه ثامن

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در نامه‌ای از دادستان تهران خواست تا اموال توقیف شده از متهم پرونده سکه ثامن پیش از عید بین مالباختگان به نسبت طلب تقسیم شود.

به گزارش مشرق، پرونده سکه ثامن به گفته مسئولان قضایی کشور بیش از ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ شاکی دارد که هر کدام به اندازه‌ای متضرر شده اند.

دادستان تهران در چند روز اخیر اعلام کرده است که حدود ۱۱۰ میلیارد تومان اموال نظیر ملک مسکونی و تجاری، پول نقد، خودروهای لوکس و طلا و دلار از متهم پرونده کشف و توقیف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

بدهی پرونده سکه ثامن ۲۵۰ میلیارد تومان است جزئیات جدید از کلاهبرداری سایت سکه ثامن

پس از اعلام این موضوع رسول کوهپایه زاده وکیل مالباختگان این پرونده به محمد دهقان نماینده مردم چناران در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون قضایی نامه‌ای زده و از وی درخواست کمک کرد.

رسول کوهپایه زاده وکیل شکات پرونده سکه ثامن در تاریخ ۱۲ بهمن در نامه ای خطاب به دهقان نوشته بود: با توجه به وضعیت اسفناک مالی و معیشتی مالباختگان که اغلب حتی قادر به تامین مخارج روزانه خود نیستند و با عنایت به اینکه در آستانه شب عید قرار داریم و از آنجایی که تا صدور رای قطعی در این پرونده زمان قابل توجهی در پیش است استدعا دارم جهت کمک به بهبود شرایط وخیم و زندگی ۴ هزار خانواده مالباختگان پرونده تدبیر و تمهیدی اتخاذ فرمایید تا با درایت مسئولان قضایی امکان استرداد وجوه مالباختگان به نسبت طلب شان با توجه به وجوه و اموال توقیف شده از متهم پرونده فراهم شود.

پس از این درخواست کوهپایه زاده محمد دهقان هم در نامه‌ای به دادستان تهران نوشت: جناب آقای جعفری دولت آبادی دادستان محترم تهران سلام علیکم نظر به اینکه بخشی از اموال متهم پرونده سکه ثامن توقیف شده است و از طرفی در آستانه سال جدید بخش مهمی از مالباختگان به خاطر تنگناهای مالی مدام پیگیر احقاق حق هستند مستدعی است دستور فرمایید اموال توقیف شده به وجه نقد تبدیل و در آستانه سال نو به نسبت طلب طلبکاران بین آنها توزیع شود.

نامه محمد دهقان خطاب به دادستان تهران

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بودجه 98 تحولات ونزوئلا جشنواره فجر توقیف دادستان تهران سکه ثامن متهم مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۴۹۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست انتخاباتی یک نماینده مجلس از مردم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ابراهیم عزیزی نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم اظهار کرد: انتخابات جلوه‌ای از تحول‌گرایی و تعیین سرنوشت مردم به خواست خودشان است.

وی در گفتگو با ایسنا،انتخابات را جلوه‌ای از امیدآفرینی دانست و افزود: مردم با بهره‌گیری از تجارب گذشته برای آینده زندگی خودشان تصمیم‌گیری می‌کنند از مردم می‌خواهیم با همان نگاه جریان‌شناسی و موقعیت‌شناسی و زمان‌شناسی در دور اول، در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی مشارکت داشته و به کامل شدن مجلس کارآمد کمک کنند.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مردم براساس شناخت از کاندیداها افراد با صلاحیت و باتجربه و دارای شناخت را انتخاب کنند تا در نهایت نمایندگان بتوانند مجلسی کارآمد تشکیل داده و به مردم خدمت کنند.

عزیزی در پایان از مردم به ویژه از مردم شیراز و ورزقان برای حضور در دور دوم مجلس دوازدهم دعوت کرد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903086

دیگر خبرها

  • جزئیات جدید از دادگاه پسر معاون اول سابق قوه قضائیه که اعترافات خود را پس گرفته بود
  • رونمایی از مدارک فساد پسر معاون اول سابق قوه قضائیه
  • فرمانداری ویژه شهرستان‌های یزد و میبد در حال پیگیری است
  • درخواست انتخاباتی یک نماینده مجلس از مردم
  • دستگیری ۴ متهم اصلی پرونده  مفقودی یسنا کودک کلاله ای
  • دستگیری ۴ متهم اصلی ربایش "یسنا" در دشت کلاله
  • دستگیری ۴ متهم اصلی ربایش "یسنا"
  • دستگیری ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی یسنا
  • دستگیری ۴ متهم ‌اصلی ربایش یسنا
  • دستگیری ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی یسنا کودک کلاله‌ای