Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایش روز گذشته سپاهان مقابل صنعت‌ نفت بار دیگر اثبات کرد که امیر قلعه‌نویی با وجود در اختیار داشتن بازیکنان طراح اعتقادی به استفاده از هافبک بازی‌ساز نداشته و اتکای بیش از اندازه او به استفاده از یک سیستم می‌تواند سپاهان را از کورس قهرمانی دور کند. ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، هفته نخست از دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر فوتبال جام خلیج فارس روز گذشته با برگزاری 3 دیدار ادامه یافت که در یکی از این رقابت‌ها سپاهان اصفهان مقابل صنعت نفت آبادان تن به تساوی بدون گل داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رقابت‌های لیگ برتر پس از اتمام تعطیلی 2 ماهه از این هفته آغاز شده و قهرمان نیم‌فصل رقابت‌ها با یک تساوی بدموقع صدر جدول را به سایر رقبا تعارف کرد. سپاهان که در پایان نیم‌فصل نخست با وجود هم‌امتیاز بودن با تیم‌های پرسپولیس و پدیده، به لطف تفاضل گل بهتر صدرنشین جدول رقابت‌ها شده بود، در نخسین گام از دور برگشت رقابت‌ها به مصاف صنعت‌ نفت آبادان رفته و تن به تساوی بدون گل داد تا 2 امتیاز حساس دیگر را از دست بدهد.

زردپوشان اصفهانی در شرایطی تن به این تساوی دادند که امروز تیم‌های پرسپولیس و پدیده به مصاف هم می‌روند و نتیجه آن دیدار می‌تواند تیم صدرنشین را تغییر دهد.

شاگردان قلعه‌نویی در چند دیدار پایانی خود دچار افت محسوسی شده‌اند. بازی‌های سپاهان نه تنها دیگر آن طراوت و شادابی ابتدای فصل را ندارد بلکه تیم امیر قلعه‌نویی در نتیجه‌گیری نیز دچار مشکل شده است. به دست آوردن تنها 7 امتیاز و کسب 4 مساوی و تنها یک برد از 5 بازی پایانی عملکرد مناسبی برای یک مدعی قهرمانی محسوب نشده و در صورت ادامه‌دار بودن می‌تواند سپاهان را از کورس قهرمانی دور کند.

سپاهانی‌ها مقابل صنعت نفت بازی چندان خوبی را به نمایش نگذاشتند و عملکرد مطلوبی نداشتند. زردپوشان اصفهانی در فاز هجومی ضعیف عمل کرده و مهاجمان این تیم موقعیت‌های زیادی را خراب کردند. شاگردان قلعه‌نویی که در غیاب گلزن اصلی تیم، کی‌روس استنلی، به میدان رفته بودند نتوانستند جای خالی او را پر کنند و علی‌رغم به دست آوردن موقعیت‌های گلزنی مناسب، از آنها بهره چندانی نبردند.

نکته قابل توجه درباره نمایش سپاهان در روز گذشته این است که قلعه‌نویی باز هم نشان داد با وجود در اختیار داشتن بازیکن‌های طراحی مانند بختیار رحمانی و محسن مسلمان اعتقاد چندانی به استفاده از هافبک بازی‌ساز نداشته و تیمش همچنان با یک سیستم بازی می‌کند و پلن دوم یا برنامه جایگزینی برای مواقع لزوم در اندیشه‌های قلعه‌نویی جایی ندارد. نقطه ضعفی بزرگ که به رقبای سپاهان این اجازه را خواهد داد تا با بستن کانال‌های نفوذ تیم قلعه‌نویی، آنها را در فاز هجومی زمین‌گیر کرده و به راحتی از نقاط ضعف آنها بهره بگیرند. اصرار و اتکای بیش از اندازه تیم قلعه‌نویی به استفاده از یک سیستم و برنامه می‌تواند فرصت آنالیز کافی را در اختیار رقبا گذاشته و سپاهان را از کورس قهرمانی دور کند.

زردپوشان اصفهانی در فاز دفاعی اما عملکرد خوبی داشتند و مدافعان این تیم در اجرای وظایف خود موفق بودند. مدافعان سپاهان با پرس مناسب و جایگری‌های دقیق اجازه خلق موقعیت چندانی به تیم حریف نداده و علاوه بر آن، در فاز تهاجمی نیز روز خوبی پشت سر گذاشتند و موقعیت‌های زیادی را خلق کردند، اما بی‌دقتی مهاجمان این تیم مانع از باز شدن دروازه صنعت نفت آبادان شد.

در آن سو تیم صنعت نفت مقابل سپاهان بازی خوبی را به نمایش گذاشت. شاگردان سرجیو پرتغالی در فاز هجومی بارها خطرساز شده و موقعیت‌های خوبی را خلق کردند، اما هوشیاری مدافعان سپاهان مانع از گلزنی آنان شد. در فاز دفاعی نیز مدافعان صنعت‌ نفت به خوبی مهاجمان سپاهان را کنترل کرده و اجازه ندادند تا کار خاصی از پیش ببرند.

در نیمه‌ نخست صنعت‌ نفت بازی را بهتر آغاز کرده و بازیکنان این تیم چند موقعیت گلزنی را خلق کردند که هیچ کدام حاصلی در بر نداشت. با گذشت زمان سپاهان کنترل بازی را در دست گرفته و شاگردان قلعه‌نویی اندیشه‌های تاکتیکی سرمربی خود را در زمین پیاده کردند. سپاهانی‌ها که روی نفوذ و ارسال از جناح چپ برنامه داشتند، چند موقعیت خطرناک از این طریق ایجاد کردند، اما مهاجمان بی‌دقت سپاهان به راحتی آنها یکی پس از دیگری از دست دادند. در آن سو طلایی‌پوشان آبادان نیز عقب ننشسته و حملات خوبی را روی دروازه سپاهان پی‌ریزی کردند که حاصلی در بر نداشت و در نهایت بازی در این نیمه بدون گل خاتمه یافت.

با شروع نیمه دوم باز هم صنعت‌نفت بازی را بهتر آغاز کرده در دقایق ابتدایی تیم برتر میدان بود. صنعت‌نفتی‌ها برای گلزنی روی ضربات ایستگاهی و نفوذ به عمق خط دفاعی سپاهان برنامه داشتند و چند موقعیت خوب نیز خلق کردند، اما واکنش‌های خوب نیازمند مانع از گلزنی آنان شد. در ادامه امیر قلعه‌نویی دست به تعویض زده و توانست روند بازی را به نفع تیم خود برگرداند. در این نیمه بیشتر حملات سپاهان از کانال راست شکل می‌گرفت و ایران‌پوریان وظیفه ارسال‌های بلند روی سر مهاجمان را بر عهده داشت. نفوذهای ایران‌پوریان باعث می‌شد که فضای مناسبی پشت سرش در اختیار صنعت‌نفتی‌ها قرار گیرد و شاگردان سرجیو با استفاده از آن موقعیت‌های گلزنی زیادی را خلق کردند که حاصلی در بر نداشته و بازی با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

توقف سپاهان در آبادان سپاهان و صنعت‌ نفت آبادان؛ جدال برای حفظ صدرنشینی نگاهی به فعالیت سپاهان در نقل و انتقالات زمستانی؛ جنس قلعه‌نویی جور شد

سرجیو: مقابل سپاهان 6 موقعیت گل داشتیم

سرمربی نفت آبادان مدعی شد تیمش در دیدار مقابل سپاهان اصفهان شش موقعیت گل داشته است.

پائولو سرجیو در پایان دیدار تیمش با سپاهان اصفهان که به تساوی بدون گل انجامید، اظهار داشت: بازی بسیار سختی بود و مقابل تیم قدرتمند سپاهان 6 فرصت گل داشتیم. امروز واقعاً یک تیم بودیم و به بازیکنانم به خاطر این عملکرد خوب تبریک می‌گویم. آنها در کنار تلاش زیاد کیفیت بالای خود را به نمایش گذاشتند. مقابل چنین تیم قدری شما باید برای هر ثانیه مسابقه برنامه داشت و بار دیگر به شاگردانم خسته نباشید می‌گویم.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا از بازیکنان دیگری در خط حمله استفاده نکرد، افزود: بازیکنانی که من به میدان فرستادم از نظر شما توانایی گل زدن نداشتند؟ من نباید به شما جواب بدهم، اما دیدید بعد از تعویض‌هایی که داشتیم، شانس‌های خوب گلزنی به وجود آمد و به این خاطر با نظر شما موافق نیستم. از نظر من بالوتلی امروز عملکرد خوبی داشت. او بازی خیلی خوبی را انجام داد و برای یادآوری باید بگویم میلاد جهانی شش هفته مصدوم بود و تازه به جمع بازیکنان اضافه شده است. اساساً تعویضی که ما انجام می‌دهیم برای تقویت تیم است. ما می‌دانستیم که کیفیت فنی سپاهان چقدر است به این خاطر فردین عابدینی را اضافه کردیم و او هم موقعیت خوب گلزنی داشت.

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان اضافه کرد: تعجب برانگیز است که شما در واکنش به شش موقعیت گلی که مقابل سپاهان انجام دادیم در مقابل دو موقعیت گلی که به این تیم دادیم این واکنش را از خود نشان می‌دهید و این شائبه‌برانگیز است. شما از بالوتلی انتقاد می‌کنید که امروز روی تلاش خودش موقعیت گل به دست آورد. موقعیت گل به راحتی به دست نمی‌آید و قطعاً اگر او ضربات آخرش گل می‌شد شرایط خیلی بهتر می‌شد. ما چهار روز دیگر باید با پدیده بازی کنیم که این قرعه سختی است.

تکسیرا: تساوی مقابل صنعت نفت را در بازی‌های آینده جبران می‌کنیم

مربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان مدعی شد داور پنالتی این تیم را در دیدار مقابل صنعت نفت آبادان نادیده گرفته است.

میگوئل تکسیرا پس از تساوی بدون گل تیمش مقابل صنعت نفت آبادان اظهار داشت: همان‌طور که پیش‌بینی می‌کردیم بازی سختی بود. ما بازی را در نیمه اول خوب شروع کردیم و یکی دو موقعیت هم به وجود آوردیم. سعی کردیم بازی را از چپ به راست و از راست به چپ بگردانیم.

وی ادامه داد: یک صحنه هم در داخل محوطه جریمه اشتباه داوری صورت گرفت و پنالتی بود. در نیمه دوم نیز صنعت نفت خوب کار را شروع کرد. در این بازی کمی هم آفتاب دروازه‌بان ما را اذیت می‌کرد و کار برای‌مان سخت شده بود، اما 10، 15 دقیقه تلاش کردیم و توانستیم روند بازی را برگردانیم.

مربی تیم فوتبال سپاهان ادامه داد: بعد از تعویضی که انجام دادیم توانستیم بهتر کار کرده و از جلو پرس کنیم. چند ضربه ایستگاهی داشتیم که خطرناک هم بودند. یک اتفاق هم در محوطه جریمه افتاد که توپ به دست بازیکن حریف خورد و فکر می‌کنم پنالتی بود. دو صحنه خطرناک نیز تیم صنعت نفت داشت و یک شوت هم کریمی داشت که می‌توانست تبدیل به گل شود. در لحظات پایانی بازی هم موقعیتی داشتیم که فکر می‌کنم آفساید نبود، اما به نظرم داور کنار هم داور خوبی است، چون یکی از شاگردان خوب علیرضا فغانی است. نمی‌شود چیزی به او گفت، چون کمک علیرضا فغانی بود، اما داور خوب قضاوت کرد. به غیر از چند اشتباه کوچک، همه چیز خوب بود. به نظرم از نظر تاکتیکی دو تیم خوب کار کردند و ما هم سعی می‌کنیم در بازی‌های آینده این نتیجه را جبران کنیم.

تکسیرا در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا امیر قلعه‌نویی به استفاده از محسن مسلمان در این بازی اعتقاد نداشت، اظهار داشت: ما بیش از 20 بازیکن داریم. به همه آنها اعتقاد داریم، اما بازی به بازی استفاده می‌شوند. ما به تمام بازیکنان اعتقاد داریم که بازی به بازی برای ما به میدان می‌روند.

انتهای پیام/ح

R41346/P/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۴۹۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مورایس: از بازی امشب ما استقلال سود برد

از نگاه سرمربی تیم فوتبال سپاهان برنده بازی امشب این تیم مقابل پرسپولیس، استقلال بوده است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ژوزه مورایس پس از تساوی بدون گل تیمش مقابل پرسپولیس اظهار داشت: هواداران فضای خیلی خوبی در ورزشگاه ایجاد کردند و تیمی که از این بازی سود برد، استقلال بود.

توقف پرسپولیس برابر سپاهان؛ تیم اوسمار به دومی راضی است!

 

ادامه دارد ...

دیگر خبرها

  • مصدومیت شدید برای پدیده لیگ 20
  • کرمانی‌مقدم: بازی پرسپولیس و سپاهان خسته‌کننده و بی‌روح بود
  • پرسپولیس ۰ - ۰ سپاهان / تقسیم امتیاز در جدال سنتی / استقلال صدرنشین ماند
  • اوسمار هدیه نکونام را پس فرستاد | جنجال برای هیچ ؛ فرصت برای سبقت بزرگ سرخ ها از دست رفت | پرسپولیس صفر - سپاهان صفر
  • پرسپولیس تعارف استقلال را رد کرد؛ ال‌کلاسیکو خواب‌آور برنده نداشت
  • اتهام مدیرعامل پرسپولیس به بازیکنان سپاهان
  • مورایس: از بازی امشب ما استقلال سود برد
  • تساوی پرسپولیس و سپاهان در نیمه «خواب‌آور»/ ستاره‌های پوشالی
  • پیروزی هوادار مقابل صنعت نفت در ۴۵ دقیقه نخست
  • رد شکایت سپاهان و نساجی از صنعت نفت آبادان