Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهوری آمریکا در مورد حضور نظامیان این کشور در خاک عراق، گفت که این نیروها اشغالگرند و باید عراق را ترک کنند.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، گردان‌های حزب‌الله عراق در واکنش به اظهارات «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کردند که مقاومت اسلامی در عراق قادر است به حضور نظامیان آمریکایی در این کشور پایان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«محمد محی»، سخنگوی این گردان‌ها در گفت‌وگو با خبرگزاری «معلومه» عراق سه‌شنبه (۱۶ بهمن) گفت که «همه نیروهای بیگانه حاضر در خاک عراق از جمله نیروهای نظامی آمریکا، بر اساس قانون اساسی عراق و پس از رأی‌گیری پارلمان در مورد پیش‌نویس قانون اخراج نظامیان آمریکایی، اشغالگر و متجاوز به شمار خواهند رفت».

او با بیان اینکه این نیروهای بیگانه خود را در برابر مردم و گروه‌های مقاومت اسلامی عراق خواهند دید، گفت: «گروه‌های مقاومت در نتیجه تجربه‌ای که در جنگ با عناصر گروه تروریستی داعش به دست آورده، توانایی زیاد و مهارت رزمی بالایی کسب کرده‌اند».

وی خطاب به آمریکایی‌ها هشدار داد: «مقاومت اسلامی توانایی‌های آموزشی و تسلیحاتی گسترده‌ای دارد و می‌تواند چشم آمریکا را در "عین الأسد" در استان الأنبار از حدقه در بیاورد».

ترامپ در جریان تعطیلات پایان سال میلادی به صورت مخفیانه وارد پایگاه هوایی عین الاسد در الانبار شد و برای لحظاتی با نظامیان آمریکایی حاضر در این پایگاه گفت‌وگو کرد و سال نو را به آن‌ها تبریک گفت. این اقدام وی اعتراض عراقی‌ها را در پی داشت آن را مصداق نقض حاکمیت ملی کشورشان ندانستند..

ترامپ یکشنبه این هفته نیز طی گفت‌وگو با یک شبکه خبری از حضور نظامیان آمریکایی در عراق به رغم انتقادها دفاع کرد و گفت که هدف از این حضور رصد کردن ایران است.

سخنان ترامپ با واکنش شدید مقام‌های فعلی و سابق عراق و قانونگذاران این کشور رو به رو شد.

«برهم صالح»، رئیس‌جمهور عراق گفت که آمریکا از این کشور برای «رصد ایران» اجازه نگرفته و حضورش در عراق بخشی از توافق میان دو کشور برای مبارزه با «تروریسم» است. «حیدر العبادی»، نخست‌وزیر پیشین عراق در توئیتر نوشت باید به حق حاکمیت عراق احترام گذاشته شود.

در بین نمایندگان عراقی نیز تحرکاتی برای تصویب قانون خروج نیروهای آمریکا از کشورشان شروع شده است. آن‌ها تلاش می‌کنند لایحه پیش‌نویس ممنوعیت حضور نیروهای خارجی و اخراج آن‌ها را در صحن پارلمان به رأی بگذارند.

ائتلاف الفتح امروز سه‌شنبه تأکید کرد که همه قدرت‌های سیاسی عزم خود را جزم کرده‌اند تا این قانون را به تصویب برسانند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آمریکا پایگاه عین الاسد حزب الله عراق عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۴۹۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور السنوار در مناطق درگیری در غزه و دیدار با نیرو‌های مقاومت

یک منبع در جنبش حماس از حضور میدانی یحیی السنوار در غزه و دیدارش با نیروهای مقاومت خبر داد؛ رسانه‌های رژیم صهیونیستی این اتفاق را به منزله شکست این رژیم و کابینه جنگ آن دانستند.

به گزارش ایسنا، یکی از رهبران مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) افشا کرد «یحیی السنوار» رئیس جنبش حماس در غزه به تازگی از مناطق درگیری میان نیروهای مقاومت و ارتش اشغالگر بازدید کرده و با تعدادی از نیروهای این جنبش روی زمین و نه در تونل‌ها دیدار کرد.

این منبع در گفت‌وگو با شبکه ماهواره‌ای «العربی الجدید» اظهار کرد: در رایزنی‌هایی که به تازگی میان سران جنبش در داخل انجام شد، السنوار، رئیس حماس در خارج را از شرایط مقاومت در نوار غزه آگاه کرده و بر اساس آمار و گزارش‌های میدانی دقیق بر موضعگیری قدرتمند مقاومت و صلابت و اقتدار آن در مواجهه با نیروهای رژیم اشغالگر تاکید کرد.

روز دوشنبه روزنامه «نیویورک تایمز» آمریکا به نقل از چند مسوول رژیم صهیونیستی و آمریکا درباره قدرتی که حماس پس از گذشت ۲۰۰ روز از جنگ و نسل‌کشی در نوار غزه از آن برخوردار است، نوشت.

برخی مسئولان سرویس اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی گفتند حماس و دیگر تشکل‌های مسلح فلسطین هنوز توانایی‌های متعددی روی زمین و زیر آن داشته و هنوز توان بسیاری برای مقاومت و ادامه دادن به جنگ دارند.

این منابع افزودند: «حدود چهار تا ۵۰۰۰ نیرو در شمال غزه با وجود محاصره شدید در تمامی مناطق آن مقاومت کردند، در حالی باور داشتیم این دلیل برای ضعف و تسلیم شدن کافی است».

السنوار در میدان حاضر است

منبع آگاه حماس در ادامه و درباره مطالبی که رسانه‌های رژیم صهیونیستی در مورد السنوار منتشر می‌کنند، گفت: اینکه گفته می‌شود السنوار در تونل‌ها منزوی و پنهان شده، تنها ادعایی از سوی نتانیاهو و دستگاه‌هایش با هدف سرپوش گذاشتن بر شکست او در تحقق اهداف اعلام شده برای حمله به غزه در برابر افکار عمومی اسرائیل و هم‌پیمانان آن است و السنوار به عنوان رهبر جنبش، در حال انجام کار خود در میدان نبرد است.

پس از تایید صحت خبر حضور السنوار در خیابان‌های غزه و دیدارش با نیروهای مقاومت و بازدید او از مناطق درگیری، این اظهارات ساکنان اراضی اشغالی را به خروش آورده و سونامی را در افکار عمومی آن ایجاد کرد.

روزنامه عبری «اسرائیل هیوم» به نقل از برخی منابع اطلاعاتی صهیونیست صحت خبر خروج السنوار از تونل‌ها به غزه را تایید کرد.

ستاد خانواده‌های اسرای صهیونیست هم اعلام کرد تصویر السنوار در خیابان‌های غزه در حالی که اسرا در تونل‌ها می‌میرند، در حقیقت تصویر شکست اسرائیل و کابینه جنگ است.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • حزب‌الله لبنان کاروان نظامی اشغالگران را در کمین پیچیده‌ای به دام انداخت
  • حضور السنوار در مناطق درگیری در غزه و دیدار با نیرو‌های مقاومت
  • حضور السنوار در مناطق درگیری در غزه و دیدار با نیروهای مقاومت
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه
  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل
  • حمله موشکی و راکتی مقاومت به مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • حزب الله: مرکز تجمع دشمن صهیونیست را در حرش نطوعه هدف قرار دادیم
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی