Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@22:46:40 GMT

فرصت سازی های انقلاب برای خدمت به امام زمان(عج)

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۵۰۱۸۱

فرصت سازی های انقلاب برای خدمت به امام زمان(عج)

به گزارش ایکنا، شبستان نوشت: ترویج و تبلیغ آموزه های مهدویت نیازمند پای کار آمدن رسانه ها است، پیش از انقلاب اسلامی رسانه های کشور توجهی به مباحث دینی نداشتند اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ترویج و تبلیغ آموزه های دینی به ویژه مهدویت از طریق رسانه ها قوت گرفت چنان که بسیاری از آیین های مهدوی که در سایه خفقان حکومت پهلوی فراموش یا در کنج خانه ها محصور شده بود، احیاء و در سطح وسیعی اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین مسئله باعث شد تا مهدویت و انتظار جای خود را در زندگی روزمره مردم باز کند و هر کس به قدر توان از این آموزه امیدبخش بهره مند شود. از این رو، در ۴۰ سالگی انقلاب در میان مردم رفته ایم و با افرادی از اقشار مختلف درباره میزان انس شان با مهدویت و تاثیری که انقلاب در این انس و آشنایی داشته، گفت وگوهای کوتاهی داشته ایم که در ادامه مرور می شود:

تاثیر برنامه های کارشناس محور صداوسیما بر آشنایی مردم با مهدویت

«محمد احمدی» درباره میزان آشنایی اش با مهدویت از طریق بسترهایی که در بدنه انقلاب برای این مهم ایجاد شده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از اهداف انقلاب زمینه سازی برای ظهور بوده است یکی از کارهایی که در این راستا مسئولان به آن پرداختند، ترویج آموزه های مهدوی در قالب پخش برنامه هایی سخنرانی و یا گفت و گو و یا نشست های دسته جمعی جوانان بود که از صدا و سیما پخش می شود.

این دانشجوی کارشناسی ارشد رشته ارتباطات ادامه داد: البته فقط در بُعد سخنرانی صدا و سیما توانست به این مورد بپردازد که یک کارشناس دعوت می شود و در رابطه با مهدویت و مسئله انتظار صحبت می کند که این هم خوب است و به طور مثال شخصا از مباحث مهدوی مطرح شده در برنامه «سمت خدا» بسیار استفاده کرده ام.

احمدی گفت: هر میزان مردم اطلاعات بیشتری نسبت به مباحث مهدوی داشته باشند، کمتر دچار خطار و انحراف می شوند.

رسانه ها قبل از انقلاب مروج ابتذال و بی اخلاقی بودند

«حجت الله متقی» نیز در این خصوص اظهارکرد: قبل از انقلاب اسلامی تلویزیون و رسانه ها مروج ابتذال و بی اخلاقی بودند اما بعد از انقلاب اسلامی تحول گسترده ای در رسانه ملی صورت گرفت.

این نمازگزار بقعه شیخ طرشتی و از قدیمی های شهر تهران تصریح کرد: قبل از انقلاب تنها یک شبکه ملی داشتیم که تنها به پخش فیلم و اخبار می پرداخت اما امروز چندین شبکه به پخش برنامه می پردازند که سخنرانی های مذهبی آنها بسیار مناسب است.

متقی گفت: شب های چهارشنبه و  روزهای جمعه رادیو و تلویزیون رنگ و بوی امام زمانی (عج) می گیرد و در رادیو معارف و شبکه ها مختلف تلویزیون سخنرانی ها و دعاهای مهدوی پخش می شود.

وی خاطرنشان کرد: ظهور امام زمان (عج) به دعا و آمادگی مردم است ان شاء الله هر میزان مردم بدانند که ظهور ایشان دارای چه برکات و فوایدی است دعا و تلاش بیشتری خواهند کرد و این انقلاب به دست صاحب اصلی اش خواهد رسید.

انقلاب به رسانه ها فرصت تبلیغ دین را داد

«سودابه رمضان نژاد» هم درباره فضاسازی مهدوی در رسانه ها بیان کرد: بنابر شواهد موجود، انقلاب اسلامی تحول گسترده ای برای عمل به دستورات دینی ایجاد کرد به نوعی که می توان گفت انقلاب بستر را برای مسلمان تر شدن مردم فراهم کرد و مردم در بستر این نظام امکان پرداختن و عمل به دستورات دین را یافته اند.

این مربی مهدکودک و دانش آموخته رشته رشته تعلیم و تربیت اسلامی اضافه کرد: رسانه ها نیز در این راستا توانستند بیش از پیش به ترویج و تبلیغ مباحث دینی مهدوی بپردازند طوری که اکنونی احیای نیمه شعبان و آیین های مهدوی در نهم ربیع الاول و ... از مناسک مذهبی ما شده است.

رمضان نژاد ابراز کرد: تلویزیون به عنوان مهمترین و تاثیرگذار ترین رسانه برنامه های خوبی در ارتباط با مهدویت داشته و در سینما نیز شاید تولید شاخص انقلاب انیمیشن بسیار زیبای «شاهزاده روم» بود که به زندگی مادر امام زمان (عج) می پرداخت و باعث شد بسیاری از نوجوانان و کودکان کشور با این شخصیت و نیز با امام حی و حاضر خود آشنا شوند.

این کارشناس حوزه کودک بیان ابراز کرد: امروز خانواده ها تشنه آشنایی با روش های صحیح تربیت فرزند هستند برای همین به راه های مختلف متوسل می شوند تا بهترین روش را بیایند درصورتی که بهترین روش در آموزه های دینی ما عرضه شده و رسانه ها با تبلیغ آنها می توانند دغدغه تربیت فرزند را برطرف کنند.

هدف انقلاب اسلامی زمینه سازی ظهور است

«سعید ایزدپناه» هم با بیان اینکه انقلاب هدف کلان خود را زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج) معرفی کرده استف گفت: رسانه ها نیز در این هدف با انقلاب همراهی کرده اند.

این فروشنده لوازم الکترونیک تاکید کرد: امروز رادیو و شبکه قرآن و بسیاری از سایت های مهدوی در کشور در حال تبلیغ و ترویج این آموزه ها هستند البته این جریان در روزهای جمعه فعال تر و پررنگ تر است.

ایزدپناه خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات کشور ناشی از عدم اجرای صحیح آموزه های اسلامی است که اگر نمی بود هم مشکلات برطرف می شد و هم زمینه ظهور فراهم می شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۵۰۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا می شناسیدش؟

آیت الله سید مهدی امام جمارانی، و تو چه دانی او کیست؟ 

عالمی فرهیخته و دانا 

سیدی جلیل و فروتن 

جلوه ای از خلق خوش محمدی 

با سابقه ای طولانی در خدمتگزاری برای عامه مردم 

مورد احترام همه جناح ها 

میزبان امام خمینی (ره) 

کسی که خانه شخصی خود را در جماران برای سکونت امام خمینی در اختیار قرار داد  

خانه ای که قبل از انقلاب مأمن انقلابیون بود 

و حسینیه ای را که جد او بانی اش بود محل ملاقات های عمومی امام خمینی کرد. 

با این همه سوابق نسل جدید او را نمی شناسد و حق دارد 

چون بیش از پانزده سال است در صدا و سیما نه نامی از او برده می شود و نه تصویری 

ضد انقلاب هم که از او خوشش نمی آید تا او را معرفی کند 

پس جوان بیست ساله ایرانی از کجا او را شناخته باشد؟ 

چه می گویم، اصلا در این روزگار چه نیازی به شناخت چنین افرادی هست؟ 

امثال پناهیان و صدیقی کافی هستند تا شب و روز، شام و سحر، جمعه و غیر جمعه همه شبکه های صدا و سیما دربست در اختیار آنان باشد تا هرگونه اراده می کنند راجع به پیامبر و اسلام و امام زمان سخن بگویند و دین پاک و خالص مردم را دستکاری کنند.  

زمانه عجیبی است، سید مهدی امام جمارانی که از باب « اهل البیت ادری بما فی البیت» صدها خاطره شنیدنی و آموزنده از مصاحبت با امام خمینی در سینه دارد باید سکوت کند و مردم نباید در مناسبتها و سالگردهای رحلت امام و یا پیروزی انقلاب راجع به شخصیت و دیدگاه های امام از او بشنوند. بلکه شخصیت امام خمینی را در صدا و سیما از زبان کسانی باید آموخت که در تمام عمرحتی یک جلسه با امام همصحبت نبوده اند. چرا؟ پاسخ روشن است، تا امام را آن گونه معرفی کنند که در مسیر تحقق اهداف شان مفید و کارساز باشد و برای نسلی که باید برای اهداف خاص تربیت شوند کاربرد داشته باشد. امامی خشن، گوشت تلخ، وجودش پر از خشم مقدس نسبت به ملتهای جهان حتی به مردم خودش. 

 ولی امام جمارانی که از نزدیک شاهد رفتار و سیره امام بوده روایتهایی کاملا متفاوت دارد. یک بار ایشان برای ما نقل می کرد در ملاقاتهای پاریس یک روز دختر خانمی حدود بیست ساله با روسری و لباسی که نوعا ما اینگونه افراد را بد حجاب می نامیم از میان جمع برخاست و دو سؤال و تقاضا کرد. اول اینکه مشخص فرمایید مقصودتان از حجاب چیست؟ پاسخ امام خمینی یک جمله کوتاه بود فرمود همین که شما دارید. تقاضای دوم این بود که من مایلم با شما ازدواج کنم. با این سؤال عجیب توجه حاضران به چهره امام جلب شد که به عنوان یک مرجع تقلید و رهبر یک انقلاب بزرگ چه برخوردی خواهد داشت. امام با خنده ملیحی فرمودند پس خانم چی (امام همسرشان را همیشه با کلمه«خانم» خطاب می کردند) آن دختر بیست ساله گفت من در خدمت خانم خواهم بود. امام در میان خنده حضار فرمودند نه، ولی من دعا می کنم که یک همسر خوب و مورد پسند نصیبتان شود. 

رفتار امام خمینی، بنیانگذار انقلاب اسلامی کجا و برخوردهای کسانی که امروز به نام اسلام و انقلاب و امام و شهیدان با مردم دارند کجا! 

آری بیان اینگونه وقایع از سیره امام خمینی، از نگاه فرهنگی حاکم بر جامعه امروز، بدآموزی دارد و نباید مطرح شود. 

اما چند روز پیش سعادت یار شد و به همراه دو تن از دوستان شفیق به زیارت آقای امام جمارانی نایل شدم. 

محضرش شیرین و جذاب و سخنانش مثل همیشه دلنشین و سودمند بود 

حسرت خوردم چرا باید جامعه از چنین شخصیتهایی محروم باشد 

چرا نزدیکترین یاران امام باید یا محصور، یا محبوس، یا ممنوع التصویر و یا منزوی باشند؟ 

بگذریم، اگر خداوند توفیقی را بر این قلم عنایت کند زوایای ناشناخته ای را از راز انزوای یاران نزدیک امام خواهد نوشت. والسلام

محمدعلی خسروی

دیگر خبرها

  • ماجرای جنجالی اهانت به امام خمینی (ره) در کتاب درسی هند؟
  • ضرورت تعامل صنعتگران با رسانه ها برای جهش تولید
  • موانع مشارکت مردم‬ استان‬ تهران‬ در امر تولید و اقتصاد رفع شود
  • شوراها در خدمت‌رسانی به مردم روستاها در تراز انقلاب عمل کنند
  • شورا‌ها نتیجه انقلاب‌اسلامی برای خدمت به مردم هستند
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • آیا می شناسیدش؟
  • پاسداران باید قدر فرصت حضور و خدمت در سپاه را بدانند
  • تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود
  • آیت‌الله مطهری فیلسوف زمان و یکی از متفکرین انقلاب بود