Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-04@21:28:13 GMT

حضور قرآنیان خراسان در مراسم ترحیم استاد معینی

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۵۰۶۲۴

حضور قرآنیان خراسان در مراسم ترحیم استاد معینی

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی مراسم ترحیم مرحوم استاد معینی، شب گذشته، 16 بهمن‌ ماه، با قرائت قرآن توسط حمید غلامی در مسجد توفیق مشهد آغاز شد.

در بخش دیگری از این مراسم که با حضور مسئولان و پیشکسوتان قرآنی خراسان همراه بود، استاد جواد پناهی، قاری بین‌المللی قرآن به تلاوت آیاتی از سوره‌ «نبأ» و همچنین سوره‌های «فاتحه» و«اخلاص» پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در ادامه نیز یکی از شاگردان مرحوم معینی ضمن تأکید بر صفات حسنه و حسن خلق مرحوم معینی دو ویژگی شاخص این استاد قرآن را خدمت به آستان ملکوتی حضرت رضا(ع) و انتصاب ایشان به خاندان برشمرد و در ادامه اشعار و مرثیه‌ای را در وصف امام رضا(ع) خواند.

مهدی شجاع، قاری و رئیس دارالقرآن حرم مطهر رضوی، در بخشی از این مراسم به تلاوت آیاتی از سوره «حشر» پرداخت و برای مرحوم معینی غفران الهی را طلب کرد.

بخشی از مراسم گرامیداشت استاد معینی به پخش مستندی از زندگی قرآنی این قاری و حافظ قرآن اختصاص یافت که در طی آن اساتید قرآن، قاریان و شاگران مرحوم معینی به تحسین شخصیت ایشان پرداختند و در ادامه تصاویر و سخنان مرحوم استاد معینی نیز پخش شد.

در پایان محفل گرامیداشت مرحوم استاد سیدعبدالرضا معینی که با حضور جمعی از اعضای جامعه قاریان مشهد و همچنین جامعه مداحان و وزارت نفت و میهمانانی از کشور عراق و بحرین همراه بود، حمید صفدری، قاری جوان و برتر خراسانی که از شاگران مرحوم معینی بود نیز تلاوت خود از سوره‌های «ق»،«کوثر» و «فجر» را به روح استاد قرآن خود تقدیم کرد.

تلاوت حمید صفدری در محفل گرامیداشت مرحوم استاد معینی در قسمت زیر قابل پخش است.

دانلود

گفتنی است مرحوم استاد معینی که عمر خود را صرف خدمت به قرآن و تربیت قاریان و حافظان کرده بوده پس از سال‌ها مبارزه با بیماری سرطان روز شنبه 13 بهمن‌ماه دارفانی را وداع گفت و دیگر مراسم گرامیداشت این استاد قرآن روز چهارشنبه 17 بهمن‌ماه در مسجد توفیق مشهد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا فعالیت های قرآنی خراسان رضوی گرامیداشت ترحیم استاد معینی مشهد قرآنیان قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۵۰۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم گرامیداشت روز معلم در روستای مشهدکاوه + فیلم

همزمان با روز معلم مراسم گرامیداشت در آموزشگاه ارشاد روستای مشهدکاوه از توابع شهرستان چادگان با حضور امام جمعه و جمعی از مسئولان برگزار شد. در این مراسم باشکوه خدام حرم امام رضا (ع) با در دست داشتن پرچم حرم مطهر رضوی باعث خوشحالی دانش آموزان و معلمان شدند. 

شهروندخبرنگار ما فیلمی ارسال کرده است که مشاهده می‌کنید.

منبع: شهروندخبرنگار - اصفهان

بیشتر بخوانید:

به صدا درآمدن زنگ روز معلم در مدرسه دخترانه شهید امام بخش + تصاویر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • پیکر مرحوم رحیم پرواسی در اردبیل تشییع شد
  • مراسم عزاداری امام صادق(ع) و گرامیداشت شهدای طلبه و روحانی ورامین
  • بزرگترین رویداد قرآنی کشور با حضور بیش از ۱۶۰۰ حافظ از خراسان رضوی برگزار شد
  • روایت سردار رادان از ویدئوی جنجالی زن بی‌حجاب قـاریِ قرآن: کار دشمنه | فیلم
  • (ویدئو) روایت سردار رادان از ویدئوی جنجالی خانم بی‌حجاب قاریِ قرآن
  • ببینید | روایت سردار رادان از ویدیوی جنجالی خانم بی‌حجاب قاریِ قرآن
  • برگزاری مراسم گرامیداشت روز معلم در روستای مشهدکاوه + فیلم
  • یادمان دهمین سالروز کوچ قلندر موسیقی ایران در گرگان برگزار شد
  • آثار شهید مطهری عقل را تسلیم و دل را راضی می‌کند
  • گرامیداشت سالروز استاد مرتضی مطهری و روز معلم در دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه