Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@13:56:48 GMT

40 هزار پرنده مهاجر در تالاب های شوش فرود آمد

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۵۱۰۴۱

40 هزار پرنده مهاجر در تالاب های شوش فرود آمد

محمد الوندی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پرندگان مهاجر از خانواده فیلوش، اردک ارده ای، اردک سرسبز، اردک نوک پهن، خوتکا، اردک سرحنایی گیلانشاه و اردک تاجدار چنگل نوک سرخ می باشند.
وی گفت: پرندگان شکاری نظیر عقاب شاهی، عقاب صحرایی، سنقرها، سارگپه ها و کورکورها نیز برای زمستان گذرانی در تالاب های این شهرستان کوچ کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


الوندی افزود: هم اکنون بیش از 40 هزار پرنده بومی و غیر بومی از گونه های مختلف در حاشیه رودخانه ها، آبگیرها، زهابها، میکروتالاب ها و تالاب های حوزه شهرستان شوش از جمله کرخه، دز و بامدژ بسر می برند.
رئیس پارک ملی کرخه شهرستان شوش گفت: کوچ پرندگان آبزی و کنارآبزی از نیمه مهرماه از زیستگاه های کشورهای آسیای میانه، منطقه سیبری، اروپای شرقی و قزاقستان تا اواخر اسفندماه به تالاب ها انجام می شود.
وی با بیان اینکه اکنون شکار پرندگان در تالاب های این شهرستان ممنوع است، تاکید کرد: درصورت مشاهده شکار هرگونه پرنده مهاجر در منطقه با افراد خاطی برخورد قانونی خواهد شد.
7280/3022
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 اروپای شرقی پرندگان پرنده تالاب زمستان جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۵۱۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهایی پرندگان کمیاب زینتی از دست قاچاقچیان در مرزهای سیستان و بلوچستان

فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان از کشف و رهایی صدها پرنده کمیاب زینتی از دست قاچاقچیان در مرزهای استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی مرزبانی استان، سردار رضا شجاعی اظهار کرد: مأموران همیشه بیدار مرزبانی استان در پی کسب خبری مبنی بر قاچاق پرندگان زینتی در سطح حوزه استحفاظی، بلافاصله بررسی دقیق موضوع و شناسایی قاچاقچی را در دستور مرزبانان قرار دادند.

وی افزود: مأموران مرزبانی با هدایت عملیاتی و پشتیبانی در مسیرهای احتمالی تردد قاچاقچیان به اجرای کمین هدفمند پرداختند و قاچاقچیان را که در حال انتقال محموله قاچاق به داخل کشور بودند، مشاهده کردند.

فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان گفت: قاچاقچیان پرنده‌های زینتی که قصد داشتند محموله خود را وارد کشور کند با مشاهده مأموران، اقدام به تیراندازی به سمت مرزداران کردند که مأموران نیز بلافاصله با اتخاذ موضع و تاکتیک عملیاتی مناسب اقدام مقابله‌ای انجام دادند که به علت حجم زیاد آتش مرزداران، قاچاقچیان تاب مقابله نداشتند و عرصه را بر خود تنگ دیدند و با رها کردن محموله از محل متواری شدند.

وی یادآور شد: مأموران مرزبانی سیستان و بلوچستان با اعزام به محل در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی موفق به کشف ۲۲۴ قطعه پرنده زینتی از نوع «عروس هلندی» و «طوطی سبز» و تعداد ۳۲ احشام از نوع «میمون» شدند.

سردار شجاعی با تاکید بر حفاظت از محیط زیست و گونه‌های بومی منطقه بیان کرد: هرگونه ورود و خروج پرندگان و گونه‌های جانوری باید از طریق مبادی قانونی انجام گیرد چرا که قاچاق در این زمینه علاوه بر تخریب محیط زیست، می‌تواند اثرات نامطلوبی در سلامت سایر گونه‌ها و حتی انسان داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان ارزش پرنده‌های کشف شده را بیش از ۱۶ میلیارد ریال برآورد کردند که پس از تکمیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع ذی‌صلاح شدند.

کد خبر 747770

دیگر خبرها

  • خریداری پرندگان برای بازگردان آن‌ها به طبیعت + فیلم
  • بازگردان پرندگان به طبیعت به همت دوستدار محیط زیست
  • تالاب درگه سنگی پذیرای بیش از ۱۵ هزار قطعه فلامینگو بود
  • سال گذشته تالاب درگه سنگی پذیرای بیش از ۱۵ هزار قطعه فلامینگو بود
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۳۰ درصد آبگیری شد
  • رهایی پرندگان کمیاب زینتی از دست قاچاقچیان در مرزهای سیستان و بلوچستان
  • آبگیری ۳۰ درصد از تالاب کجی نمکزار نهبندان
  • تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی
  • میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی
  • تالاب قره گل بوکان میزبان پرندگان مهاجر و‌ بومی