Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام روح الله حسینیان، رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه جامعه خبرگزاری تقریب با اشاره به دستاوردهای انقلاب طی 40 ساله اخیر اظهار داشت: انقلاب اسلامی آرمانی داشته که این آرمان بسیار بزرگ و والایی بوده که علی القاعده به آن آرمان هنوز نرسیده ولی راه هایی را برای نزدیک شدن به آن آرمانش طی کرده و امید می رود که پس از این مشکلات و مدیریت جدیدی که در پیش رو  است انقلاب با سرعت خودش حرکت کند و به آن آرمان هایی که امام برای آن ترسیم کردند و مردم هم برای آن آرمان ها جانفشانی کردند، برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی مهمترین شاخص انقلاب را شاخصه آزادی دانست و یادآور شد: آزادی یکی از شعارهای مردم و از قول هایی بود که امام به مردم داده بودند که در عرض این 40 سالی که از انقلاب گذشته نزدیک به 80 انتخابات در این کشور برگزار شده و مردم نمایندگان خود و رئیس جمهوری را که تمایل داشتند و یا نمایندگان شوراهای شهر که مدیریت درون شهری را عهده دار بودند را در انتخابات کرده و بدین ترتیب نقش خودشان را ایفا کردند.

حسینیان در ادامه افزود: در حالی که مردم در رژیم گذشته حتی نمی دانستند نمایندگان آنها چه کسانی هستند و معمولا افراد را علم انتخاب می کرد، فرح نظر می داد و شاه مهر آخر را پای آن لیست می زد و مردم نقشی در آن انتخابات نداشتند اما امروز با همه مشکلاتی که کشور داشته حتی برای یک بار هم نشده که انتخابات در طول این 40 سال تعطیل شود و یا حتی به تاخیر بیفتد. 

وی با تاکید بر اینکه مردم و رسانه ها امروز آزادانه انتقاد می کنند گفت: حتی نهادهایی که برخاسته از انقلاب است مثل صدا و سیمای جمهوری اسلامی و مجلس رسما آنچه به نظرشان می رسد را اعلام و انتقاد خود را مطرح می کنند .

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی با بیان اینکه امروز انقلاب به مردم یک خودباوری بخشیده و مردم را در جایگاهی قرار داده که هیچ کس مصون از انتقاد نیست تصریح کرد:اساسا انقلاب ابعاد مختلفی دارد که مهمترین شاخصه انقلاب آزادی و نقش مردم در سرنوشت خودشان بود که انقلاب توانست در مدت 40 سال این نقش عظیم آزادی را متبلور سازد و این شاخصه عظیم را بعد از 2500 سال شاهنشاهی در ایران به مرسه ظهور برساند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۵۱۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صیانت از آرای مردم گنبدکاووس با ۷۰۰ ناظر آموزش‌ دیده

ایسنا/گلستان رئیس هیات نظارت بر انتخابات گلستان از به کارگیری ۷۰۰ ناظر آموزش‌ دیده برای نظارت بر دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در گنبدکاووس خبر داد.

حمیدرضا بهمنی‌نژاد روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به حساسیت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، برای حفاظت و حراست از آرای مردم گنبدکاووس ۷۰۰ نفر به عنوان ناظر انتخاباتی، دوره‌های ویژه را آموزش دیدند.

وی  با بیان اینکه مهمترین اصل برای برگزاری انتخابات دور دوم، تشویق و ترغیب مردم به حضور در انتخابات مانند دور اول است افزود: در گلستان فقط انتخابات در گنبدکاووس به دور دوم کشیده شده است که روز جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات گلستان افزود: استان گلستان دارای ۶ حوزه انتخابیه با هفت نماینده در مجلس است و اعتبارنامه ۶ منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی نیز تائید شد.

این مقام مسئول بیان کرد: طبق قانون اساسی، کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در گنبدکاووس شرکت کنند که در مرحله اول نیز در این شهرستان رای دادند و یا به دلایلی نتوانستند در انتخابات دور اول شرکت کنند.

به گزارش ایسنا، انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ حوزه انتخابیه گنبدکاووس برای تعیین نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی پس از به‌ حدنصاب نرسیدن آرای نامزدها به دور دوم کشیده شد و «قرجه طیار» و «عبدالحکیم آق‌ارکاکلی» در مرحله دوم انتخابات برای کسب کرسی نمایندگی تلاش می‌کنند.

در مرحله اول انتخابات، طیار ۲۱ هزار و ۸۶۱ رای و آق‌ارکاکلی ۲۰ هزار و ۵۵۹ رای کسب کردند. حوزه انتخابیه شهرستان‌ گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت، یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • به اسم آزادی به کام برهنگی!
  • دشمن چگونه سعی در عرفی‌سازی بی‌حجابی در جامعه‌ دارد؟
  • ماجرای قتل غزاله و اعدام آرمان؛ رابطه‌ای بی فرجام
  • وعده صادق نقطه عطف و روزنه امید در دنیا ایجاد کرد
  • ۱۰۰نفر از منتخبان مجلس دوازدهم خواهان تشکیل فراکسیون اکثریت
  • صیانت از آرای مردم گنبدکاووس با ۷۰۰ ناظر آموزش‌ دیده
  • برای 20 سالگی درگذشت گل آقا
  • تجدید میثاق وزیر آموزش و پرورش و معلمان با آرمان‌های امام راحل
  • دشمنان، همواره در تلاش برای ایجاد نفاق برای منحرف کردن مسیر پیشرفت ایران هستند
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد