Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیروزی بر گروه تروریستی داعش در شمار اهداف ارتش آمریکا در سوریه بود. گفته می‌شود که آمریکا به این هدف دست یافته است اما به گفته پنتاگون خروج احتمالی سربازان آمریکایی می‌تواند پیامدهای خطرناکی برای منطقه داشته باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از دویچه‌وله، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده است که به‌زودی اقدام به خروج نیروهای نظامی آمریکا از سوریه خواهد نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین آمریکا اعلام کرده است که هدف اصلی حضور نظامی این کشور در سوریه مقابله با گروه‌های تروریستی بوده است و این هدف اکنون تأمین شده است. این در حالی است که کارشناسان وزارت دفاع آمریکا درباره پیامدهای خطرناک خروج آمریکا از سوریه هشدار داده‌اند.

در آستانه اجلاس امروز چهارشنبه وزیران امور خارجه کشورهای عضو ائتلاف نظامی علیه داعش در واشنگتن، پنتاگون گزارش امنیتی خود درباره اوضاع سوریه را منتشر کرده است.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان نیز در این اجلاس شرکت خواهد کرد.

پنتاگون یکی از پیامدهای خطرناک خروج نیروهای نظامی آمریکا از سوریه را تقویت مجدد نیروهای داعش اعلام کرده است.

در گزارش کارشناسان وزارت دفاع آمریکا آمده است که با حذف فشار بر روی داعش، این احتمال وجود دارد که این گروه تروریستی ظرف شش ماه تا یک سال موفق به بازسازی خود شده و مجدداً خود را سازماندهی کرده و سرزمین‌هایی را که از دست داده، بار دیگر به تصرف خود درآورد.

گزارش کارشناسان پنتاگون همچنین از آن حکایت دارد که داعش هم‌چنان از قدرت دست زدن به حمله برخوردار است.

یگان‌های مدافع خلق و داعش

در این گزارش همچنین به مبارزه شبه‌نظامیان کرد وابسته به یگان‌های مدافع خلق علیه داعش اشاره شده است. کارشناسان پنتاگون نوشته‌اند که گرچه شبه‌نظامیان کرد با داعش پیکار می‌کنند، اما آن‌ها برای ادامه مبارزه خود با نیروهای این گروه نیازمند پشتیبانی ائتلاف نظامی ضد داعش هستند.

این در حالی است که ترکیه گرچه خود به ائتلاف نظامی ضد داعش تعلق دارد، یگان‌های مدافع خلق را به‌مثابه یک سازمان تروریستی ارزیابی و علیه آنان مبارزه می‌کند.

در گزارش پنتاگون همچنین به این نکته اشاره شده که ترکیه از سال ۲۰۱۷ به این سو، در هیچ عملیات زمینی علیه داعش شرکت نداشته است.

دونالد ترامپ اواسط ماه دسامبر سال گذشته اعلام کرده بود که آمریکا حدود ۲۰۰۰ سرباز مستقر خود در سوریه را از این کشور خارج خواهد کرد. زمان دقیق خروج این نیروها از سوریه اعلام نشده است.

در سایه مخالفت‌های صورت گرفته با برنامه خروج نیروهای نظامی از سوریه، ترامپ اخیراً عقب نشینی کرده و گفته است: «اگر لازم باشد، ما باز به سوریه برمی‌گردیم. ما هواپیماهای خیلی سریعی داریم و هواپیماهای باری خیلی خوبی در اختیار داریم.»

ترامپ در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌بی‌اس اعلام کرده بود که تصمیم دارد سربازان مستقر در سوریه را به عراق منتقل کند تا از این طریق بتواند نظارت بهتری بر تحولات ایران" داشته باشد. این سخنان واکنش برهم صالح، رئیس جمهور عراق، و همچنین حزب‌الله این کشور را در پی داشته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سوريه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۵۱۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به صدا درآمدن آژیرهای هشدار در شهرک‌های شمال اراضی اشغالی

رسانه‌های عبری زبان امروز-چهارشنبه از به صدا درآمدن آژیرهای هشدار در چندین شهرک در شمال اراضی اشغالی خبر دادند.

به گزارش ایسنا، وبگاه العهد به نقل از رسانه‌های صهیونیست گزارش داد: آژیرهای خطر در شهرک‌های «نطوعه»، «متات»، «الکوش» و «حرفیش» در غرب الجلیل به صدا درآمد.

این در حالی است که پیش از این رسانه‌های نظامی مقاومت اسلامی لبنان با انتشار صحنه‌هایی از هدف قرار دادن ساختمان‌هایی که سربازان رژیم صهیونیستی در آن مستقر بودند خبرداد که توسط مبارزانش هدف قرار گرفتند. از جمله این اهداف حملات مستقیم به مقر «رادار» نظامی ارتش اسرائیل بود.

مقاومت اسلامی لبنان - حزب‌الله لبنان - شامگاه سه‌شنبه صحنه‌هایی از عملیات مبارزانش در هدف قرار دادن ساختمان‌هایی که سربازان اسرائیلی در شهرک متولا مستقر بودند، منتشر کرد و در بیانیه‌ای جداگانه تخریب آن‌ها را تایید کرد.

تصاویر منتشر شده توسط رسانه‌های نظامی مقاومت نشان می‌دهند که ساختمان‌ها پس از رصد با موشک‌های هدایت شونده هدف قرار گرفتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت دیپلمات مجروح حمله اسرائیل به سفارت ایران + عکس
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • طرح بلینکن برای احیای ناتوی عربی
  • هشدار یمن نسبت به تشدید تنش نظامی آمریکا
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • هشدار انصارالله به آمریکا درباره تشدید تنش نظامی علیه یمن
  • به صدا درآمدن آژیرهای هشدار در شهرک‌های شمال اراضی اشغالی
  • نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی
  • پنتاگون: نه تنها اف-۱۶، بلکه تسلیحات دیگر به اوکراین ارسال می‌کنیم
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند