Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جهش چشمگیر خدمات در 40 سالگی انقلاب، همین بس که ابتدای انقلاب ۳ هزار خانوار زیر پوشش آبرسانی بودند اما هم اکنون این آمار به یک میلیون و ۸۰ هزار خانوار در البرز افزایش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از تیتریک، 40 سال سازندگی شعاری است برآمده از دل محرومین و روستانشینانی که پس از سال 57 کورسوی امیدشان با مجهادت بی منت تلاشگران عرصه خدمت رسانی روشن شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتقال آب به روستاها را شاید بتوان در زمره مهمترین اقداماتی دانست که به واسطه آن بسیاری از مناطق کم برخورداری که تا پیش از انقلاب از این نعمت محروم بودند جان دوباره گرفتند و رونق و آبادانی ثمره خدمت متولیان امر شد.

شرکت های آبفای شهری محصول انقلاب هستند و به برکت آن از سال 1369 با تصویب قانونی در مجلس، پا به عرصه فعالیت گذاشتند، آبفای البرز از سال 1371 با عنوان غرب تهران و پس از سال 89 و تشکیل استان در قالب البرز فعالیت خود را ادامه داد و در حال حاضر قریب به 25 سال از عمر خدمت آن می گذرد.

  سیاهکلاهان کرج زمانی که فاقد سیستم آبرسانی بود

در جهش چشمگیر خدمات در 40 سالگی انقلاب نسبت به سال 57 همین بس که ابتدای انقلاب ۳۰۰۰ خانوار زیر پوشش آبرسانی بودند اما هم اکنون این آمار به یک میلیون و ۸۰ هزار خانوار افزایش یافته است به گونه ای که ۹۹ درصد از جمعیت شهری استان زیر پوشش خدمات شرکت آبفای البرز هستند.

کرج پیش از انقلاب تنها یک تصفیه خانه آب با ظرفیت 85 لیتر در ثانیه داشت اما امروز در 40 سالگی انقلاب سه تصفیه خانه با ظرفیت 2 هزار لیتر در مدار قرار دارد، همچنین ۸۰۰ هزار نفر زیر پوشش شبکه دفع بهداشتی فاضلاب قرار گرفته اند در حالیکه قبل از انقلاب اصلا شبکه فاضلاب وجود نداشت.

قبل از انقلاب سه مخزن ذخیره آب با مجموع ظرفیت ۱۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در البرزکنونی یا کرج قدیم وجود داشت اما در حال حاضر ۸۹ مخزن با مجموع ظرفیت ۴۲۴ هزار مترمکعب فعال هستند، همچنین پیش از انقلاب یک ایستگاه پمپاژ به ظرفیت ۸۵ لیتر در ثانیه فعال بود اما امروز ۳۴ ایستگاه با مجموع ظرفیت ۵۵۵۵ لیتر در ثانیه در مدار بهره برداری است.

این دستاوردها آخرین آماری است که توسط مدیر کل آبفای شهری البرز در آستانه دهه فجر به صدا و سیما اعلام شد، البته غلامرضا رضایی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در 14 بهمن ماه اعلام کرد: دوطرح آبرسانی با اعتباری بالغ بر ۱۹۰ میلیارد ریال آماده بهره برداری شده است.

اولین طرح، عملیات تکمیل طرح آبرسانی به فاز هفت شهرجدید هشتگرد است که اواسط سالجاری پکیج تصفیه خانه آب آن با ظرفیت ۱۵۸ لیتر درثانیه احداث شده و درحال حاضر با ظرفیت ۹۰ لیتر درثانیه در مداربهره برداری است.

 

همچنین شرکت آبفا با اجرای پنج کیلومتر خط انتقال و نیز احداث دو مخزن ذخیره آب با مجموع ظرفیت ۰۰۰/۱۵ متر مکعب،آبرسانی به ساکنان فاز ۷ شهر جدید هشتگرد را با صرف اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان از محل منابع داخلی وزیر ساخت مسکن مهر انجام داده است.

 

دومین پروژه، طرح آبرسانی به کمالشهر با اجرای پنج کیلومتر خط انتقال واحداث یک مخزن ذخیره، به ظرفیت ۵۰۰۰ متر مکعب بوده که ۱۵۰ لیتر در ثانیه آب مورد نیاز این پروژه از تصفیه خانه آب شماره دو کرج به کمالشهر منتقل می شود و اعتباری بالغ برهفت میلیارد تومان از محل منابع داخلی، استانی ومصوبات سفر دولت صرف این طرح شده است.

 

و اما از طرح ها و پروژه های شاخص بعد از انقلاب آبفای البرز می توان به بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب شهر جدید هشتگرد، تصفیه خانه فاضلاب کرج، تصفیه خانه آب شماره 1 کرج، تصفیه خانه آب شماره 2 کرج،آب شیرین کن اشتهارد و سامانه ایستگاه پمپاژ تصفیه خانه آب شماره 2 کرج اشاره کرد.

 

همچنین سیستم هشدار دهنده نشتی کولر از استان البرز به عنوان یکی از دستاوردهای فنی و پژوهشی، مقام "اختراع برتر وزارت نیرو در سال 96" را از آن خود کرد و ایجاد فشار مجازی در شبکه های خانگی به روش جنبش ملکولی نیز به عنوان اختراع دیگر روح الله محمدبیگی نشان دهنده تحولات های ایجاد شده در این خطه توسط انقلاب است.

گلاویژ اصحابی

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۵۱۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود

مسعود خیرجو امروز در بازدید از تاسیسات و تصفیه خانه گرمی مغان و زیرساخت‌های آبرسانی به بخش موران این شهرستان گفت: مجتمع بزرگ آبرسانی به بخش موران برای پوشش ۶۴ روستا با همکاری بسیج سازندگی سپاه در حال اجراست و سال گذشته فاز نخست آن با انتقال آب به ۱۸ روستا به سرانجام رسید و در فاز دوم، آبرسانی به ۱۷ روستا مد نظر است که ۶ روستا در خرداد ماه از نعمت آب شرب و سالم برخوردار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل افزود: تلاش می‌کنیم فاز سوم مجتمع آبرسانی به روستاهای بخش موران شهرستان گرمی مغان را در دهه فجر امسال افتتاح کنیم تا بقیه روستاها نیز از آب شرب بهداشتی و پایدار بهره مند شوند و طرح ارتقا توان و آبدهی تصفیه خانه گرمی برای تامین هر چه بیشتر آب روستاهای تابعه نیز در حال اجراست و به بازسازی و ارتقا ظرفیت تصفیه خانه اقدام می‌شود.

او گفت: این طرح در حال حاضر حدود ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی می‌شود بعد از تکمیل و بهره برداری، آب شرب و بهداشتی حدود ۵۰ هزار نفر را تامین کند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • تصفیه خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین
  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد
  • تامین نفت سفید ۱۱ هزار خانوار گیلانی فاقد گاز طبیعی
  • آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • تعیین و اختصاص ردیف اعتبار ملی برای طرح جامع آبرسانی البرز