Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس شورای اسلامی بر ضرورت گازسوز شدن یا دوگانه سوزشدن حمل و نقل عمومی تاکید کرد و گفت: یکی از عوامل مهم در اصلاح حامل های انرژی قطعا موضوع گازسوز شدن حمل و نقل عمومی خواهد بود.

به گزارش مشرق، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) با مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجلس در این دیدار با اشاره به اهمیت و جایگاه توسعه گاز در پیشرفت کشور، اظهار داشت: خوشبختانه تاکنون اقدامات چشمگیری در عرصه گازرسانی به استان‌ها و شهرها صورت گرفته است.

وی با اشاره به اهمیت گازسوز شدن یا دوگانه سوزشدن حمل و نقل عمومی، افزود: قطعاً یکی از اولویت‌های کنونی شرکت ملی گاز باید موضوع گازسوز شدن حمل و نقل عمومی به ویژه تاکسی‌ها باشد.

بیشتر بخوانید:

تسهیلات خاص برای رانندگان تاکسی‌های اینترنتی پرداخت تسهیلات برای گازسوز کردن خودروها

لاریجانی با اشاره به آثار مثبت گازسوز شدن حمل و نقل عمومی تصریح کرد: کاهش مصرف بنزین و کاهش آلودگی هوا از مهمترین آثار مثبت این موضوع است؛ همچنین با گازسوز شدن حمل و نقل عمومی اصلاح حامل‌های انرژی راحت‌تر صورت می‌گیرد، از این رو به نظر من شرکت ملی گاز باید با همکاری بانک‌ها طرحی را جهت تحقق این مسئله تدوین کند.

وی ادامه داد: یکی از عوامل بسیار مهم در مسیر گازسوز شدن حمل و نقل عمومی توسعه جایگاه‌های عرضه گاز است، زیرا در شرایط کنونی تعداد این جایگاه‌ها کم است، بنابراین باید برنامه‌ریزی دقیقی جهت توسعه این مراکز صورت گیرد.

رئیس مجلس در ادامه یادآور شد: یکی دیگر از موضوعات مهم در بحث فعالیت شرکت ملی گاز، موضوع صادرات گاز مایع (LPG) به کشورهای دیگر است که در این رابطه نیز باید برنامه‌ریزی دقیق‌تری صورت گیرد.

در ادامه این دیدار، حسن منتظرتربتی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران نیز با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون به ۹۸ درصد جمعیت شهری در کشور گازرسانی شده است، گفت: در این میان تنها استان سیستان و بلوچستان باقی مانده که پروژه گازرسانی به این استان هم در آینده‌ای نزدیک صورت می‌گیرد، همچنین بر اساس آمارها تاکنون به ۷۷ درصد از جمعیت روستایی گازرسانی شده و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال به ۳ هزار روستا و در سال آینده نیز به ۳ هزار روستای دیگر گازرسانی انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اعلام اینکه در شرایط کنونی حدود ۸۰۰ میلیون مترمکعب گاز تولید می‌شود، افزود: این میزان تا سال ۱۴۰۰ به یک میلیارد مترمکعب می‌رسد، البته یکی از دغدغه‌های شرکت ملی گاز، بحث صرفه‌جویی در مصرف به ویژه در نیروگاه‌هاست، زیرا طبق بررسی‌های صورت گرفته این مراکز تا ۳۰ درصد قابلیت صرفه‌جویی دارند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی شرکت ملی گاز برای مقاوم‌سازی شبکه گازرسانی در برابر بلایای طبیعی، تصریح کرد: خوشبختانه شرکت ملی گاز اقدامات قابل قبولی در این رابطه در استان تهران صورت داده و این موضوع در شهرهای بزرگ دیگر نیز در حال پیگیری و انجام است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در پایان این دیدار همچنین گزارشی در رابطه با صادرات گاز به کشورهای منطقه، تعیین میزان عوارض در قبوض گاز و اختصاص آن به بحث گازرسانی به مدارس، دریافت آبونمان در قبوض گاز و صادرات گاز مایع به کشورهای منطقه یا فرامنطقه‌ای ارائه کرد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بودجه 98 تحولات ونزوئلا جشنواره فجر حمل و نقل عمومی خودروهای گاز سوز علی لاریجانی گاز مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۵۱۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمزه کازرونی مدیرعامل شرکت دانش بنیان فعال درزمینه تولید مواد نانو ساختار و  مستقر در پارک فناوری پردیس در خصوص فعالیت‌های این شرکت توضیح داد: حوزه فعالیت این شرکت در تولید کاتالیست‌ها و مواد نانوساختار است که از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده است. مأموریت شرکت، ورود در فناوری‌های سطح بالا در نانوفناوری است.

وی افزود: عمده محصولات تولیدی و فناوری‌های توسعه یافته در این شرکت دانش‌بنیان در اختیار چند شرکت محدود در جهان بوده که توسط متخصصان این شرکت بومی سازی شده است.

کازرونی نمونه‌هایی آورد و گفت: به عنوان نمونه در حوزه کاتالیست ها، این شرکت بر روی کاتالیست‌های ریفرمینگ نفتا فعالیت داشته است که در تولید بنزین کاربرد دارد.

کازرونی ادامه داد: از دیگر محصولات جدید این شرکت می‌توان به نانوافزودنی سوخت دیزل اشاره کرد که جزو آخرین فناوری‌های افزودنی سوخت می‌باشد و در اختیار یک شرکت آمریکایی بوده است که در داخل بومی سازی شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، در پایان از تولید لیسانس بر اساس فناوری ODH خبر داد و گفت: این لیسانس برای اولین بار در دنیا توسط این شرکت ایجاد شده و برنامه ریزی جهت توسعه فناوری آن در مقیاس صنعتی در حال اجرا است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • پمپ بنزین ابوظبی رباتیک شد
  • کارت سوخت در بازار سیاه
  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 
  • بهسازی ایستگاه پمپاژ نخل تقی عسلویه
  • کاهش ۱۵ درصدی تلفات برق در استان کرمانشاه
  • ایمنی بالای خودروهای دوگانه‌سوز با سوخت CNG با وجود تخریب‌های مافیای بنزین
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور