Web Analytics Made Easy - Statcounter

قبل از انقلاب اسلامی تنها ۵ روستای استان دارای شبکه برق بوده که این تعداد در حال حاضر به ۱۶۱۹ روستا افزایش یافته و این یعنی صددرصد روستاهای بالای ۱۰ خانوار خراسان جنوبی از نعمت برق برخوردار است. ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بیرجند،  برق، زیرساخت زیرساخت‌‌هاست و امروزه این انرژی جزء لاینفکی از زندگی بشر به‌ شمار می‌رود در این میان امنیت و آرامش مردم بیش از گذشته به انرژی برق گره خورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنچه مسلم است برق در ایران با 113 سال سابقه یکی از زیرساختی‌ترین صنایع کشور به حساب می‌آید و به جرات می‌توان گفت که امروزه بدون آب و برق زندگی غیرممکن است.

امروزه انرژی برق نقش اساسی در توسعه صنعت و رونق اقتصادی، فرهنگ عمومی و امنیت و رفاه اجتماعی دارد به همین دلیل متولیان این صنعت تمامی تلاش خود را برای تامین مطلوب این انرژی حیاتی در شاخه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به‌کار می‌گیرند. برق‌رسانی شامل فرآیندهای تولید، انتقال و توزیع است. در این زنجیره، توزیع برق پیشانی ارتباط صنعت برق با مردم است.

تاریخچه برق استان خراسان جنوبی به سال 1336 بر می‌گردد که برای نخستین بار برق شهرستان بیرجند توسط شخصی به نام سریع‌السیر با یک مولد مارشال دو سیلندر تامین شد.

طی سالیان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تنها چند نیروگاه دیزلی، برق برخی از مناطق را تامین می‌کرد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و لزوم توجه به مردم و ارائه خدمت به آنان و تلاش در راستای رفع کمبودها و نیازهای گذشته به عنوان یکی از اهداف اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی اقدامات موثری در صنعت برق استان صورت پذیرفته است.

نیروگاه سیکل ترکیبی شهید کاوه  یکی از بزرگترین نیروگاه‌های شرق کشور

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با بیان اینکه این شرکت در پایان سال 1379 از پیکره شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جدا و از ابتدای سال 1380 فعالیت خود را با هدف توزیع برق مطمئن و مستمر، افزایش رضایت‌مندی مشتریان، بهبود کیفیت خدمات و افزایش بهره‌وری آغاز کرد اظهار داشت: این شرکت در حال حاضر با تحت پوشش قرار دادن 11 شهرستان در حال خدمت رسانی به مردم شریف این استان است.

بیرجند| برق رسانی به منطقه عشایری با نصب پنل خورشیدی انجام می‌شود11 پروژه برق رسانی با 2.4 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بوشهر افتتاح شدبرنامه وزارت نیرو برای برق رسانی به روستاهای بالای 10 خانوار

محمدابراهیم شرکاء بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی به منظور استقلال در تامین و تولید برق پایدار و ایجاد اشتغال در منطقه با احداث و راه‌اندازی نیروگاه سیکل ترکیبی شهید کاوه که یکی از بزرگترین نیروگاه‌های شرق کشور با 4 واحد گازی و ظرفیت اسمی 630 مگاوات در حال حاضر و طرح توسعه فاز بخار در آینده، به همراه نیروگاه گازی قاین با 3 واحد گازی 75 مگاواتی، انرژی الکتریکی استان خراسان جنوبی و بخشی از شبکه سراسری تامین شد.

گام‌های بلند برای توزیع برق پایدار و مستمر وافزایش رضایتمندی مشتریان

وی گفت: نیروگاه‌های مستقر در استان در کنار فعالیت‌های شبانه روزی شرکت توزیع نیروی برق توانسته‌اند گام‌های بلندی در زمینه تولید بهینه، توزیع برق پایدار و مستمر و افزایش رضایتمندی مشتریان بردارند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی بیان کرد: استان خراسان جنوبی در حال حاضر دارای 799 کیلومتر خطوط انتقال، 4 دستگاه پست انتقال400 کیلو ولت، 1598 کیلومتر خطوط فوق توزیع و 21 دستگاه پست فوق توزیع با ظرفیت 805 مگاولت آمپر است.

 وی گفت: وجود 12613 کیلومتر خطوط فشار متوسط، هوایی و زمینی و 5713 کیلومتر خطوط فشار ضعیف، هوایی و زمینی در مقایسه با آمار قبل از پیروزی انقلاب که در مجموع شبکه‌های فشار متوسط و ضعیف استان 123 کیلومتر بوده، همچنین فعالیت 9445 دستگاه ترانسفورماتور توزیع با ظرفیتی بالغ 1018 مگاولت آمپر در سیستم شبکه توزیع برق تنها بخشی از خدمات ارائه شده پس از پیروزی انقلاب اسلامی در استان است.

شرکاء افزود: شرکت توزیع نیروی برق استان توانسته است با اعمال مدیریت مصرف سمت تقاضا و با جلب همکاری مشترکین و صنایع، پیک بار مصرف برق استان را طی چند سال گذشته تحت کنترل درآورده، به گونه‌ای که آهنگ افزایش پیک بار استان هماهنگ با فروش انشعابات جدید بوده و با پیک سایی موفق، این عدد برای سال 97 به 277.1 مگاوات رسیده است.

100درصد روستاهای بالای 10 خانوار از نعمت برق برخوردار است

وی اظهار کرد:  فعالیت شبانه‌روزی شرکت توزیع نیروی برق استان برای افزایش بهره‌مندی مناطق روستایی از نعمت برق سبب شد تا تنها 5 روستای دارای برق قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به 1619 روستا افزایش پیدا کند و این یعنی 100 درصد روستاهای بالای 10 خانوار از نعمت برق برخوردار شده است.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی برق‌رسانی به 1994 حلقه چاه کشاورزی در راستای رشد و توسعه بخش کشاورزی و صنایع وابسته به آن و نگهداشت جمعیت در مناطق روستایی و برق‌رسانی به 460 کیلومتر نوار مرزی استان به منظور تامین برق پاسگاه‌ها و برجک‌های مرزی و همچنین ارائه خدمت به بیش از 365 هزار و598 مشترک که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تنها حدود 16 هزار مشترک بوده‌اند از دیگر خدمات ارائه شده توسط این شرکت است.

راه‌اندازی 164 نیروگاه خانگی تولید برق خورشیدی درخراسان جنوبی

شرکاء اظهار داشت: در راستای تنوع بخشیدن به سبد تولید انرژی برق کشور و هم سو با تدبیر دولت مبنی بر توسعه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، کمک به حفظ محیط زیست و کاهش هدر رفت انرژی در شبکه‌ها، این شرکت اقدام به خرید تضمینی برق تولیدی مشترکین در قالب نیروگاه‌های محدود به ظرفیت انشعاب کرده که توانسته است تاکنون با راه‌اندازی 164 نیروگاه خانگی تولید برق خورشیدی با مجموع ظرفیت 1416 کیلووات نقش بسزایی را در رشد و توسعه انرژی‌های نو به عنوان انرژی‌های پایدار و پاک ایفا کند.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: همچنین علاوه بر موارد فوق دو مزرعه انرژی خورشیدی با ظرفیت 11000 کیلووات در استان در حال تولید انرژی برق خورشیدی است.

شرکاء خاطرنشان کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در سطح کشور به منظور ارائه خدمات مستمر با سرعت و راندمان بالا اقدام به راه‌اندازی سامانه GIS با هدف افزایش کارایی، رفع تنگناها و نقایص شبکه‌ها و اداره امور مشترکین کرده است.

وی افزود: در همین راستا تمام شبکه‌های فشار متوسط و ضعیف به صورت 100 درصد در این سیستم برداشت و به روزرسانی شده است که این شرکت توانسته است با استفاده از قابلیت‌های این سامانه و سایر نرم افزارهای مورد استفاده و به مدد تلاش همکاران با نظارت بر حسن اجرای شبکه‌ها و ارتقاء سطح فعالیت‌های بازدید و سرویس پیشگیرانه انرژی توزیع نشده به ازای هر مشترک در سال را به عددی حدود 110 دقیقه برساند که در مقایسه با میانگین کشوری از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است.

آموزش و تجهیز 16 گروه خط گرم در استان خراسان جنوبی

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی یادآورشد: این شرکت به منظور ارائه برق پایدار و مطمئن به مردم و جلوگیری از متحمل شدن خسارات ناشی از قطع برق؛ اقدام به آموزش و تجهیز 16 گروه خط گرم در استان کرده تا بدون اعمال خاموشی بر روی خطوط برق‌دار انجام عملیات  صورت گیرد.

شرکاء بیان کرد: توجه به اهمیت تداوم برق سبب شد تا این شرکت اقدام به پیاده‌سازی سیستم اتوماسیون توزیع در 100 نقطه از استان به منظور نظارت، هماهنگ کردن و اعمال فرمان بر روی تجهیزات توزیع از راه دور داشته باشد. 

وی افزود: به منظور کاهش خسارات ناشی از بلایای طبیعی به ویژه زمین لرزه و سرعت بخشیدن به ارائه خدمات، سامانه هشدار سریع زمین لرزه در مرکز دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان به منظور شناسایی دقیق کانون زلزله و اعزام سریع گروه های عملیاتی راه‌اندازی شد.

 خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور در گستردگی شبکه‌های توزیع برق

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: استقرار، تجهیز و آماده به کاری مولدهای بحران و کانکس‌های قابل حمل مجهز به تجهیزات مورد نیاز نیز زمینه آمادگی حداکثری شرکت توزیع برق استان را در شرایط بحرانی بالا برده است.

وی اظهار کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی به عنوان سومین استان پهناور کشور، با توجه به گستردگی شبکه‌های توزیع برق در اقصی نقاط آن، توانسته است با استفاده از روش‌های نوین در زمینه طراحی و اجرای شبکه‌ها، نظارت بر اجرا، استفاده از کالای با کیفیت در کنار فرهنگ مصرف مشترکان استان، میزان هدر رفت انرژی در شبکه‌های توزیع را به حدود 7 درصد محدود کند که این میزان در مقایسه با میانگین کشوری از وضعیت بسیار مطلوبی برخوردار است.

شرکاء خاطرنشان کرد:  می‌خواهیم با اتکال به خداوند متعال، با استفاده از خرد جمعی، تکنولوژی روز، رعایت اصول اخلاقی، با ارائه خدمات بدون وقفه و کسب رضایت مشترکین در صنعت برق پیشتاز باشیم.

گفت‌وگو:محمد قربانی

انتهای پیام/ش

R41348/P/S6,56/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۵۱۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب مناطق عشایری سرایان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای خراسان جنوبی، کاووسی افزود: شب گذشته در پی تماس تلفنی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان، در مناطق چاه‌های عشایری بغداده سرایان درخواست کمک شد.

وی گفت: بلافاصله دو تیم سیلاب از جمعیت هلال‌احمر شهرستان سرایان و پایگاه شهیدان وطن‌خواه سه‌قلعه به محل اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی افزود: امدادگران به این ۹ نفر دسترسی پیدا کردند و به منطقه امن انتقال داده شدند.

کاوسی گفت: این عملیات از ساعت ۱۹ شب گذشته آغاز و به دلیل دسترسی دشوار جاده‌ها و مسیر‌های تردد تا پاسی از شب ادامه داشت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی افزود: تیم‌های امدادی سیلاب هلال احمر سرایان به دنبال هشدار سطح نارنجی هواشناسی در حال آماده باش هستند.

دیگر خبرها

  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • شروع طوفانی هفته دوم معاملات برق در بورس انرژی
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • ارزش معاملات بورس انرژی از ۱۲۱ میلیارد تومان عبور کرد
  • آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب مناطق عشایری سرایان
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب سرایان
  • جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی
  • ۵۰۰۰میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد