Web Analytics Made Easy - Statcounter

صنعت مخابرات در شهرستان بروجرد با جهش گسترده‌‌‌ی ارتباطی در پس از انقلاب روبه‎رو بوده و هم‌اکنون این شهرستان دارای ۹۵ درصد پوشش شبکه ارتباطی تلفن ثابت و تلفن همراه است. ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بروجرد، مرور سیاست‌های توسعه صنعت تجهیزات مخابراتی در شهرستان بروجرد در دوران قبل از انقلاب نشان می‌دهد که صنعت مخابرات در شهرستان بروجرد با جهش گسترده‌ ارتباطی در پس از انقلاب روبه‎روست، به‌طوری‌که تا قبل از سال  57 هیچ‌کدام از روستاهای این شهرستان تلفن نداشت، اما در حال حاضر اکثر روستاهای بروجرد به شبکه مخابراتی متصل شده‌اند و دارای حدود 15 هزار خط تلفن ثابت روستایی‌ست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمرکز بر حمایت از زیرساخت‌های ارتباطی در بروجرد سبب‌شده که 50 روستای این شهرستان از نعمت تلفن ثابت برخوردار باشند، یعنی حدود 95 درصد از شهر و روستاهای بروجرد زیر پوشش شبکه مخابرات قرار گرفته‌اند.

75 درصد جمعیت روستایی خراسان شمالی از ارتباطات سیار مخابراتی استفاده می‌کنند522 میلیارد ریال پروژه مخابراتی کردستان بهره‌برداری می‌شودهلدینگ مخابرات ایران سومین کمپانی پرسود و اشتغالزای کشور شد

استفاده از نیروهای ایرانی

اکبر شیخی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بروجرد اظهار داشت: 40سال از عمر بابرکت انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد و در این مدت ما شاهد تغییرات و پیشرفت‌های زیادی درخصوص شبکه مخابرات بوده‌ایم، امروز نقش مخابرات و خدماتی که به تمام مردم ارائه می‌دهد از کسی پوشیده نیست و بسیاری از امور ما به این شبکه وابسته است.

وی افزود: ما هماهنگ با سایر کشورها در این زمینه رشد کرده‌ایم و در حقیقت همه این‌ها به‌خاطر برکت انقلاب است، دستاوردهای ما بسیار عظیم و بی‌نظیر در سطح منطقه است. شرکت مخابرات در گذشته یکی از شرکت‌های صددرصد وابسته به چندشرکت غربی و خارجی بود، حتی در کلیه سطوح مدیریتی، اداری و برنامه‌ریزی، طراحی و توسعه و نگهداری، همه توسط این شرکت‌ها هدایت و کنترل می‌شد و ما تنها سهم اندکی از پرسنل را آن هم در سطوح پایین و در واحدهای نگهداری داشتیم، خوش‌بختانه با پیروزی انقلاب اسلامی تمامی سطوح را نیروهای ایرانی و کاملاً متخصص به‌دست گرفتند.

رشد 22 برابری در پس از انقلاب

رئیس اداره مخابرات شهرستان بروجرد در مورد نحوه اجرایی‌شدن طرح‌های زیرساختی پس از پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد: اگر ما امروز به این جایگاه رسیده‌ایم و می‌توانیم با قدرت‌های بزرگ برابری کنیم همه به‌خاطر تلاش و برنامه‌ریزی‌های مدونی‌ست که در راستای پیشبرد و رسیدن به اهدافمان داشته‌ایم، در فاز اول که نقطه آغازین کار ما بود، اعتمادبه‌نفس و حفظ روحیه‌ی«ما می توانیم» بود، ما توانستیم شرکت مخابرات را که یکی از شرکت‌های مادر تخصصی و زیرساختی بود را با برنامه‌ریزی صحیح و هدایت مجموعه کنترل نماییم.

وی بیان کرد: بخش بعدی و فاز دوم فعالیت‌های شرکت مخابرات، نگهداری از تجهیزات فنی و حفظ ارتباطات شهری و برون‌شهری بود، در این مورد نیروهای متخصص و البته دلسوز واقعاً وقت گذاشتند تا بتوانیم جدا از حفظ و نگهداری تجهیزات به دستاوردهای جدیدی هم دست پیدا کنیم.

شیخی با بیان اینکه طراحی و توسعه شبکه‌های مخابراتی و فراهم‌آوردن زیرساخت‌های لازم و هم‌چنین ارتقای کمی و کیفی این ارتباطات و همترازشدن با سایر کشورها درخصوص بسترآی‌تی ازدستاوردهای مهم این انقلاب است، گفت: ما تا قبل از انقلاب فقط پنج‌هزار خط تلفن ثابت در سطح شهر به‌صورت آنالوگ داشتیم، اما در حال حاضر این تعداد به صد و 10 هزار خط تلفن شهری و روستایی رسیده، ما در این مورد رشد 22 برابری داشته‌ایم.

بهره‌مندی 50 روستا از تلفن ثابت

رئیس اداره مخابرات شهرستان بروجرد خاطرنشان کرد: تا قبل از سال 57 هیچ‌کدام از روستاهای ما تلفن نداشتند و از داشتن وسایل ارتباطی محروم بودند ولی امروز با افتخار باید بگویم که اکثر روستاهای ما به شبکه مخابراتی متصل شده‌اند و حدود 15 هزار خط تلفن ثابت روستایی داریم، هم‌چنین 50 روستای ما از نعمت تلفن ثابت برخوردار هستند یعنی چیزی حدود 95 درصد از شهر و روستاهای ما زیر پوشش شبکه مخابرات قرار گرفته‌اند.

شیخی در رابطه با مسیرها و خطوط ارتباطی گفت: تا قبل از سال 5 برای ارتباط بین خطوط از سیم‌های مسی برای ارتباطات‌ درون‌شهری و برون‌شهری استفاده می‌شده‌است، تمام تجهیزات و سیستم‌های رادیویی و خطوط فیزیکی با ظرفیت‌های بسیار پایین مصرف می‌شده درحالی که الان ما از انواع شبکه‌های ارتباطی، کابل مسی، فیبر نوری، سیستم‌های رادیویی پرظرفیت استفاده می‌کنیم.

وجود 4مرکز مخابراتی بسیار پیشرفته

رئیس اداره مخابرات شهرستان بروجرد تصریح کرد: ما در طول این سال‌ها تغییرات زیادی در مورد سیستم‌ها داشته‌ایم، کلیه سیستم‌های ما قدیمی و آنالوگ با ظرفیت پایین بودند البته هزینه زیادی هم برای همین سیستم‌ها صرف می‌شد و در حال حاضر و بعد از 40سال تلاش، مقاومت وخودباوری تمام سیستم‌های ما به‌صورت دیجیتال شده و نسل جدید با ظرفیت‌های بسیار بالا مصرف حداقل انرژی را دارند.

شیخی اظهار داشت: تا سال 57 ساختمان فنی و اداری ما فقط یک مورد بود که با پیشرفت‌ها و تجهیزشدن در این زمینه درحال حاضر چهار مرکز مخابراتی بسیار پیشرفته داریم که مشغول فعالیت و خدمات‌رسانی به مشترکین شهر و روستایی ما هستند و این به‌معنای 40سال رشد و بالندگی برای ماست.

95درصد پوشش شبکه ارتباطی

وی افزود: سایت‌های ارتباطی برون‌شهری ما فقط سه سایت بوده و در حال حاضر بیش از 50 سایت مخابراتی وجود دارد، با افتخار می‌گویم که بعد از انقلاب اسلامی ایران کلیه شهرستان بروجرد دارای 95درصد پوشش شبکه ارتباطی تلفن ثابت و تلفن همراه است.

رئیس اداره مخابرات شهرستان بروجرد عنوان کرد: ما هرچه داریم و و اگر به موفقیت‌ها و پیشرفت‌های قابل‌توجهی دست یافته‌ایم همه به برکت انقلاب بوده‌است، زمانی ما تنها تلفن ثابت و یک پیغام‌گیر 118 و117 را داشتیم اما در حال حاضر با بیش از 300 هزار سوییچ فعال و شبکه‌های پیغام‌گیر مکالمه‌ای، هوشمند و هم‌چنین استفاده از اینترنت و سیستم‌های کنترل از راه دور با بزرگ‌ترین کشورهای صنعتی و بزرگ همتراز هستیم، پس قدر خودمان را بدانیم و این انقلاب را حفظ کنیم.

انتهای پیام/ش

R41450/P/S6,72/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۵۱۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز نگهبانان دامداری‌ها به وسایل ارتباطی

 فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه به صاحبان دامداری‌ها توصیه کرد که نگهبانان را بمنظور افزایش ایمنی و پیشگیری از وقوع سرقت احشام خود به وسایل ارتباطی از جمله تلفن همراه مجهز کنند.

 سرهنگ هادی کیان مهر با اشاره به دریافت گزارش‌های متعدد از سرقت احشام دامداری‌ها در بخش میمه افزود: نگهبانان این اماکن باید با همراه داشتن وسایل مورد نیاز و برقراری ارتباط با کلانتری‌ها، موارد مشکوک را به پلیس اطلاع دهند.


او گفت: در پی سرقت ۱۱ رأس گوسفند از یک دامداری در حومه بخش میمه شهرستان شاهین شهر، شناسایی و دستگیری عاملان این سرقت در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.


فرمانده انتظامی شاهین شهر ومیمه افزود: در بررسی مأموران پلیس مشخص شد سارقان بصورت شبانه با نفوذ به دامداری از غیبت نگهبان در محل استفاده و بوسیله یک دستگاه وانت اقدام به سرقت احشام موجود در این دامداری کردند.


او تصریح کرد: در این رابطه مأموران انتظامی کلانتری ۱۴ «لایبید»، عوامل سرقت را که ساکن شهرستان همجوار بودند شناسایی و پس از همانگی با مرجع قضایی در یک عملیات ضربتی ۲ متهم را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهشان احشام سرقت شده را کشف کردند.


این مقام انتظامی با اشاره به تحویل احشام کشف شده به مالباخته و معرفی متهمان به مرجع قضائی تاکید کرد: سرکشی مرتب به دامداری‌ها و هوشیار بودن نگهبانان می‌تواند مانع ایجاد شرایط سرقت برای سارقان احشام شود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • وصل شدن تلفن ثابت ۲ هزار مشترک مخابرات در گنبدکاووس
  • تجهیز نگهبانان دامداری‌ها به وسایل ارتباطی
  • وصل شدن تلفن ثابت ۲ هزار مشترک مخابرات در گنبدکاووس به همت نیرو‌های جهادی
  • روزی به نام تلفن!
  • بهره مندی ۲۰ هزار مشترک از فیبر نوری البرز
  • ابتلای بیش از ۱۶ درصد جمعیت اردستان به دیابت
  • اجرای بیش از ۴۵۰ کیلومتر حفاری در پروژه ملی توسعه شبکه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در خراسان شمالی
  • تلفن ثابت سازمانی
  • تجلیل از قاریان و عوامل اجرایی جمع خوانی قرآن کریم در بروجرد
  • پلمب مطب یک دندانپزشک قلابی در بروجرد