Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، محسن مومنی شریف (رییس حوزه هنری) در طول بازدید از نمایشگاه جشنواره هنرمقاومت، گفت: برایم بسیار جالب بود که معنا و مفهوم مقاومت بسیار وسیع شده و حوزه‌های معنایی متعددی را از میدان نبرد گرفته تا میدان سبک زندگی و جنگ نرم شامل شده است. به نظرم این نمایشگاه از چندین لحاظ حائز اهمیت است که متمایزترین وجه آن حضور جوانان هنرمند و درخشش آنان در این نمایشگاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باوجودی که دشمن سعی در دلسرد کردن جوانان ما در همه عرصه‌ها دارد ولی به لطف خداوند و برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی شاهد درخشش جوانان و نسل امروز در حوزه فرهنگ و ادبیات و هنر هستیم که این از دستاوردهای انقلاب در استانه ورود به دهه پنجم آن است.

وی با بیان اینکه حضور جوانان در عرصه‌های گوناگون از دستاوردهای انقلاب پس از چهل سال بوده است، افزود: نسل امروز واقعا ادامه دهنده آرمان‌های انقلاب هستند و امروز پرچم در دست جوانان متعهد انقلابی است که به خوبی از آرمان‌های انقلاب پاسداری و محافظت می‌کنند و ما بخشی از این موضوع را در آثار این جشنواره به وضوح می‌بینیم.

مومنی شریف همچنین اضافه کرد: بخش‌های این نمایشگاه بسیار جذاب بودند خصوصا بعضی بخش‌ها مثل طراحی صنعتی و تبلیغات شهری که می‌تواند جای کار بیشتری خصوصا در جامعه داشته باشند که امیدوارم مسئولین امر از این ظرفیت و پتانسیل ایجاد شده نهایت بهره را ببرند و از این ظرفیت گران بها به درستی استفاده کنند.

جشنواره هنر مقاومت نماد قدرت و توان جبهه فرهنگی انقلاب است

حجت‌الاسلام محمدرضا زائری (استاد دانشگاه و فعال فرهنگی) نیز ضمن بازدید از این نمایشگاه گفت: از دیدن این نمایشگاه بسیار خرسندم و به نظرم این نمایشگاه نمادی از قدرت و توان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است و تنوع و جذابیت در فرم و قالب نمایشگاه و نیز در آثار متجلی است. باعث خوشحالی است که این تعداد اثر از این هنرمندان جوان بخشی از توان و پتانسیل کشف نشده ما در عرصه هنرهای تجسمی کشور است که می‌بایست با پرورش و راهنمایی صحیح شکوفا شوند و به خیل عظیم سپاهیان جبهه فرهنگی انقلاب بپیوندند.

این فعال فرهنگی ضمن تمجید از محیط و فضاسازی این نمایشگاه نیز گفت: جزییات بسیاری در این طراحی و فضاسازی وجود دارد که حاصل ذوق سلیقه و ارتباط  مضمونی و محتوایی این طراحی با روح نمایشگاه و جشنواره است. طراحی‌ها بسیار دقیق و ساختارشکنانه انجام شده است و برای مخاطب دیدن چنین آثاری در این فضا و محیط هنری بسیار لذت‌بخش است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: هنرهای تجسمی حوزه هنری هنر مقاومت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۵۲۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوانان آثار شهید مطهری را مطالعه کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه بندرعباس ضمن دعوت همه مردم به رعایت تقوای الهی اشاره به سالروز شهادت شهید مطهری کرد و اظهار داشت: شهید مطهری اندیشمندی گران‌عیار در جامعه اسلامی و انقلابی بود و نباید اجازه دهیم آثار این شهید بزرگوار در غربت بماند.

وی افزود: به جوانان توصیه می‌کنم که کتاب‌های نفیس شهید مطهری را مطالعه کنند و اجازه ندهند این آثار ارزشمند که در آن برای نیازهای جامعه نسخه پیچی شده است به فراموشی سپرده شود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تقارن سالروز شهادت این استاد فرزانه با روز معلم را نشان از اهمیت معلمان دانست و تصریح کرد: نیاز امروز جامعه تربیتی ما معلمانی در تراز تمدن اسلامی است از این رو معلمان باید سطح خودشان را در تراز انقلاب اسلامی بالا ببرند.

عبادی‌زاده با بیان اینکه محوری‌ترین نقش در تحول بنیادین نظام آموزش پرورش برعهده معلمان است، گفت: مهم‌ترین رسالت پیغمبر اکرم رسالت معلمی و تعلیم بود و چه نیکو می‌سد به جای استفاده از عنوان آموزش و پرورش برای یکی از مهم‌ترین وزارتخانه‌های کشور از عنوان نظام تعلیم و تربیت استفاده می‌شد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به روز کارگر و گریزی بر بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگران؛ این قشر را قشری عزیز در جامعه خواند و ادامه داد: جامعه کارگری مفتخر است که ۱۴ هزار شهید را در دوران دفاع مقدس تقدیم کرده از این رو نمی‌توان در هیچ بُعدی نقش آن‌ها در جامعه را انکار کرد.

وی کارگر را مخاطبان اصلی تحقق شعار سال دانست و بیان کرد: افزایش رفاه کارگران یکی از موضوعات مورد تاکید است و چنانچه این مهم تحقق پیدا کنند نقش آن‌ها در رونق اقتصادی نیز بیشتر خواهد شد و جهش تولید اتفاق می‌افتد

امام جمعه بندرعباس در پایان به فرارسیدن روز خلیج‌فارس اشاره کرد و خاطرنشان کرد: نقش خلیج فارس در راهبرد امنیت ملی کشور بسیار استراتژیک است و باید همه ابعاد آن از اکوسیستم گرفته تا نامش پاس داشته شود.

کد خبر 6089195

دیگر خبرها

  • ۵۰۰ اثر به جشنواره مد و لباس اروند راه یافتند
  • نمایشگاه شهدا سمنان برای بازدید رهبر معظم انقلاب آماده می‌شود
  • شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس تجلی حقانیت جمهوری اسلامی بود
  • جامعه نخبگانی غرب، مفهوم نامه سال ۹۴ رهبر انقلاب را امروز درک کرد
  • تجلی اقتدار نظامی ایران در عملیات موشکی علیه رژیم صهیونیستی
  • جوانان آثار شهید مطهری را مطالعه کنند
  • شرکت ۲۰ هزار بسیجی در المپیاد جام شهید عجمیان
  • آغاز به‌کار جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • مقاومت در برابر عوامل بازدارنده از کمال،لازمه انتخاب راه صحیح است
  • تسویه حساب خواهر با برادر/ در «آگنیتاژ» پرواز می‌کنید؟