Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-28@11:47:06 GMT

دستکاری مغز برای خنداندن بیمار زیر تیغ جراحی

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۵۲۳۳۵

رکنا: اقدام جالب متخصصان برای خنداندن بیمار حین جراحی سوژه رسانه ها شده است.

به گزارش گروه ترجمه رکنا، متخصصان علوم عصبی دانشگاهی در آمریکا با شبیه سازی جریان الکتریسیته در بخشی از مغز به نام cingulum توانستند فردی را که در زمان جراحی باید بیدار نگه داشته می شد بخندانند تا وی درد ناشی از جراحی را راحت تر تحمل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پژوهشگران می گویند روش مذکور نه تنها برای تسهیل عمل های جراحی مختلف قابل استفاده است، بلکه می توان از آن برای مداوای بیماری هایی همچون افسردگی، اضطراب و همین طور دردهای مزمن استفاده کرد.

Cingulum متشکل از مجموعه ای از مواد الیاف مانند سفید است که واکنش های احساسی و عاطفی را در انسانها ایجاد می کند و نقش مهم Cingulum در ایجاد افسردگی در انسان به اثبات رسیده است.

پزشکان با کاشت الکترودهایی در مغز یک زن در حال عمل توانستند جریان الکتریسیته را در Cingulum وی تقویت کنند و با وادار کردن او به خنده، احساس لذت و آسودگی را در وی به وجود آورند.

قرار است با تکرار این روش بر روی برخی بیماران در حال جراحی و انجام برخی تست های روانشناختی بر روی آنها تاثیر کاربرد آن بر روی ارتقای شرایط روحی و روانی بیماران مشخص شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

منبع: رکنا

کلیدواژه: اخبار حوادث جراحی رسانه مغز بیمار متخصصان عکس تهران فیلم جوان پلیس مادر پوشش زن دختر بیماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۵۲۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک معلم درکلات کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی،مدیر آموزش و پرورش کلات گفت: محدثه شعبانی معلم پایه اول مدرسه شهید غلامپور زاوین زمانیکه متوجه می‌شود دانش آموز کلاس اش به خاطر عمل جراحی نمی‌تواند چند روزی در کلاس درس حاضر شود منزل دانش آموز را به کلاس تبدیل کرده است.
رمضان پروانه  افزود: خانم شعبانی با هدف عیادت و روحیه دهی به دانش آموز بیمار کلاس‌های درس را به منزل دانش آموز برده است. 
پروانه گفت: این اقدام خانم معلم همدلی، مهربانی، مسئولیت پذیری، نوع دوستی و مسئولیت اجتماعی  درقبال همنوعشان رابه تصویر کشیده است.

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات توسعه بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خاش
  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟
  • متولدین کدام ماه‌ها از همه آسیب‌پذیرترند!
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • ببینید | تلاش مرد فداکار برای رساندن دارو به دختر بیمار
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد
  • یک معلم درکلات کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد
  • کبد جوان ۲۲ ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید
  • چه کسانی باید جراحی برداشتن لوزه را انجام دهند؟