Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- من ۳۳ ساله ام، دارای مدرک کارشناسی حقوق و سطح متوسط اقتصادی. کارمندم و خانواده‌ای مذهبی دارم. با دختری که سه سال از خودم بزرگ‌تر است، قصد ازدواج دارم و از لحاظ فرهنگی، مذهبی و اقتصادی تقریبا هم کفو هستیم. سن او تردید در من ایجاد می‌کند. لطفا راهنمایی‌ام کنید؟

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، من ۳۳ ساله ام، دارای مدرک کارشناسی حقوق و سطح متوسط اقتصادی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارمندم و خانواده‌ای مذهبی دارم. با دختری که سه سال از خودم بزرگ‌تر است، قصد ازدواج دارم و از لحاظ فرهنگی، مذهبی و اقتصادی تقریبا هم کفو هستیم. سن او تردید در من ایجاد می‌کند. لطفا راهنمایی‌ام کنید؟

درباره فاصله سنی دختر و پسر برای ازدواج، نمی‌توان برای همه قانون یکسانی صادر کرد. آنچه از سن مهمتر است، تفاوت در سن بلوغ دختر و پسر این روند را طوری نهادینه کرده که پسر‌ها با توجه به دیرتر بالغ شدن شان باید از دختر‌ها بزرگ‌تر باشند. با این وجود، عامل سن و تفاوت سنی در ازدواج به تنهایی نمی‌تواند تضمین کننده یک ازدواج موفق باشد. انگیزه زوج‌ها برای ازدواج با یکدیگر در این زمینه بسیار دخیل است. کسانی هستند که با انگیزه‌های اقتصادی با افرادی ازدواج می‌کنند که تفاوت سنی بسیار زیادی با آن‌ها دارند؛ ازدواجی بدون پایه‌های عاطفی و شناخت که نبود علاقه در این نوع از ازدواج‌ها آن‌ها را با شکست مواجه می‌کند. در این صورت نمی‌توان گفت: شکست این زندگی تنها به خاطر بالا بودن سن یکی از دو زوج بوده، بلکه به خاطر انتخاب غلط، منجر به شکست شده است.


شناخت متقابل مهمتر از فاصله سنی است
در مساله ازدواج در صورت فراهم بودن نیاز‌های اساسی و شناخت متقابل، می‌توان فاصله سنی را از عوامل و عناصر اصلی دوام زندگی ندانست. با این حال، هرچقدر فاصله و اختلاف سنی بین زن و مرد کمتر باشد، آن‌ها به درک بهتری از یکدیگر می‌رسند؛ بنابراین بهتر است، تفاوت سنی در ازدواج متناسب باشد. زن و مرد هر چقدر تناسب و سنخیت بیشتری داشته باشند، پیوند و ازدواج مستحکم تری خواهند داشت. یکی از معیار‌های انتخاب همسر هماهنگی و تناسب بین زوج‌ها از نظر فاصله سنی است. به هر حال افرادی که در محدوده سنی نزدیک هم باشند، تجربه‌ها و خاطره‌های یکسانی دارند و پیش زمینه فرهنگی مشابهی برای درک کردن هم خواهند داشت.

شرط چشم پوشی از مهم بودن فاصله سنی
به عنوان جمع بندی به شما می‌گویم که اگر دو نفر تفاهم فرهنگی و اخلاقی داشته باشند، همسن بودن یا بزرگ‌تر بودن دختر از پسر، مشکل خیلی حاد و پیچیده‌ای نیست؛ بنابراین اگر در تمام معیار‌ها و مسائل با یکدیگر تفاهم دارید و احساس می‌کنید که فرد مد نظرتان را پیدا کرده اید، می‌توانید از این یک مورد چشم پوشی کنید و ازدواجی صحیح داشته باشید.

انتهای پیام/

منبع: خراسان

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سن ازدواج فاصله سنی تفاهم مشاوره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۵۲۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون والیبال ایران و عمان

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، سید میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه با دعوت همتای عمانی خود راهی این کشور شد.

تقوی در این سفر در جلسات متعددی با رئیس فدراسیون والیبال عمان در خصوص تبادل مربی، برگزاری کمپ مشترک در بخش‌های و رده‌های سنی مختف رشته‌های والیبال ساحلی و سالنی به بحث و گفتگو پرداخت و با امضای یک تفاهم‌نامه مشترک، همکاری و تعامل ایران را با عمان آغاز کرد.

همچنین تقوی در این دیدار مذاکراتی در خصوص افزایش تعامل و همکاری با فدراسیون حوزه خلیج فارس و کشورهای عربی داشت و مذاکراتی با دیگر روسای فدراسیون‌ها انجام داد.

رییس فدراسیون والیبال کشورمان در دیدار با سفیر ایران در عمان در خصوص لزوم حمایت فدراسیون‌های ورزشی در سفرهای بین‌المللی توسط وزارت امورخارجه و سفارت خانه‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف صحبت‌هایی انجام داد و با حضور در کمیته ملی المپیک عمان با دبیر کل این کمیته به گفتگو نشست.

بازدید و بررسی بیشتر امکانات والیبال عمان و همچنین بررسی زمینه‌های مشترک دو فدراسیون برای ارتقای سطح والیبال دو کشور از دیگر برنامه‌های امروز تقوی در عمان است.

رییس فدراسیون والیبال ایران امشب(جمعه ۱۴ اردیبهشت) به تهران باز خواهد گشت.

کد خبر 6095559

دیگر خبرها

  • علی ربیعی: حدود 5 میلیون نفر در دانشگاه‌ها در حال تحصیل هستند/ رابطه معناداری بین رشته‌های تحصیلی و فرصت‌های شغلی موجود وجود ندارد/ بخش اعظمی از جمعیت فعال تحصیل کرده، دچار نوعی فاصله بین وضع موجود و انتظار از زندگی شده‌اند
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری والیبال ایران و عمان
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون‌های والیبال ایران و عمان
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون والیبال ایران و عمان
  • دانشجو‌های خانه به دوش! / جای خالی خانه دانشجویی در پازل زندگی زوج‌های دانشجو
  • تفاهم‌نامه همکاری کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و ۷ کشور خارجی
  • صندوق سرمایه گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • امیری: بازی هفته بعد جدال مرگ و زندگی است/ یک امتیاز فاصله چیزی نیست که کنار بکشیم+ فیلم
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و چهار کشور خارجی
  • آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم