Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، ویتنام روز‌های بیست و هفتم و بیست و هشتم فوریه (۸ و ۹ اسفند ماه) میزبان دومین نشست دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی خواهد بود.

ویتنام نیز مانند کره شمالی درگیر یک جنگ خونین و تلخ با آمریکا شده بود. اما برخلاف پیونگ یانگ، هانوی در حال حاضر یکی از متحدان نزدیک آمریکا به شمار می‌رود، و بعد از ویرانی‌های جنگ، اکنون در حال تبدیل شدن به یکی از سریع‌ترین اقتصاد‌های در حال رشد آسیاست و به لحاظ دیپلماتیک نیز بسیار خردمندانه عمل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش به چند علت انتخاب ویتنام به عنوان میزبان نشست سران آمریکا و کره شمالی اشاره می‌شود:

آیا از نظر لجستیکی میزبانی ویتنام برای این اجلاس قابل توجیه است؟
ویتنام تمام ملزومات را برای برگزاری این دیدار در اختیار دارد، مثلا کیم که معمولا با قطار سفر می‌کند، مسیری کوتاه برای سفر به این کشور دارد. همچنین سفارتخانه‌های آمریکا و کره شمالی در این کشور به مقدمات پیش از برگزاری این نشست کمک خواهند کرد.  هانوی با هر دو کشور روابط دوستانه دارد و یک سرزمین "بی طرف" محسوب می‌شود. همچنین تدابیر امنیتی در این کشور حتی در زمان‌های عادی نیز شدید است و مقامات دسترسی رسانه‌ها و جمعیت حاضر در این نشست که در سراسر جهان نظاره‌گر آن خواهند بود را به دقت کنترل خواهند کرد.

چرا کیم با ویتنام همراه است؟
ویتنام یکی از معدود کشور‌هایی است که کره شمالی روابط خوبی با آن دارد. روابط دیپلماتیک بین هانوی و پیونگ یانگ به سال ۱۹۵۰ زمانی که کره شمالی نیرو‌های هوایی خود را برای کمک به ویتنام در زمان جنگ می‌فرستاد، برمی‌گردد. کیم ایل سونگ، پدربزرگ کیم جونگ اون، آخرین رهبر ارشد کره شمالی بود که به ویتنام در سال ۱۹۵۸ سفر کرد، هر چند بعد از آن چند مقام ارشد دیگر نیز به این کشور سفر کرده‌اند. این اولین سفر کیم جونگ اون به ویتنام است و همچنین این سفر برای کیم می‌تواند فرصتی برای یادگیری تغییرات اقتصادی پس از جنگ ویتنام، باشد.

درباره واشنگتن چطور؟
ویتنام که یکی از متحدان نزدیک کره شمالی است می‌تواند یک مکان مهم راهبردی برای آمریکا (که درگیر جنگ تجاری با چین است) در نظر گرفته شود. چئون سئون وانگ، یک پژوهشگر بازدیدکننده از موسسه مطالعات سیاست در سئول، اعلام کرد: ترامپ ممکن است از ویتنام برای رساندن پیامی به پکن، استفاده کند و اینگونه القا کند که کره شمالی در دست شما نیست ما به نفوذ چین در این منطقه، تعادل می‌بخشیم.  واشنگتن همچنین مشتاق است تا داستان موفقیت اقتصادیی ویتنام را به نمایش بگذارد که توسط مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا نیز، در جریان سفر سال گذشته به این کشور مورد تاکید قرار گرفت.

چرا ویتنام میزبان این نشست شد؟
ویتنام نیز مشتاق است تا گرایشات دیپلماتیک خود را که در نشست سازمان همکاری اقتصادی آسیا-اقیانوس آرام (APEC) در سال ۲۰۱۷ و نشست سال گذشته مجمع جهانی اقتصاد حاصل شد، در یک مرحله جهانی به نمایش بگذارد. این نشست برای کیم و ترامپ ممکن است مزایایی دیگری نیز در برداشته باشد.

وو مین خوانگ، یک تحلیلگر سیاسی در سنگاپور اعلام کرد میزبانی این نشست برای ویتنام می‌تواند اوضاع این کشور را در جامعه بین‌المللی بهبود بخشد از جمله جذب گردشگری و سرمایه‌گذاری‌های خارجی را تقویت کند.

انتهای پیام/

دلیل انتخاب ویتنام به عنوان میزبان نشست کیم جونگ اون و دونالد ترامپ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دونالد ترامپ آسیا آمریکا کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۵۲۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است

کیم اون چول، معاون وزیر امور خارجه کره شمالی گفت که تحریم‌های آمریکا علیه کشورش به حلقه‌ای بر گردن خود واشنگتن تبدیل شده است.

براساس گزارش المیادین، خبرگزاری مرکزی کره شمالی به نقل از معاون وزیر این کشور گفت: برای آمریکا که علاقه زیادی به تسلط و انقیاد بر دیگر کشور‌ها دارد، تحریم‌ها ابزار دیپلماتیک ترجیحی است، اما در شبه جزیره کره، تحریم‌ها به حلقه‌ای بر دور گردن خود آمریکا تبدیل شده است.

او با اشاره به اینکه تحریم‌های آمریکا به تقویت کره شمالی کمک کرد، افزود که توسعه سلاح‌های هسته‌ای در این کشور در پاسخ به تهدیدات هسته‌ای آمریکا آغاز شد.

کیم اون تایید کرد که در صورت اعمال تحریم‌های بیشتر پیونگ یانگ به تولید تسلیحات هسته‌ای ادامه خواهد داد.

پیش از این، کیم یو جونگ، عضو کمیته مرکزی حزب کارگران کره شمالی و خواهر کیم جونگ اون، رهبر این کشور گفت که کشورش به ساختن یک نیروی نظامی عظیم برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه‌ای خود ادامه خواهد داد.

پیونگ یانگ در معرض یک سری تحریم‌هایی است که در سال ۲۰۰۶ توسط سازمان ملل اعمال شد و چندین بار تشدید شد.

با این وجود کره شمالی به توسعه برنامه‌های نظامی خود ادامه داد. در سال ۲۰۲۲، این کشور اعلام کرد که وضعیت این کشور به عنوان یک قدرت هسته‌ای به دلیل تهدیدات و تحریکات مداوم آمریکا علیه آن، «غیرقابل بازگشت» است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • اردبیل فردا میزبان دومین جشنواره بین‌المللی عشایر است
  • کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است
  • گفت و شنود/ به سه دلیل!
  • تظاهرات دانشجویان در آمریکا یادآور اعتراض‌ها به جنگ ویتنام است
  • جعفرآباد مغان میزبان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر از فردا
  • اصفهان؛ میزبان دومین اجلاس مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا
  • سی و دومین همایش سالانه بین المللی انجمن مهندسان مکانیک
  • ماجرای ورورد فیلمساز مشهور آمریکایی به تهران | من زمان جنگ ویتنام هم به آمریکایی بودنم افتخار می‌کردم اما حالا...| تصاویر
  • گلستان میزبان دومین کنگره چهار هزار شهید استان
  • اصفهان میزبان « دومین اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD» است