Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهاباد - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 15 طرح با یکهزار و 500 میلیارد ریال هزینه در سطح این استان به بهره برداری می رسد.

عبدالله چمن گلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در طی این ایام همچنین 6 طرح دیگر که به طور عمده شامل زمین های روباز فوتبال است نیز با 50 میلیارد ریال اعتبار کلنگ زنی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: 15 طرح ورزشی دیگر نیز که به علت برودت هوا و بارندگی یا به دلایلی در سال های گذشته بهره برداری از آنها به تاخیر افتاده بود در اسفند سال جاری و فروردین ماه سال آینده به بهره برداری می رسد که استادیوم 10 هزار نفری ارومیه، سالن های پنج هزار نفری سلماس، مهاباد و خوی از جمله آنهاست.
وی افزود: بهره برداری از این طرح ها به نوعی انقلاب عمرانی در رابطه با زیرساخت های ورزشی استان است که با نگاه ویژه وزارت ورزش و جوانان، دولت و استاندار آذربایجان غربی صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: چنانچه بخش خصوصی تمایلی به سرمایه گذاری در حوزه ورزش استان و زیرساخت های آن داشته باشد، آمادگی خود را برای هرگونه حمایت اعلام می کنیم.
چمن گلی گفت: در سطح استان 72 لیگ ورزشی در رشته های مختلف در قالب لیگ های برتر، دسته یک و غیره در حال فعالیت است و بخش خصوصی از آنها حمایت می کند.
وی با بیان اینکه 167 ورزشکار در آذربایجان غربی به اردوهای تیم های ملی به صورت انفرادی و تیمی دعوت شده اند، افزود: این ورزشکاران در رشته های ورزشی کشتی، والیبال، بوکس، رزمی، وزنه برداری و چند رشته دیگر به تیم ملی دعوت شده اند.

** کمبود زمین در سردشت مشکلی برای تامین زیرساخت های ورزشی است
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه کمبود زمین در سردشت مشکلی برای تامین زیرساخت های ورزشی است، گفت: طی 2 سال گذشته احداث پنج سالن ورزشی، حصارکشی اماکن و تعمیرات با حدود 105 میلیارد ریال هزینه در این شهرستان اجرا شده است.
چمن گلی افزود: سردشت با سرانه فضای ورزشی 29 سانتی متر، با میانگین سرانه فضای ورزشی استان حدود 32 سانتی متر فاصله دارد و جبران این عقب ماندگی در دستور کار قرار دارد.
وی بیان کرد: یکی از مشکلات اساسی برای تامین زیرساخت های ورزشی این شهرستان کمبود زمین است و این محدودیت در برخی مواقع انجام طرح ها را با سختی روبه رو می کند.
وی اضافه کرد: بودجه ای که به سختی جذب استان شده سعی می شود با نگاهی عدالت محور در سایر شهرهای عقب مانده تر از لحاظ سرانه فضای ورزشی تخصیص پیدا کند اما متاسفانه در شهرستان هایی همچون سردشت که با کمبود زمین مواجه هستیم اجرای بسیاری از آنها با تاخیر مواجه است.
وی از مسوولان شهرستانی و خیران ورزشی خواست برای توزیع عادلانه امکانات استانی چنانچه فرصتی برای تامین زیرساخت های شهرستانی فراهم شد برای کاهش این عقب ماندگی در سرانه فضای ورزشی با تامین زمین مناسب در جذب آن اقدام کنند.
به گزارش ایرنا بیش از پنج هزار ورزشکار در سردشت وجود دارد که از این تعداد چهار هزار و 230 نفر بیمه شده هستند.
اگرچه بیش از 33 هیات ورزشی در سردشت وجود دارد، بسیاری از آنان به علت نبود زیرساخت های لازم غیرفعال است.
7562/6185/3072

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش چهل سالگی انقلاب طرح های ورزشی سردشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۵۲۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان غربی ییلاقی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: یک میلیون هکتار از مجموع ۲.۷ میلیون هکتار مراتع استان ییلاقی است که با صدور مجوز دامداران سالانه از این مراتع بهره برداری می کنند.

  مسعود شفیعی   افزود: مراتع استان یا روستایی و یا ییلاقی هستند در مراتع روستایی شروع فصل بهره برداری از ۱۵ اردیبهشت و مراتع ییلاقی از ابتدای تیرماه است که قبل از فرا رسیدن فصل بهره برداری مجوزها تمدید و دامها در عرصه ها مستقر می شوند.

وی اظهار کرد: مراتع روستایی استان از وضعیت بهتری برخوردار هستند چرا که دور از دسترس دامداران و روستاییان هستند و شرایط اب و هوایی اجازه چرای دام زودتر از زمان مقرر را نمی دهد.

شفیعی افزود: اغلب مراتع ییلاقی استان در نوار مرزی واقع شده اندو کنترل براین مراتع توسط نیروهای انتظامی و مرزبانی نیز انجام می شود و این موجب شده تا ییلاقات فرصات برای بازسازی داشته باشند.

وی اضافه کرد: سعی می شود تا ظرفیت مراتع به روزرسانی شود و مجوز های صادر شده به نسبت تولید علوفه مدیریت می شود.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی آذربایجان غربی گفت: از بهره برداران درخواست می شود از چرای زود هنگام در مراتع خودداری کنند چرا که در چرای دام قبل از زمان مقرر مراتع خیس است و باعث می شود تا پوشش گیاهی از ریشه خارج شده و آسیب جدی هم به خاک و هم به پوشش گیاهی وارد شود.

وی اضافه کرد: تعیین حدود مراتع برای دامداران نیز انجام می شود چرا که جمعیت بهره بردار نسبت به سطح مراتع بیشتر است و ۱۲۰ هزار نفر بهره بردار دارای مجوز در این زمینه وجود دارد.

 

دیگر خبرها

  • افتتاح کتابخانه در روستای بیوران شهرستان سردشت
  • بهره‌برداری از ۲۷۴ کیلومتر راه روستایی در آذربایجان‌غربی
  • 6100 نفر در قالب گروه‌های جهادی به مناطق محروم آذربایجان‌غربی اعزام شدند
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان غربی ییلاقی است
  • ایجاد بیش از یکهزار و 600 فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی
  • آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی
  • ایجاد ۱۶۰۶ فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی سپاه آذربایجان‌غربی
  • اجرای طرح آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی
  • انحراف از جاده یک دستگاه خودرو پراید در محور مهاباد-سردشت
  • بهره‌برداری از ۱۳ پروژه ورزشی تا پایان اردیبهشت ماه در تبریز