Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-05-03@02:53:03 GMT

حقوق بازنشستگان سال 90 به بعد افزایش می یابد

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۵۲۷۹۵

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان بوشهر با بیان اینکه 15 هزار و 150 نفر بازنشسته در استان تحت پوشش این صندوق قرار دارند گفت: خدماتی جدیدی از جمله افزایش سقف بیمه تکمیلی، پرداخت تسهیلات ضروری بدون کارمزد و افزایش حقوق بازنشستگان سال 90 به بعد ارائه خواهد شد. به گزارش جنوب نیوز، داریوش کشتکار امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در بوشهر به خبرنگاران گفت: صندوق بازنشستگی کشوری در ابتدای انقلاب اسلامی، 456 نفر بازنشسته استان بوشهر را زیرپوشش خود قرار داد و هم اکنون در سال 97 این صندوق 15 هزار 150 نفر بازنشسته را تحت پوشش خود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان با اشاره به مصوبه هیات وزیران در خصوص میزان پاداش آخر سال(عیدی) کارکنان و بازنشستگان، اظهار داشت: بر این اساس مبلغ یک میلیون تومان به عنوان عیدی تعیین شده که صندوق بازنشستگی تلاش خواهد کرد این رقم را تا پایان بهمن ماه همراه با حقوق، به بازنشستگان تحت پوشش پرداخت  نماید.
کشتکار بیان کرد: براساس رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری به زودی و پس از انجام مقدمات اداری احکام بازنشستگان سالهای 90 به بعد دانشگاه علوم پزشکی اصلاح و حقوق آنان افزایش خواهد یافت.

مدیرصندوق بازنشستگی کشوری  استان در ادامه افزود: آن دسته از  شاغلین دستگاههای اجرایی مشترک این صندوق که در طول برنامه پنجم توسعه دارای مرخصی بدون حقوق بوده اند تا پایان سال جاری فرصت دارند به مدیریت بازنشستگی صندوق  استان مراجعه و جهت احتساب آن جزو سنوات قابل قبول برای بازنشستگی اقدام نمایند.

پرداخت مرحله دوم تسهیلات ضروری به بازنشستگان از اول فروردین

کشتکار با اشاره به آغاز ثبت نام اینترنتی مرحله دوم وام ضروری پنج میلیون تومانی با کارمزد چهار درصد از اول بهمن ماه، تصریح کرد:  برای مرحله دوم که  ثبت نام آن تا پایان بهمن ادامه دارد پیش بینی می‌شود در صورت ثبت نام  و دارا بودن شرایط حدود دو هزار نفراز بازنشستگان استان از تسهیلات فوق بهره مند شوند.
وی با بیان اینکه در مرحله اول ثبت نام امسال 120 میلیارد ریال تسهیلات به دو هزار و 400 نفر اختصاص یافت، افزود: تسهیلات مرحله دوم از فروردین تا شهریورماه 98 براساس نوبت‌بندی و اولویت‌ها پرداخت خواهد شد.

کشتکار یادآور شد: پرداخت وام ضروری به بازنشستگان، پس از انقلاب اسلامی و از سال 1377 اجرایی شده و تاکنون بیش از  هشت هزار و 400 فقره وام ضروری به ارزش 30 میلیارد تومان پرداخت شده است. 

مدیرصندوق بازنشستگی کشوری  استان در خصوص سفرهای بازنشستگان نیز گفت:  صندوق بازنشستگی کشوری بر اساس سیاستهای وزارت متبوع با توجه جدی به رفاه و فراغت بازنشستگان عزیز و در قالب طرح در خانه نمانیم، تسهیلاتی را برای سفرهای  بازنشستگان  در نظر گرفته است که می‌توانند با کمک هزینه 740 هزار تومان برای یک بازنشسته و یک همراه، از این تورهای ساحتی و زیارتی استفاده کنند.

کشتکار ادامه داد: در این سالهای پس از انقلاب اسلامی و از سال 1386 تاکنون، مجموع استفاده کنندگان از تورهای صندوق بازنشستگی به بیش از 7 هزار نفر می‌رسد.


افزایش سقف خدمات بیمه تکمیلی به 20 میلیون تومان

وی در خصوص بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان و با بیان اینکه بالغ 25 هزار نفر از بازنشستگان به همراه افراد تحت تکفل آن ها زیرپوشش این خدمت قرار دارند، گفت: انعقاد قرارداد بیمه تکمیلی درمان و نقش این قرارداد در جبران بخشی از هزینه‌های مازاد بر بیمه پایه بازنشستگان، موظفان و افراد تحت تکفل اهمیت بسیار زیادی برای ما داشته و دارد.

کشتکار تاکید کرد: سقف خدمت بیمه تکمیلی با 3 میلیون تومان افزایش از 17 میلیون تومان به 20میلیون تومان افزایش یافته است؛ همچنین 417 بازنشسته دارای بیماری‌های خاص نیز تحت پوشش هستند که در صورت پر شدن سقف تهدات مجددا و مازاد بر سقف به آنان پرداخت خواهد شد.

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۵۲۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت

 

به گزارش تابناک، محمدحسن آصفری اظهار کرد: در طرح تعطیلی پنج‌شنبه‌ها یا شنبه، موضوع تعطیلی کارگران دیده نشده و تنها کارکنان دولت لحاظ شده که اگر این اتفاق رخ دهد و یک روز به تعطیلی ایام کاری ادارات افزوده شود، باید سوبسیدی در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد تا کارگر نیز همچون کارکنان از این تعطیلی بهره‌مند شوند.


وی تصریح کرد: دولت در طرح خود ۴۴ ساعت کار را به ۴۰ ساعت کاهش داده که اگر قرار است یک روز به تعطیلی‌ها افزوده شود، باید سوبسیدی در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد تا برای کارگران در نظر گرفته شود.

 

تعطیلی‌ پنج‌شنبه‌ها باید ۱۱ میلیون نیروی کار بخش خصوصی و دولتی را در بر بگیرد

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: ما نمی‌توانیم بدون اینکه منابعی برای بخش خصوصی در نظر بگیریم، حکمی صادر کنیم و این قانون زمانی می‌تواند شامل حال کارگران شود که منابع آن دیده شود.

وی افزود: در پیشنهادی که دولت ارائه کرده، این موضوع دیده نشده، اما در صحبتی که با شخص رئیس جمهور داشتیم، تاکید کردند که اگر قرار است تصمیمی گرفته شود، باید کمک شود تا کارگران نیز همچون کارمندان از این تعطیلی‌ها بهره‌مند شوند.

آصفری با بیان اینکه کلیات طرح تصویب شده و در حال حاضر در کمیسیون اجتماعی در انتظار ارجاع به صحن علنی مجلس است، اظهار کرد: این پیشنهاد مطرح شده که تعطیلی شامل حال نیروهای کارگری شود، شمولیت این طرح باید ۱۱ میلیون نیروی کار بخش خصوصی و دولت را در بر بگیرد اما چیزی که در حال حاضر تصویب شده، صرفا برای کارمندان است که باید در طرح بازنگری شود.

 

دولت لایحه تغییر قانون کار را به مجلس ارائه دهد

وی تاکید کرد: اگر قرار است کشور توسعه پیدا کرده و در آن شور و نشاط ایجاد شود، باید به موضوع تولید، اشتغال و صنعت توجه شود؛ در حال حاضر با توجه به صنعتی شدن جهان، وضعیت اقتصادی و تورم در جامعه، نیاز است یک بازنگری جدی در بحث قانون کار صورت بگیرد.

او تصریح کرد: دولت باید لایحه‌ای در این خصوص به مجلس ارائه دهد تا قانونی تصویب شود که هم به نفع کارگر وهم به نفع کارفرما باشد.

 

در مسکن کارگری کم‌کاری کردیم

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس بیان کرد: امروز می‌بینیم در برخی از شهرستان‌های استان همچون ساوه و زرندیه، واحدهای صنعتی با کمبود نیروی کار مواجه هستند؛ یکی از مشکلاتی که باعث کاهش نیروی کار شده، به مشکلات معیشتی و زیرساختی بازمی‌گردد.

او گفت: استان در حوزه مسکن کارگران هیچ اقدامی انجام نداده وکوتاهی کرده است که باید در جلسات شورای کار و اشتغال به صورت ویژه به بحث مسکن کارگران بپردازد.

 

اجرای طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

آصفری در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: امروز در مجلس تذکری بابت تاخیر در این امر داده شد، مقرر گردید از پایان اردیبهشت ماه امسال متناسب سازی حقوق بازنشستگان با افزایش ۴۰ درصدی حقوق اجرایی و عملیاتی شود و حقوق بازنشستگان ۴۰ درصد افزوده شود.

 

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از شنبه با ۲ آپشن/ بالاخره دولت دستور همسان‌سازی حقوق‌ها را داد
  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | حقوق حداقل‌بگیران چند درصد افزایش می یابد؟
  • حقوق بازنشستگان ۳۵ درصد افزایش یافت
  • ویدیو/ خبر خوش دولت برای بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • فیلم| حقوق حداقل بگیران بازنشستگان تامین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت
  • خبر خوش سخنگوی دولت برای بازنشستگان تامین اجتماعی
  • نمایندگان قزوین پیگیر افزایش حقوق کارگران باشند
  • مهمترین اخبار ۱۱ اردیبهشت/افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت
  • افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت