Web Analytics Made Easy - Statcounter

وال مهم این است که چرا مسعود بخشی باید پس از فیلم جنجالی «یک خانواده محترم» سوژه‌‎ای تا این حد دم دستی را انتخاب کند؟ پاسخ را احتمالاً باید در برنامه‌های آینده آقای کارگردان پیدا کرد.

گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو- محمدصالح سلطانی؛ یلدا فیلم خوبی نیست. رسیدن به این جمله، زمان زیادی لازم ندارد. تماشای چند دقیقه ابتدایی فیلم و فهمیدن سوژه‌ی قصه، کافی است که دست فیلمساز برای مخاطبش رو شود و کلیشه‌ای بودن «یلدا»، از پلان به پلانش بیرون بزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوژه‌ی باسمه‌ای و دم دستی فیلم هیچ چیز تازه‌ای ندارد. به معنای کلمه هیچ چیز تازه‌ای ندارد. کپی دست‌چندمی از سوژه‌های «ماه عسل» است. با قصه‌ای که از ابتدا، انتهایش معلوم است و هیچ ضربه و نقطه اوجی ندارد. از این بدتر اما، اجرای ضعیف همین قصه‌ی ضعیف است. تمام ماجرای «یلدا» در یک استودیوی تلویزیونی می‌گذرد. استودیوی برنامه‌ای به نام «لذت عفو»، که شما بخوانیدش «ماه عسل». مجریِ این برنامه، با بازی ضعیف آرمان درویش، یکی از بدترین پرسوناژهای یلداست و تقریبا هر وقت که وارد فیلم می‌شود، صدای خنده تماشاگران را به آسمان می‌برد. بقیه فیلم هم دستکمی از اجرای عجیب این «آقای مجری» ندارد. یک نمایش ضعیف است از یک سوژه دم‌دستی که قرار است با تکرار چندباره‌ی جمله‌ی «لذتی که در عفو هست در انتقام نیست» این پیام را به مخاطبش منتقل کند. مخاطبی که حتما از تماشای این همه کرختی و یکنواختی خسته خواهد شد. از اشتباهات آشکار و پنهانِ محتوایی فیلم هم عبور کنیم بهتر است. فقط کاش یک نفر پیش از ساخت فیلم به آقای بخشی می‌گفت که هیچ برنامه‌ای تاکنون در تاریخ صداوسیما به رکورد 20 میلیون پیامک نرسیده و بالاترین رکورد با عددی نزدیک 6 میلیون پیامک دریافتی متعلق به برنامه «نود» و عادل فردوسی‌پور است. و کاش کسی به آقای بخشی می‌گفت نامگذاری دانشگاهی به نام «دانشگاه کاربردی بهینه‌سازی علم و اخلاق» بیش از آن‌که نشانه خلاقیت باشد، نمودی از غریبگی کامل فیلمساز با فضای دانشگاهی است.

 

اینکه چرا کارگردانی با سابقه سیاه ساخت فیلم «یک خانواده محترم» به جشنواره راه داده می‌شود و با وجود ساخت فیلم دوم، در بخش فیلم‌اولی‌‎ها حضور پیدا می‌کند؛ و اینکه چرا برای فیلمی تا این حد ضعیف، قطار سرمایه‌گذاران فرانسوی و علی مصفا پول وسط گذاشته‌اند؛ و اینکه چرا فیلمی که کارگردان آن می‌گوید هنوز صدا و تصویرش کامل نیست وارد جشنواره می‌شود به کنار. همه اینها به کنار. سوال مهم این است که چرا مسعود بخشی باید پس از فیلم جنجالی «یک خانواده محترم» سوژه‌‎ای تا این حد دم دستی را انتخاب کند؟ پاسخ را احتمالاً باید در برنامه‌های آینده آقای کارگردان پیدا کرد. مسعود بخشی، با «یلدا» بازگشت کم‌حاشیه‌ای به سینمای ایران داشته و بعد از جشنواره فجر37، در بدنه سینمای ایران به رسمیت شناخته خواهد شد. به نظر می‌رسد برای مسعود بخشی، اصل ساخت «یلدا» از هر چیزی مهم‌تر بوده و احتمالا دم دستی‌ترین سوژه را برای ساختنش انتخاب کرده. او با «یلدا» تلاش می‌کند خاطره تلخ «یک خانواده محترم» را کنار بزند و البته به طرز کنایه‌آمیزی انگار فیلم، روایتی از ماجرای خود بخشی در «یک خانواده محترم» است. بخشی احتمالاً با زبان بی‌‎زبانی دارد از سینمای ایران بابت ساخت آن فیلم موهن عذرخواهی می‌کند و با یادآوری این حدیث که:«لذتی که در عفو هست در انتقام نیست.» از مسئولین سینمایی می‌خواهد او را ببخشند و بپذیرند. کارکرد یلدا چیزی بیش از این نیست. یک بازگشت آرام و کم‌سروصدا برای کارگردان جنجالیِ این سال‌ها. همین.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جشنواره فیلم فجر فجر37 یلدا مسعود بخشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۵۳۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ رویکرد ترافیک‌ زای شهرداری تهران در زمینه توسعه پارکینگ

تین نیوز

در حالی که از دو دهه قبل در شهرهای توسعه یافته، تامین پارکینگ به عنوان یکی از عوامل اصلی تقاضای القایی ترافیک شناخته شده و سیاست محدود کردن فضاهای توقف خودرو در مراکز پرترافیک در دستور کار قرار گرفته است، شهرداری تهران مشغول اجرای طرحی با عنوان «نهضت پارکینگ سازی» است. 

به گزارش تین نیوز، مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران گفت: با توجه به وسعت، مختصات جغرافیایی و تراکم جمعیت در منطقه ۱۶، ساخت پارکینگ های محلی، منطقه ای و حاشیه ای همچون زیرسطحی جوادیه با ظرفیت ۱۰۵ خودرو در ۲ طبقه و پارکینگ بعثت با ظرفیت ۵۸۲ جای پارک در ۶ طبقه از برنامه ها و اولویت های شهری این منطقه است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری تهران  با همراهی جمعی از مدیران شهری منطقه ۱۶ از آخرین وضعیت اجرایی پروژه های حمل و نقل ترافیکی این منطقه بازدید و درباره رفع موانع اجرایی و تسریع عملیات عمرانی این پروژه بحث و تبادل نظر کردند.

شهریار افندی زاده در حاشیه بازدید از مسیرهای بزرگراهی با اشاره به وجود چهار مسیر بزرگراهی آزادگان، شهید یارجانی، شهید تندگویان و بعثت در این منطقه، افزود: با وجود مرمت و بازسازی تجهیزات ایمنی بزرگراهی از قبیل گاردریل و نصب نیوجرسی، ایمن سازی ۲۷ دماغه بزرگراهی با ۵۶ قطعه کاشن تانک و ۱۴۵ قطعه استوانه و همچنین خط کشی طول مسیر رفت و برگشت، این منطقه نیازمند توجه ویژه بیشتری به ساماندهی و ارتقای ایمنی تجهیزات ترافیکی در طول مسیر این بزرگراه ها است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران اظهار کرد: اصلاح هندسی و ایمن سازی، پهلوگاه بزرگراهی، مسقف سازی و زیرسازی دو پایانه حمل و نقل عمومی، عملیات اجرایی و بهسازی ایستگاه های BRT، ساخت پارکینگ های طبقاتی و اورهال پارکینگ های روتاری از دیگر اقدام های مهم و شاخص منطقه ۱۶ شهرداری تهران هستند.

افندی زاده ادامه داد: پروژه پارک حاشیه ای به عنوان بزرگترین پروژه ترافیکی از نظر نظم بخشی اجتماعی و شهری همچون مناطق ۱؛ ۴ و ۵ شهر تهران با بیش از ۳۰ هزار قطعه پارکینگ حاشیه ای، در دستور کار این منطقه نیز قرار خواهد گرفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • پوستکوعلو: نمی‌توان به بهانه تیم‌سازی در دستیابی به موفقیت ناکام ماند
  • پخش مستندی که ساخت آن پنج سال طول کشید/ «نائب الامام» در شبکه افق
  • ارائه خدمات توان بخشی در اردوی جهادی توان آوران در حاشیه شهر مشهد
  • ایران امنیت بالای انرژی دارد اگر مصرف کننده بگذارد
  • لزوم استفاده بهینه از فضای مشارکتی در شهر/ افزایش ۶ درصدی بودجه فرهنگی شهرداری اصفهان
  • بهینه‌سازی مسیرها برای شرکت‌های فعال ارسال مرسولات پستی در جایگاه نخست «ره‌آورد فناورانه»
  • (تصاویر) بازگشت تیم ملی فوتسال افغانستان به مشهد پس از تاریخ‌سازی
  • ◄ رویکرد ترافیک‌ زای شهرداری تهران در زمینه توسعه پارکینگ
  • 3 پیشنهاد برای بهینه‌سازی عملیات توزیع در حوزه لجستیک و تجارت الکترونیک
  • اجازه حاشیه‌سازی در حریم شورا و شهرداری را نمی‌دهیم