Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان با اشاره به اینکه همکاری هسته‌ای می‌تواند زمینه خوبی برای بازگشت اعتماد از دست رفته میان ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس باشد افزود: ایران آماده ارائه تجربیات به کشورهای منطقه در زمینه علم و صنعت هسته‌ای و ساخت نیروگاه‌های تحقیقاتی است.

علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در گفت‌وگو با شبکه المیادین گفت: همکاری هسته‌ای می‌تواند زمینه خوبی برای بازگشت اعتماد از دست رفته میان ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این که ایران آماده ارائه تجربیات به کشورهای منطقه در زمینه علم و صنعت هسته‌ای و ساخت نیروگاه‌های تحقیقاتی است، افزود: اظهارات برخی کشورهای عربی مبنی بر غیر امن بودن نیروگاه‌های هسته‌ای ایران نادرست است و امنیت تأسیسات هسته‌ای تحت کنترل کامل آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار دارد.

صالحی در ادامه گفت که ایران امروز توانایی غنی سازی در هر سطح بالایی را دارد و پس از پایان توافق هسته‌ای ما قادر خواهیم بود تا سانتریفیوژهایی که می‌خواهیم را تولید کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما اکنون در حال آزمایش نسل هشتم سانتریفیوژ ها هستیم و این مساله ۵ تا ۶ سال به طول می‌انجامد افزود: فعالیت ما در چارچوب توافق هسته‌ای است که مانع فعالیت‌های تحقیقاتی در سانتریفیوژهای مدرن نمی‌شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان در ادامه گفت: ایران امیدوار است که اروپایی‌ها برای ایجاد طراحی جدید برای سانتریفوژها بر اساس وعده‌های خود همکاری کنند اما اگر آنها کم کاری کنند گزینه‌های زیادی خواهیم داشت اما ما مایل به این کار نیستیم.

بر اساس این گزارش علیرغم خروج آمریکا از برجام ایران از ناحیه فنی هیچ چیزی را از دست نداد و این مساله دلیل خشم زیاد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا شده است.

علی اکبر صالحی در این راستا تاکید کرد که محدودیت‌هایی وجود دارد که ما آنها را قبول کرده‌ایم، اما هیچ تأثیری بر سرعت توسعه صنعت هسته‌ای ما ندارد.

وی گفت: اگر تصمیم بگیریم که به دوره قبل از برجام بازگردیم در آن زمان سطح غنی‌سازی را هرچقدر بخواهیم بالا می بریم و در صورت نبود توافق هسته‌ای در فعالیت‌های خود آزاد خواهیم بود و ممکن است در طرح‌های خود بازنگری کنیم.

علی اکبر صالحی در پاسخ به سوالی در رابطه با بازگشت ایران به مذاکرات هسته‌ای گفت: سال ۲۰۱۳ مذاکرات سری دوجانبه در زمینه هسته‌ای میان ایران و آمریکا با درخواست آنها و با میانجی‌گری عمان برگزار شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در پایان به مساله لوله‌های راکتور هسته‌ای اراک پرداخت و گفت که تهران این لوله‌ها را به طور مخفیانه نخریده است بلکه این اقدام را به صورت احتیاطی در دوره مذاکرات و قبل از اجرای برجام انجام دادیم و به طرف مقابل اعلام کردیم که در صورت نقض برجام ما لوله‌های اضافی خواهیم داشت.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۵۳۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود

سخنگوی دولت روسیه در گفتگو با خبرنگاران تأکید کرد که تحریم‌های احتمالی اتحادیه اروپا علیه صادرات ال‌ان‌جی این کشور مظهر "رقابت ناعادلانه و غیرقانونی" است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، دمیتری پسکوف، سخنگوی دولت روسیه در گفتگو با خبرنگاران تأکید کرد که تحریم‌های احتمالی اتحادیه اروپا علیه صادرات ال‌ان‌جی این کشور مظهر "رقابت ناعادلانه و غیرقانونی" است.

وی گفت: باید دید چه تعاریفی انجام خواهد شد، چه محدودیت هایی به ویژه… اعمال می شود.

پسکوف افزود: در واقع، تلاش‌ها برای بیرون راندن روسیه از بازارهای انرژی ادامه دارد؛ البته تغییر به سمت بازارهای گران‌تر قبل از هر چیز برای ایالات متحده و برخی کشورهای دیگر سودآور است.

بزرگ‌ترین میدان گازی اروپا تعطیل شداحتمال خروج توتال از پروژه ال‌ان‌جی روسیه

سخنگوی دولت روسیه در ادامه گفت: برای مصرف‌کنندگان نهایی وعمدتاً بخش‌های صنعتی اروپا، این (تحریم‌ها) به معنای گاز گرانتر خواهد بود.

وی تصریح کرد: بدیهی است که ما به دنبال راه هایی برای عبور از این موانع غیرقانونی خواهیم بود؛ این یک رقابت ناعادلانه و غیرقانونی است.

بلومبرگ پیشتر به نقل از منابع خود اعلام کرده بود که اتحادیه اروپا در حال بررسی اعمال ممنوعیت صادرات مجدد گاز ال‌ان‌جی روسیه از طریق بنادر اروپایی به کشورهای ثالث به عنوان بخشی از پیش نویس چهاردهمین بسته تحریم های ضد روسیه است. هرچند که اتحادیه اروپا قصد ندارد کشورهای عضو را از خرید آن برای استفاده در قلمرو خود منع کند.

پیش از این، مدیرعامل غول انرژی فرانسه یعنی شرکت توتال نیز طی اظهاراتی اعلام کرده بود که اگر اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه عرضه گاز طبیعی مایع (LNG) روسیه اعمال کند، این شرکت از بند فورس ماژور در قرارداد پروژه ال‌ان‌جی یامال استفاده خواهد کرد و از آن خارج خواهد شد.

قیمت گاز در اروپا پس از جنگ اوکراین و کاهش شدید واردات این محصول از روسیه در سال 2022، به شدت افزایش یافت.

در پی افزایش شدید قیمت گاز که باعث شد مصرف کنندگان و شرکت‌های اروپایی مجبور شوند در طول زمستان، مصرف خود را بسیار کاهش دهند، سیاستمداران اروپایی برای کنترل قیمت انرژی و تامین آن، تحت فشارهای شدیدی از سوی افکار عمومی قرار گرفتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گفتگوی بورل و امیرعبداللهیان در آستانه سفر گروسی؛ رئیس دیپلماسی اروپا به وزیر خارجه ایران چه گفت؟
  • ماکرون ۲ شرط را برای اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین ذکر کرد
  • مکرون: اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌دانم
  • اسلامی: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجازند در ایران حضور داشته باشند
  • مجارستان جلوی کمک نظامی اتحادیه اروپا به ارمنستان را گرفته است
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • آمادگی ایران برای همکاری صنعتی با آفریقا/ رابطه برد_برد می‌خواهیم
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود