Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز ، محمدحسن صیف سرپرست دانشگاه پیام نور فارس در نشیت خبری با اشاره به فعالیت دانشگاه پیام نور استان با ٣٥ هزار دانشجو در ٤٤واحد آموزشی، گفت: این تعداد دانشجو در ٩٤٢ رشته محل کارشناسی، ٥٤ رشته محل کارشناسی ارشد و ٣ رشته محل دکترا در حال تحصیل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هم‌اینک یکهزار و ٦٠٠ دانشجو در مقطع ارشد و ٨٢ دانشجو در مقطع دکترای دانشگاه پیام نور در حال تحصیل هستند.

سرپرست دانشگاه پیام نور فارس به وجود ٢٢٦ عضو هیئت علمی در واحد‌های آموزشی پیام نور استان اشاره و کل فضای فیزیکی فارس را ١٧٠ هزار مترمربع
اعلام کرد و گفت: ٢٠ هزار متر مربع دیگر هم در دست احداث است.

صیف که معنقد است دانشگاه پیام نور یک نظام موفق در آموزش از راه دور است، گفت: دانشگاه‌های مجازی پیشرو در کل دنیا هستند و از این رو دانشگاه پیام نور علاوه بر دوره‌های حضوری اقدام به برگزاری بزرگترین سامانه سیستم یادگیری در کشور کرده است.

وی با اشاره به برگزاری آزمون‌های الکترونیکی در این دانشگاه، عنوان کرد: تاکنون ٦٨ هزار آزمون الکترونیکی در دانشگاه پیام نور فارس با هدف کاهش هزینه و حذف کاغذ برگزار شده است.

سرپرست دانشگاه پیام نور فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سی و امین سالگرد تاسیس این دانشگاه، گفت: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شاهد یکصد هزارمین فارغ‌التحصیل دانشگاه پیام نور فارس در مقطع ارشد علوم تربیتی هستیم.

صیف هدف از ایجاد دانشگاه پیام نور را فرصت برابر عدالت آموزشی ذکر و خاطرنشان کرد: با رویکرد بومی‌گزینی در دانشگاه پیام نور، تلاش شده تا امکانات آموزشی در نزدیکی زندگی افراد مستقر شود.

وی همچنین ثبت و انتشار هشت هزار و ١٣٠ مقاله در محلات معتبر، چاپ دو هزار و ١٣٠ مقاله در نشریات علمی و پژوهشی، چاپ ٧٠٠ کتاب توسط اعضای هیئت علمی،
٦ هزار ازدواج دانشجویی، وجود ٥٥٠ تشکل دانشجویی، کسب ٤ مدال جهانی وررشی توسط دانشجویان پیام نور
و کسب٤٥٠ مقام قهرمانی ورزشی را از دستاورد‌های شاخص دانشگاه پیام نور فارس طی سی سال گذشته اعلام کرد.

سرپرست دانشگاه پیام نور فارس همچنین با بیان اینکه مراکز رشد و نوآور زیادی در سطح استان توسط این دانشگاه ایجاد شده است، عنوان کرد: طی سال‌های اخیر شاهد ٨٠ اختراع دانشجویی بوده‌ایم.

صیف تصریح کرد که دانشگاه پیام نور کمترین بار مالی را نسبت به سایر نظام‌های آموزشی داشته و دارد.

وی با تاکید بر اینکه در خودکفایی نیز دانشگاه پیام نور فارس سرآمد کشور بوده است، گفت: اعتبارات قابل توجهی در سال جاری در بحث توازن و تهاتر توسط این دانشگاه گرفته شده است.

سرپرست دانشگاه پیام نور فارس همچنین با بیان اینکه منابع آموزشی این دانشگاه به روز است، گفت: با سیستم مدیریت یادگیری در هزینه‌های دانشجویی صرفه‌جویی زیادی شده است.

صیف ادامه داد: رسالت دانشگاه پیام نور این است که به سمت نظام آموزشی باز به همراه ابزار‌ها و منابع خودآموز و الکترونیکی پیش رود.

وی با بیان اینکه وام بدون بهره در چند بانک عامل در اختیار دانشجویان قرار گرفته است، از امکان تحصیل همزمان در دو رشته تحصیلی برای دانشجویان دانشگاه پیام نور اشاره و خاطرنشان کرد: دانشجویان متفاضی می‌توانند به دلخواه همزمان در دو رشته تحصیل کنند.

سرپرست دانشگاه پیام نور فارس همچنین با تاکید بر اینکه هیچ واحد آموزشی این دانشگاه در سطح استان تعطیلی نشده است، گفت: هدف ما احصای نیاز‌های محلی است.

صیف همچینن با بیان اینکه بحث رشد و نوآور را در اختیار دانشجویان برای ایجاد شرکت‌های دانش بنیان قرار داده‌ایم، گفت: همه رشته‌های مهارتی واحد‌های آموزشی این دانشگاه دارای آزمایشگاه‌های مجهز هستند.

سعید مظلومیان، معاون دانشگاه پیام نور فارس نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه نظام آموزشی دانشگاه پیام نور پس از ٤٧ سال هنوز هم ناشناخته است در حالی‌که نظام آموزش از راه دور سابقه‌ای ١٧٠ ساله در دنیا دارد، اظهار کرد: بزرگترین دانشگاه‌های دنیا از این نوع سیستم آموزشی بیشترین بهره را برده‌اند، چرا که متفاوت با سایر نظام‌های آموزشی دنیا طراحی و تعریف شده است.

وی ادامه داد: این نوع نظام آموزشی مخاطب خاص خود را دارد و بیشترین آن‌ها افراد شاغل هستند که شیوه دبیرستانی را نمیپذیرند.

معاون دانشگاه پیام نور فارس یادآور شد: ٥٣٠ شعبه دانشگاه پیام نور در کل کشور ایجاد شده و پس از ٣٠ سال خدمات این دانشگاه به خارج از دانشگاه تحت عنوان آموزش‌های آزاد ارائه خواهد شد.
در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اخبار دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۵۳۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت اعتراضی دانشجویان درآمریکا بیداری جهان نسبت به مساله فلسطین و عمق تنفر عمومی نسبت به رژیم صهیونیستی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، جامعه شناس و پژوهشگر اجتماعی و سیاسی از ارومیه در گفتگوی تلفنی با خبر مهاباد با اشاره به اینکه شمار بازداشتی ها از 130 نفر گذشته جمعی از دانشجوهای معترض هم از ادامه تحصیل تعلیق شدند گفت: آنچه در دانشگاه های آمریکا شاهد هستیم نشان دهنده بیداری افکار عمومی جهان نسبت به مساله فلسطین و عمق و دامنه تنفر عمومی نسبت به رژیم صهیونیستی و نسل کشی در غزه توسط اسرائیل با حمایت آمریکا و برخی دولت‌های اروپایی است.

دکتر فتح اللهی اضافه کرد: خاموش کردن صدای دانشجویان با رفتارهای خشن خاموش کننده مطالبات بر حق افکارعمومی جهان نخواهد بود و لازم است که دنیا و کشورهای حامی رژیم صهیونیستی به این مهم توجه کنند.

بر شمار دانشجوها و ساختمان هایی که تحصن در آنجا صورت می گرفت هر روز افزوده می شد تا روز هفتم که رئیس دانشگاه به پلیس گفت بیایید جمعش کنیم. حدود 100 نفر از دانشجوها و اعضای هیئت علمی مجروح شدند 712 نفر بازداشت.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

دیگر خبرها

  • حرکت اعتراضی دانشجویان درآمریکا بیداری جهان نسبت به مساله فلسطین و عمق تنفر عمومی نسبت به رژیم صهیونیستی است
  • آمادگی دانشگاه فردوسی برای پذیرش دانشجویان آمریکایی + عکس
  • ویدئوی عجیب از وضعیت آموزشی دانشجویان دندانپزشکی 
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • رئیس دانشگاه شیراز : دانشجویان اخراج‌ شده آمریکا و اروپا را بورسیه می‌کنیم
  • دانشگاه مشهد صحنه محکومیت خشونت آمریکا علیه حامیان فلسطین
  • ستاره رژیم صهیونیستی در جهان رو به افول است
  • امکان تغییر محل آزمون دانشجویان فراهم شد
  • تقدیر مردم غزه از جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در جهان
  • حمایت از اعتراضایات ضدصهیونیستی دانشگاهیان آمریکا