Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر روسیه در توکیو به انتشار مطلب یکی از نشریه ژاپنی درباره ایده‌آل بودن موقعیت جزایر کوریل برای استقرار موشک‌های آمریکایی اعتراض کرده و با تاکید بر حاکمیت روسیه بر این جزایر، چنین امکانی را حتی بصورت فرضی غیرممکن دانست. ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵ بین الملل آسیا-اقیانوسیه اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه «راسیسکایا گازیتا» امروز نوشت: "میخائیل گالوزین" سفیر روسیه در ژاپن انتشار مقاله‌ای در نشریه ژاپنی «Japan Business Press» که در آن این مسئله مطرح شده که جزایر کوریل و به‌خصوص جزیره "ایتوروپ" از دیدگاه نویسنده این مقاله ایده‌آل ترین مکان برای استقرار موشک‌های آمریکایی است را مورد انتقاد  شدید قرار داده و چنین تفسیر را غیرقابل قبول نامید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر روسیه گفت، انتشار چنین مطالبی که به طور مرتب در رسانه‌های گروهی ژاپنی دیده می‌شود، کمکی به حمایت از جو حاکم بر گفت‌وگوهای سازنده بین مقامات مسکو و توکیو نخواهد کرد.

گالوزین بر مواضع کشورش درباره حاکمیت روسیه بر جزایر کوریل در نتیجه جنگ جهانی دوم تاکید کرده و یادآور شد که مسئله واگذاری این جزایر به طرف ژاپنی هرگز مطرح نخواهد شد. به همین دلیل مسئله امکان استقرار سامانه‌های سپر موشکی آمریکا در این جزایر، حتی به طور فرضی کامل بی اساس و غیر واقعی است.

در شورای فدراسیون (سنای) روسیه نیز روز گذشته تاکید شد که انتشار چنین مقالاتی در رسانه‌های گروهی ژاپنی می‌تواند ارسال علامتی به واشنگتن باشد و این امیدواری را در مقامات واشنگتن به وجود آورد که می‌توانند در رابطه با این مسئله بر مسکو اعمال فشار کنند.

نشریه ژاپنی: جزایر کوریل محلی مناسب برای موشک‌های آمریکایی استپیشنهاد جدید ژاپن به روسیه درباره حل اختلافات بر سر جزایر کوریلتردید ژاپنی‌ها درباره حل مناقشه کوریل در دوره "آبه"

نشریه ژاپنی «Japan Business Press» روز گذشته در مقاله‌ای نوشت که چهار جزیره کوریل به خصوص جزیره "ایتوروپ" مکانی ایده آل برای استقرار موشک‌های آمریکایی هستند و چنین اقدامی آمریکا و ژاپن را از خطر شلیک موشک‌های بالستیک کره شمالی، در همان مراحل اولیه پرتاب آنها محفوظ خواهد کرد.

همزمان با این مسئله «Japan News» نیز از طرح‌های کاخ سفید برای استقرار تسلیحات و فناوری ها نظامی جدید و افزایش قابل توجه نظامیان آمریکایی در پایگاه هوایی-دریایی آمریکا در جزیره "کیوسو" ژاپن خبر داد.

انتهای پیام/

 

R1445/P/S8,87,89,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" اخبار "ژاپن" اخبار "روسیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار ژاپن اخبار روسیه اخبار آمریکا اخبار ژاپن اخبار روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۵۳۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه

بین الملل تابناک: هفتصد و هشتاد و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه

روسیه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که سامانه‌ پدافند هوایی این کشور ۶ موشک دوربرد موسوم به «اتکمز» ساخت آمریکا و ۲ بمب هوایی هدایت‌شونده «هامر» که اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته پرتاب کرده بود را سرنگون کرده است.

 وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: ۱۰ هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی، ۶ فروند موشک تاکتیکی «اتکمز» (ATACMS) ساخت ایالات متحده و ۲ بمب هوایی هدایت‌شونده «هامر» (Hammer) ساخت فرانسه توسط پدافند هوایی روسیه سرنگون شدند.

طبق این گزارش، وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود اشاره‌ای نکرده است که این موشک‌ها به سمت کدام مناطق شلیک و در کجا هدف قرار گرفته‌اند.

با این حال، سرگئی آکسیونوف فرماندار منطقه کریمه اعلام کرد که موشک‌های اتکمز بر فراز این شبه جزیره سرنگون شدند.

آکسیونوف در پیام‌رسان «تلگرام» عکسی را منتشر کرده است که مهمات فرعی منفجر نشده موشک‌های اتکمز را نشان می‌دهد.

یک مقام آمریکایی هفته گذشته اعلام کرد که واشنگتن در هفته‌های اخیر مخفیانه موشک‌های دوربرد اتکمز را به عنوان بخشی از بسته کمک نظامی ۳۰۰ میلیون دلاری برای اوکراین که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا آن را تایید کرد، به کی‌یف فرستاده است.

ارسال موشک‌های اتکمز با برد تا ۳۰۰ کیلومتر برای اوکراین، موضوعی بود که ماه‌ها در دولت بایدن مورد بحث قرار گرفته بود.

 

دیگر خبرها

  • روسیه ۶ موشک «اتکمز» ساخت آمریکا را سرنگون کرد
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه
  • تیک‌تاک؛ صدای اعتراض
  • اصابت موشک روسیه به قلعه هری پاتر + فیلم
  • اصابت موشک کره‌شمالی به اوکراین؟
  • تیک‌تاک؛ صدایی برای اعتراض
  • «کامیون زباله فضایی» به یک موشک پیر نزدیک شد
  • «سندرم ویتنام» در غزه تکرار می‌شود؟
  • اخراج سفیر ایتالیا از نمایشگاه کتاب به دلیل اعتراض به جنگ غزه
  • زباله فضایی در دام دوربین ماهواره ژاپنی افتاد