Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-05@02:07:53 GMT

انجمن نمایش خلخال احیا می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۵۴۰۷۹

انجمن نمایش خلخال احیا می‌شود

رویا کاظمی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خلخال، در گفتگو با ایکنا از اردبیل، از احیای انجمن نمایش شهرستان خلخال خبر داد و گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و هنرنمایی هنرمندان در دهه‌های ٦٠ با اجرای نمایش‌های متنوع می‌توان گفت که تئاتر در خلخال از سابقه درخشانی برخوردار است و با توجه به فعالیت گروه‌های تئاتری در گذشته و وجود پیشکسوت‌های این رشته هنری، حمایت همه جانبه این اداره از گروه‌های تئاتری جدید انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: اتحاد و همدلی در بین گروه‌های تئاتری باید در بین اعضای فعال مدنظر قرار گیرد و با برگزاری کارگاه‌های کوتاه مدت در بین اعضای فعال گروه‌های تئاتری، بتوانیم هنرمندان این رشته را از نظر سطح علمی بالا ببریم و این هنر را مانند دهه‌های ٦٠ و ٧٠ رونق بخشیم تا شهروندان با اجرای تئاتر‌های محتوایی در این شهر جذب مخاطب شوند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خلخال تصریح کرد: حضور پیشکسوت‌های تئاتر خلخال در جلسه امروز را به فال نیک می‌گیریم و همواره قرب و منزلت این هنرمندان را ارج می‌نهیم و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت از گروه‌های تئاتری از هیچ چیز دریغ نمی‌کند و انتظار داریم تئاتر به رونق سال‌های خود در این شهرستان دست یابد.
کاظمی ادامه داد: بی شک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی هنر در خلخال است و از این رو حمایت از اعضای گروه‌های هنری در اولویت کاری این اداره است و برای حمایت بیشتر این بزرگواران سال آینده در نظر داریم اعضای فعال گروه‌های هنری را به صندوق هنر معرفی کنیم تا این عزیزان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند و با قوت و شدت بیشتری به فعالیت‌های خود ادامه دهند.
وی تصریح کرد: گروه‌های تئاتری با فعالیت خود می‌توانند انجمن نمایش خلخال را در سال آینده مجدد احیا کنند و استفاده همه جانبه از امکانات این اداره اعم از مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد خلخال نیز با هماهنگی‌های بعمل آمده در اختیار گروه‌های تئاتری قرار می‌گیرد تا هنرمندان در آرامش و در محیطی امن به فعالیت خود بپردازند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا اردبیل نمایش قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۵۴۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مسئول واحد نمایش حوزه هنری استان گفت: پذیرفته شدگان پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد معرفی شد و در بین این آثار اثر تولیدات واحد هنر‌های نمایشی حوزه هنری استان نیز برگزیده شد. اکبر آیین افزود: پس از بازبینی آثار تولید شده از استان‌های مختلف کشور، ۱۴ گروه نمایشی توانستند برای حضور در پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد امتیاز لازم را کسب کنند.
وی ادامه داد: نمایش ۱۹۴۸ به نویسندگی و کارگردانی یاسر خالقی از شهرستان لنده تولید حوزه هنری استان توسط دبیرخانه جشنواره تئاتر بچه های مسجد پذیرفته شد. مسئول واحد نمایش حوزه هنری استان گفت: این نمایش با زبانی طنز به اشغال فلسطین توسط اسراییل غاصب می‌پردازد و از کمدی تازه‌ای در بیان درام خود استفاده می کند که برای مخاطب جذابیت ویژه‌ای دارد. پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است
  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • پیام تسلیت وزیر ارشاد در پی درگذشت هنرمند موسیقی خراسان شمالی
  • از افتتاح هفته گرافیک و بینال ونیز تا روز ملی خلیج فارس پای آزادی
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر
  • تئاترحوزه هنری استان به جشنواره سراسری بچه های مسجد راه یافت
  • برگزاری محفل شعر گویشی شاعران بختیاری در دزفول
  • راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد
  • ۱۰ هنرمند فعال نمایش عروسکی تقدیر می‌شوند