Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - دانشمندان ژاپنی روز چهارشنبه اعلام کرده اند که مرحله نخست آزمایش رشد کلیه با استفاده از سلول های بنیادی موش در جنین این حیوان را با موفقیت انجام داده اند و در صدد استفاده از این تکنیک برای رشد کلیه در بدن انسان هستند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روزنامه ژاپن تایمز، محققان هشدار داده اند که این تنها نخستین مرحله آزمایشات مورد نظر است که با موفقیت انجام شده است و پیش از انجام این آزمایش بر روی بدن انسان با موانع جدی فنی و مسائل اخلاقی پیچیده مواجه خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این تحقیق که روز چهارشنبه در مجله ارتباطات طبی منتشر شد با یافتن و پرورش یک میزبان مناب برای رشد کلیه ها آغاز شد. این تکنیک پیشتر نیز بر روی موش به منظور رشد پانکراس استفاده شده بود، اما مطالعات جدید می تواند مشکل کمبود اهدای کلیه را برای مبتلایان به بیماری کلیوی فراهم کند.
محققان دریافته اند که سلول های بنیادی موش، کلیه های فعالی را در موش ها به وجود میاورند. اما زمانی که همین سلول های بنیادی به جنین موش تزریق شد چنین نتیجه ای حاصل نشد.
«ماسومی هیرابایاشی» استادیار دانشکده علوم فیزیولوژی دانشگاه ژاپن که مسئول نظارت بر این مطالعه است، می گوید: سلول های بنیادی موش به راحتی به دو نوع اصلی از سلول های مورد نیاز برای تشکیل کلیه تقسیم نشده اند بلکه سلول های بنیادی موش به طور موثری تمایز پیدا می کنند و ساختار ابتدایی کلیه را تشکیل می دهند.
وی افزود: دلیل این تفاوت هنوز کاملا مشخص نیست، اما محققان معتقدند که 'نشانه های زیست محیطی' بدن موش ها بیش از سلول های بنیادی بر این موضوع تاثیر می گذارد.
ژاپن تایمز نوشت، اگر این آزمایش ها به طور کامل موفقیت آمیز باشد، محققان آزمایش های بیشتری برای سلول های ترکیب شده انجام خواهند داد و برای انتقال این سلول از بدن موجود میزبان به دیگر حیوانات آزمایش خواهند کرد و در نهایت این تلاش ها می تواند منجر به رشد این اندام در بدن انسان شوند.
البته رشد کلیه در یک میزبان از گونه های دیگر می تواند منجر به 'آلودگی' ارگان با سلول های میزبان (حیوانات) شود.
خوک ها معمولا بهترین میزبان برای احیای ارگان انسانی هستند اما زمان رشد جنین خوک تنها 25 هفته است بر خلاف جنین انسان که 40 هفته نیاز به رشد دارد؛ بدین معنی که این گونه، ممکن است برای رشد اندام در جنین ها مناسب نباشد.
«هیرابایاشی» می گوید امیدوار است که در طول عمر خود شاهد رشد اندام انسانی در بدن حیوانات میزبان باشد.
**آساق**9470**1663**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي موش آزمايشگاهي پيوند كليه دانشمندان ژاپني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۵۴۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز با سعدی: ای یار جفا کرده پیوند بریده

ای یار جفا کرده پیوند بریده این بود وفاداری و عهد تو ندیده   در کوی تو معروفم و از روی تو محروم گرگ دهن آلوده یوسف ندریده   ما هیچ ندیدیم و همه شهر بگفتند افسانه مجنون به لیلی نرسیده   در خواب گزیده لب شیرین گل اندام از خواب نباشد مگر انگشت گزیده   بس در طلبت کوشش بی فایده کردیم چون طفل دوان در پی گنجشک پریده   مرغ دل صاحب نظران صید نکردی الا به کمان مهره ابروی خمیده   میلت به چه ماند به خرامیدن طاووس غمزت به نگه کردن آهوی رمیده   گر پای به در می‌نهم از نقطه شیراز ره نیست تو پیرامن من حلقه کشیده   با دست بلورین تو پنجه نتوان کرد رفتیم دعا گفته و دشنام شنیده   روی تو مبیناد دگر دیده سعدی گر دیده به کس باز کند روی تو دیده کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: امروز با سعدی: دیگر مپرس از من نشان کز دل نشانم می‌رود امروز با سعدی: کس نیست که پنهان نظری با تو ندارد امروز با سعدی: دست در خون عاشقان داری

دیگر خبرها

  • ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده درباره توافق یا حمله به رفح تکلیف روشن می‌شود
  • برگزاری کنفرانس فیزیک بنیادی ایران به میزبانی قم
  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ۱۲ اردیبهشت در قم برگزار می‌شود
  • دانشگاه بوعلی سینای همدان، میزبان رویداد دانشگاهی نزدیک قله ایم
  • بنادر هوشمند، راهی برای آینده روشن
  • ۳ عنوان نشریه دانشگاه قم به ISC ورود پیدا کرد
  • چشم‌انداز روشن توسعه همکاری ایران و آفریقا طی ۲ دهه آینده
  • بیشترین آمار جذب نخبگان در دو ارگان/ اعلام ۳ هزار کد شغلی برای نخبه‌ها
  • بیشترین آمار جذب نخبگان در دو ارگان/اعلام ۳ هزار کد شغلی برای نخبه‌ها
  • امروز با سعدی: ای یار جفا کرده پیوند بریده