Web Analytics Made Easy - Statcounter

در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی به نظر می رسد نظام مقدس جمهوری اسلامی توفیقات خوبی در جهت ترویج و نشر فرهنگ حفظ و قرائت قرآن کریم داشته است، این موضوع را در پرورش و تربیت قاریان، حافظان، پژوهشگران و فعالان متعدد قرآنی در سطح کشور می توان یافت.

خبرگزاری شبستان-شمال استان اصفهان: در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی به نظر می رسد نظام مقدس جمهوری اسلامی توفیقات خوبی در جهت ترویج و نشر فرهنگ حفظ و قرائت قرآن کریم داشته است، این موضوع را در پرورش و تربیت قاریان، حافظان، پژوهشگران و فعالان متعدد قرآنی در سطح کشور می توان یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا همزمان با گرامیداشت دهه فجر و چلّه انقلاب مناسب یافتیم به معرفی برخی چهره های شاخص قرآنی شهرستان های کاشان و آران و بیدگل که از برکت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و در دامان پاک این میهن اسلامی پرورش یافته اند معرفی کنیم. در نخستین بخش از این مجموعه، به معرفی یکی از چهره های شاخص در عرصه حفظ قرآن کریم می پردازیم:  

 

مصطفی اصفهانیان در سال ۱۳۶۳ در محله تاریخی محتشم کاشانی شاعر و مرثیه سرای نامدار اهل بیت(ع) در شهرستان کاشان به دنیا آمد.

 

روخوانی و روانخوانی قرآن کریم را از همان دوران کودکی با شرکت در جلسات سنتی قرائت قرآن مکتب محتشم واقع در محله محتشم با راهنمایی های استاد مرحوم آقا قدیری و جناب آقای مهندس اصفهانیان از فعالین فرهنگی محله محتشم آموخت، اما بارقه حفظ در او از سال ۷۷ با توصیه و ترغیب استاد مجید عربی در او شکل گرفت.

 

مصطفی با علاقه ای که نسبت به حفظ قرآن داشت با تشویق های مادرش از ابتدای مهرماه سال ۷۷ زیر نظر استاد عربی شروع به حفظ قرآن کرد و در خرداد ماه سال ۸۰  و پس از  دو سال و ۸ ماه حافظ کل قرآن کریم شد.

 

در همان سال برای نخستین بار در مسابقات سراسری قرآن در رشته حفظ ۲۰جزء شرکت کرد و توانست رتبه اول استان را در این رشته کسب کند.

 

 

 پس از آن به مدت ۱۶ سال به تناوب در سطح اول مسابقات کشوری و بین المللی حضور داشت که رتبه اول مسابقات دانشجویان کشور در سالهای ۸۳ و ۸۵، رتبه سوم مسابقات سراسری قرآن کریم ۵ دوره بین سال های ۸۵ تا ۹۴ ، رتبه سوم مسابقات بین المللی کشور تونس در سال ۸۵، رتبه دوم مسابقات بین المللی کشور اندونزی در سال ۹۳ از مهم ترین این عناوین است.

 

مصطفی اصفهانیان در سال ۹۶ رتبه نخست مسابقات سراسری قرآن کریم را از آن خود کرد و به مسابقات بین المللی جمهوری اسلامی ایران در سال ۹۷ راه یافت که در این مسابقات که به عنوان معتبرترین مسابقات بین المللی قرآن محسوب می شود موفق به کسب رتبه نخست و افتخار برای ایران اسلامی شد.

 

 

این حافظ ممتاز علاوه بر رتبه های کسب شده در مسابقات مختلف، اعزام های تبلیغی متعددی به کشورهای مختلف داشته که سفر معنوی حج تمتع همراه با گروه اعزامی حافظان و قاریان در سال ۸۵، سفر تبلیغی به کشور پاکستان در سال های ۸۸و ۹۲ و سفر تبلیغی به کشور بوسنی در سال ۹۵ از مهم ترین این فعالیت های قرآنی بوده است.

 

مصطفی اصفهانیان مهم ترین اتفاق زندگی خود را به برکت قرآن کریم، شرفیابی به محضر مقام معظم رهبری و تلاوت در حضور معظم له در اختتامیه مسابقات بین المللی قرآن کریم امسال می داند.

 

 

وی هم اکنون به عنوان مربی،کارشناس و مدرس در دارالقرآن آموزش و پرورش کاشان مشغول به فعالیت است و یکی از مهم ترین اهداف آتی خود را تربیت نوجوانان و جوانان قرآنی بویژه در زمینه حفظ قرآن کریم ترسیم کرده است./

پایان پیام/513

منبع: شبستان

کلیدواژه: چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دهه فجر انقلاب اسلامی جشنواره فیلم فجر دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان گروه سرود اسحاق جهانگیری معرفی حافظان چهره های قرآنی مسابقات بین المللی قرآن کاشان اصفهان قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۵۴۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده ایران رتبه دوم مسابقات «خیرالتلاوه» لبنان را کسب کرد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در مسابقات بین‌المللی قرآن «خیرالتلاوت» رادیو صوت‌الهدی لبنان که در چهار مرحله و به صورت مجازی برگزار شد محسن قاسمی قاری کشورمان بعد از نماینده مصر، رتبه دوم این مسابقات را کسب کرد.

محسن قاسمی درباره این مسابقات گفت: فراخوان مسابقات قبل از ماه مبارک رمضان منتشر شد و از قاریان متقاضی درخواست شده بود تا تلاوتی سه دقیقه‌ای از خود ارسال کنند. در مرحله اول قاریانی از کشور‌های مختلف تلاوت ارسال کرده بودند که از بین آنها ۲۰ قاری برای مرحله دوم انتخاب شدند.

وی افزود: در ادامه از ۲۰ نفر مرحله دوم مجدد فایل صوتی تلاوت درخواست شد و پس از داوری، از این جمع ۱۰ نفر به مرحله سوم راه یافتند. در این مرحله نیز هر کدام از قاریان یک فایل صوتی از آیات مشخص شده را ارسال کردند تا در نهایت پنج نفر به مرحله نهایی این مسابقات راه یافتند. در مرحله نهایی هر قاری فایل صوتی تلاوت خود را ارسال کرد که از میان آنها رتبه‌بندی نهایی اعلام شد.

این قاری کشورمان اظهار کرد: این تلاوت‌ها پس از تدوین نهایی در ماه مبارک رمضان از رادیو صوت‌الهدی لبنان پخش شد و با حضور یک گروه داوری، ارزیابی و در نهایت نیز عبدالرزااق شهاوی، قاری مصر رتبه اول، نماینده ایران نیز رتبه دوم و سعد محی‌الدین از لبنان رتبه سوم را دریافت کردند.

قاسمی اضافه کرد: بیشتر برای حفظ آمادگی در این مسابقات شرکت کردم و صرفاً هدفم کسب رتبه نبود، ضمن اینکه در این مسابقات قاریان شناخته شده‌ای از ایران، افغانستان و ... حضور داشتند که موفق به دریافت رتبه نشدند.

دیگر خبرها

  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • مقرأة الحرمین؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • همخوانی کارگران در محضر رهبر معظم انقلاب+ فیلم
  • حمیدرضا نصیری و محمدرضا زاهدی نمایندگان ایران در مسابقات قرآن مالزی
  • هم‌خوانی کارگران در محضر رهبر انقلاب + فیلم
  • نماینده ایران رتبه دوم مسابقات «خیرالتلاوه» لبنان را کسب کرد