Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@05:18:34 GMT

پیشرفت علمی ایران در سایه انقلاب اسلامی رقم خورد

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۵۴۸۴۰

پیشرفت علمی ایران در سایه انقلاب اسلامی رقم خورد

بهزاد معبودی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و جنگ تحمیلی اهمیت دستیابی به توسعه علم و فناوری بر همگان روشن شد و با هدایت و دستور مقام معظم رهبری سرمایه گذاری سنگینی در این عرصه صورت گرفت.
وی اظهار داشت: با دقت نظر و علاقه مندی مقام معظم رهبری به مسئله مولد بودن و تولید علم، دانشگاه ها را در اولویت قرار دادند و اکنون که 40 سال از انقلاب جمهوری اسلامی ایران می گذرد دانشگاه های ما در میان دانشگاه های خوب جهان قرار دارند و در جهان اسلام اول هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معبودی ادامه داد: نام تعداد زیادی از کشورهایی که از نظر علم و فناوری در گروه کشورهای پیشرفته قرار دارند همچون سوئیس، روسیه، سوئد، بلژیک، دانمارک، اتریش، نروژ، فنلاند و ده ها کشور دیگر بعد از جمهوری اسلامی ایران به چشم می خورد.
وی گفت: فعالیت این کشورها از نظر تولید علم با جمهوری اسلامی ایران قابل مقایسه نبوده و رشد علمی در ایران باعث شده تا نام جمهوری اسلامی ایران پیش تر از کشورهای یاد شده قرار بگیرد.
معاون بسیج دانشجویی استان البرز اضافه کرد: قدرت علمی تا جایی در ایران پیشرفت کرد که ما توانستیم در صنعت غنی سازی اورانیوم به دانش داخلی کامل برسیم و در این راه برخی دانشمندان برجسته فیزیک و علوم هسته ای ما به شهادت رسیدند.
معبودی گفت: شهدای دانشمند ایران سند مظلومیت جمهوری اسلامی ایران هستند که با ویژگی های مشترک، اهداف هماهنگ و تلاش های مستمر در مسیر زنده نگه داشتن چرخه هسته ای کشور گام برداشتند.
وی افزود: چرخه ی هسته ای که نه به منظور تولید بمب اتم بلکه برای پیشرفت و آبادانی کشور در تمام صنایع حتی حوزه پزشکی از ضروریات است.
وی بیان داشت: زمانی برای حل بسیاری از مشکلات پزشکی در کشور توانایی درمان وجود نداشت اما امروز که 40 سال از انقلاب و عمر پربرکت جمهوری اسلامی ایران می گذرد توانایی بالای پزشکی کشور ما در صدر دنیا قرار دارد و جهان را حیرت زده کرده است.
معبودی اظهار امیدواری کرد که با کمک خداوند در آینده ای نه چندان دور با این روند رو به رشد تولید علم در کشور، تمام ایادی استکبار جهان می بایست برای مقابله با اندیشه ی علمی در کشورمان به زانو و تسلیم دربیاند.
6156/6993
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 انقلاب اسلامی اورانیوم ایران روسیه مقام معظم رهبری جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۵۴۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد

آفتاب‌‌نیوز :

در دومین ماه از سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و به مناسبت هفته کار و کارگر، حدود ۳ هزار نفر از کارگران سراسر کشور با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

بخشی از محور‌های مهم بیانات رهبری به شرح ذیل است:

-رکن جهش تولید کارگر است؛ با جهش تولید کشور و آحاد مردم ثروتمند می‌شوند و جیب و دست کارگر پر می‌شود.

- تبیین زمینه‌های حضور و مشارکت مردم در تولید وظیفه مهم مسئولین است.

- هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است تا از خطوط استعماری و استکباری آن‌ها تبعیت کند.

- معلوم است که نظام اسلامی، غیرت اسلامی و ملت بزرگ و با سابقه اسلامی محال است که تسلیم چنین زورگویی شود.

- یک ملت زنده از دشمنی دشمن هم برای خود فرصت درست می‌کند. نمونه بارز آن در بخش تسلیحات است. در بخش‌های دیگر هم از دل فشار‌ها پیشرفت‌های بزرگی به دست آمده است.

- تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد، چون دل به کمک خارج از مرز‌ها نبسته است. این روحیه را باید تقویت کرد.

- ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد.

خبر‌های تکمیلی متعاقبا اعلام می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • امیردریادار ایرانی: ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب آمادگی دارد/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • امیردریادار ایرانی : آمادگی کامل ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • وزیر امور خارجه ونزوئلا: ایران همواره حامی حق جهان است
  • پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان
  • ایران اسلامی در حال اجرای طرح های بزرگ در 20 کشور جهان است
  • اجرای طرح‌های بزرگ آب و برق در 20 کشور جهان توسط مهندسان بومی
  • جمهوری اسلامی آمادگی دارد در پیشرفت سریلانکا شریک شود
  • رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • رهبر انقلاب: با جهش تولید، جیب و دست کارگر پر می‌شود /هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است