Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سرهنگ حشمت الله ملکی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از راه آهن شمالشرق (1) در جمع خبرنگاران، از افزایش 69 درصدی کشف سرقت در سال جاری خبر داد و افزود: در برخی از خطوط ریلی کشور میزان سرقت بیشتر از دیگر نقاط است اما با انجام کارهای پیشگیرانه این روند در حال کاهش است.
وی با تأکید بر اینکه امنیت در خطوط ریلی محدوده راه آهن شمالشرق (1) به طور کامل برقرار است، تصریح کرد: فرهنگ سازی پلیس راه آهن شمالشرق در مسیر خطوط ریلی، در مدرسه ها و محله ها سبب شده تا این مسیر کمترین آمار مزاحمت و سنگ پرانی به قطارها، کمترین سرقت و بیشترین میزان کشیفات را داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرمانده پلیس راه آهن کشور با بیان اینکه راه آهن شمالشرق (1) کریدور اصلی اتصال شرق به مرکز و غرب کشور است، اظهار داشت: وجود یکهزار و 68 کیلومتر خطوط ریلی، حرکت روزانه 90 رام قطار و جابه جایی ماهانه یک و نیم میلیون مسافر در محدوده این اداره کل بر اهمیت برقراری امنیت آن افزوده است.
ملکی ادامه داد: انجام کارهای زیربنایی و تجهیز زیرساخت های راه آهن شمالشرق (1) از نخستین سوزن درتهران تا خروجی محدوده در خراسان شرایط بهتری را در طول 40 سال گذشته برای برقراری امنیت این منطقه فراهم کرده و میتوان با سرمایه گذاری بیشتر به این مهم توجه بیشتری نیز داشت.
فرمانده پلیس راه آهن کشور همچنین با بیان اینکه سرقت آهن آلات در مجموعه راه آهن شمالشرق کاهش یافته یادآور شد: این امر مرهون فرهنگ سازی پلیس این منطقه و برگزاری نمایشگاه و دعوت از فعالان در عرصه خرید و فروش ضایعات آهنی و آموزش به آنان برای آشنایی بیشتر با تجهیزات ریلی است.
وی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا درباره ضرورت راه اندازی گشت ریلی، خاطرنشان کرد: وظیفه پلیس راه آهن برقراری امنیت در تمام بناها، امکانات، خطوط، تأسیسات، کارخانه ها، داخل قطارها و ایستگاه های راه آهن است.
فرمانده پلیس راه آن کشور بر لزوم استفاده از روش های مرسوم در دنیا برای برقراری امنیت راه آهن، تصریح کرد: یکی از برنامه های پلیس راه آهن کشور این است که در استان هایی که امکان تردد با دیگر وسایل نقلیه مانند خودرو و موتور سیکلت و یا پیاده نیست، آن ها را به گشت درزین مجهز کنیم.
ملکی افزود: اگر شرایط فراهم شود در سال 98 برای استان های کویری پهناور که کنترل آن ها نیاز به وسایل بروز دارد از پهپاد نیز استفاده می شود.
وی در پاسخ به دیگر پرسش ایرنا، درباره مهمترین چالش پیش روی پلیس راه آهن کشور ابراز داشت: با توجه به توسعه خطوط ریلی در استان هایی چون کرمانشاه، همدان، آذربایجان غربی و گیلان به فراخور این توسعه باید برنامه ریزی برای تأمین امنیت آن ها هم وجود داشته باشد اما چالشی که در انجام مأموریت های پلیس راه آهن خللی ایجاد کند، وجود ندارد.
راه آهن شمالشرق (1) بعد از استان هرمزگان طولانی ترین خطوط ریلی کشور را با وسعت541 کیلومتر دارد.
یک هزار و 82 کیلومتر خطوط ریلی به صورت دو خطه در حوزه استحفاظی این اداره کل وجود دارد .
7359/6167
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 پلیس راه خرید و فروش راه آهن سرقت قاچاق جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۵۵۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دپوی بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال لوازم یدکی قاچاق در انبار لو رفت

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از کشف ۶۲۳ میلیارد ریال انواع لوازم یدکی خودرو قاچاق در بازرسی مأموران این پلیس از یک انبار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، مهدی سبحانی فر اظهار کرد: در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مأموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان با اقدامات هوشمندانه پلیسی از نگهداری و دپوی لوازم یدکی خودرو قاچاق در یکی از انبارهای سطح شهر اصفهان مطلع شدند و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در این خصوص مأموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی انجام شده از این انبار موفق به کشف ۱۱۰ انواع لوازم یدکی خودروهای سنگین و گاردان قاچاق شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ارزش کالاهای مکشوفه را بیش از ۶۲۳ میلیارد ریال اعلام و خاطرنشان کرد: در این رابطه یک متهم شناسایی، پرونده تشکیل شد و تحت رسیدگی قرار گرفت.

کد خبر 748552

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • دپوی بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال لوازم یدکی قاچاق در انبار لو رفت
  • راه آهن، لکوموتیو کنسرسیوم را توقیف کرده است؛ افغانستان به دنبال استفاده از کریدور لاجورد
  • شناسایی و انهدام باند قاچاق خودرو‌ در مازندران
  • راه‌آهن، لکوموتیو کنسرسیوم را توقیف کرده است/ افغانستان به‌دنبال استفاده از کریدور لاجورد
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد
  • کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در زنجان
  • کشف ۳ هزار لیتر سوخت قاچاق از ۱۰ خودرو