Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@06:07:27 GMT

صادرات طلای تبریز به حد صفر رسیده است

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۵۵۹۴۴

صادرات طلای تبریز به حد صفر رسیده است

به گزارش خبرنگارمهر، مهدی بحرمانی امروز ظهر در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر  با اشاره به توقف صادرات طلای تبریز افزود: ۱۲سال قبل تبریز جزو یکی از شهرهای صادر کننده مهم طلا بود ولی قوانین گمرکی و قوانین بانک مرکزی دست صادرکنندگان را بست و همکارانی که در امر صادرات طلا فعال بودند با رقم شدید مالیاتی مواجه شده و صادرات خود را قطع کردند و می توان گفت صادرات طلای تبریز در حد صفر است و اگر قوانین اصلاح شود می توان به صادرات طلا امیدوار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از مهم ترین مشکلات مربوط به این حوزه را بحث مالیات بر ارزش افزوده ذکر کرد  گفت: ۹سال قبل  موضوع مالیات بر ارزش افزوده بدون اقدامات و نظر کارشناسی تصویب شده است و متاسفانه  مواردی که قانون گذار در نظر داشت اجرایی نشده است .

وی افزود: علیرغم اینکه ۹سال از قانون مصوب شده سپری شده است ولی دستگاه ها و سامانه های فروش و زیرساخت ها آماده نیست و هیچ اقدامی صورت نگرفته است و تعیین تکلیف بدهی مالیات ها از سال های قبل باعث ایجاد مشکلات بزرگی شده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تبریز با اشاره به وجود پروانه های کسب فعالان حوزه طلا و نقره اظهارداشت: یک هزار و ۱۳۹واحد تولید طلا پروانه معتبر اخذ کرده و ۳۸۹ پروانه کسب نیز در دست اقدام است.

وی با اشاره به افزایش قیمت طلا در کشور از تغییر کاربری صنف طلا فروشان و ابطال پروانه های کسب آنها خبر دادو افزود: با توجه به افزایش قیمت طلا در این مدت ۱۵درصد پروانه کسب ابطال شده و ۱۵درصد تغییر رسته داده اند یعنی طلافروشی خود را جمع کرده و به نقره فروشی تغییر داده اند.

بحرمانی با اظهار تاسف از رکود پیش آمده در بازار طلا ادامه داد: از یک هزار و ۱۰۰ واحد تولیدی دارای کد شناسایی استاندارد تنها ۲۵۰واحد فعال هستند و این واحدها نه با قدرت قبلی بلکه با یک پنجم ظرفیت خود کار می کنند و تحمل این وضع و سرپا نگه داشتن این کارگاه ها کار بسیار سختی است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تبریز با اشاره به کیفیت طلای تبریز تاکید کرد: تبریز سومین قطب تولید طلا در کشور است  و فناوری تبریز در تولید طلا با فناوری کشور  ترکیه برابراست.

بحرمانی در ادامه تبریز را دومین قطب تولید نقره در کشور اعلام کرد و گفت: با وجودی که صنعت نقره سازی همپای صنعت فولاد و ریخته گری است ولی مسوولان و دولتمردان آن چنان که باید توجهی به صنعت نقره سازی نداشته اند در حالی که نقره سازی می تواند به صورت صنعتی شکوفا شده و در اقتصاد بدون نفت ارز آوری فراوانی داشته باشد.

کد خبر 4535835

منبع: مهر

کلیدواژه: تبریز صادرات و واردات طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۵۵۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوادار خاطی سپاهان نقره داغ شد

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال رای خود را درباره هوادار خاطی دیدار تیم های پرسپولیس و سپاهان اعلام کرد.

به گزارش مشرق، درباره گزارش ابرازی علیه هوادار منتسب به باشگاه سپاهان اصفهان مبنی بر ارتکاب رفتار توهین آمیز در ورزشگاه آزادی در جریان مسابقه دو تیم پرسپولیس و سپاهان در مورخ ۱۴۰۳/۲/۱۲ از سری رقابت‌های لیگ برتر کشور، با توجه به مجموع اوراق و محتویات پرونده و با عنایت به مفاد مطالب عنوان شده از سوی هوادار موضوع گزارش که در جریان تحقیقات هویت نامبرده نصرا…گرگزن مشخص شده است و اظهارات وی از مصادیق هتک حرمت و توهین محسوب می‌شود، بنابراین مستند به مواد ۶۰ و ۷۱ مقررات انضباطی نامبرده به مدت ۱۰ سال از ورود به کلیه ورزشگاه‌های فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی کشور محروم خواهد بود.

رأی صادره با لحاظ ماده ۸۹ مقررات موصوف قابل اجرا بوده و ظرف مدت ۷ روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظر خواهی در کمیته استیناف فدراسیون خواهد بود.

ضمناً پرونده جهت رسیدگی به تخلفات سایر اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی مفتوح خواهد بود.

دیگر خبرها

  • ۱۰ مدال برای مازندران در مسابقات شنای کم بینایان و نابینایان کشور
  • به دنبال طلای بازی‌های آسیایی هستم/ رکورد ایران را جا به جا کردم
  • ۴۰ درصد پروانه های کسب در لرستان الکترونیکی شد
  • صدور پروانه بهره برداری برای ۲ هزار و ۴۳۸ طرح سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • صدور پروانه بهره‌برداری برای بیش از ۲۰۰۰ طرح سرمایه‌گذاری سیستان و بلوچستان
  • هوادار خاطی سپاهان نقره داغ شد
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا / واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا/ واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • جهش ۴۶ درصدی صادرات آلمان به ایران در فوریه ۲۰۲۴
  • واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد