Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@13:34:50 GMT

اعضای بدن مادر 49 ساله به چهار نفر زندگی بخشید

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۵۶۲۳۳

اعضای بدن مادر 49 ساله به چهار نفر زندگی بخشید

دکتر حجت پورفتحی، روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این بیمار در 11 بهمن ماه جاری به دلیل خونریزی عروق مغزی به بیمارستان امام رضا(ع) تبریز منتقل وبستری می شود.
وی ادامه داد: 13 بهمن ماه مرگ مغزی بیمار توسط تیم پزشکی بیمارستان تایید و با اعلام این موضوع به خانواده فرد، پس از سه روز رضایت اهدای عضو از سوی خانواده بیمار دریافت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر پورفتحی گفت: یکی از کلیه‌های این بیمار به گیرنده خانم 25 ساله در بیمارستان امام رضا تبریز پیوند زده شد و کلیه دیگر به دلیل نبود گیرنده مناسب و عدم تطابق گروه خونی به همراه کبد به شیراز ارسال شد.
وی اظهار داشت: قلب این مادر نیز در بیمارستان شهید مدنی تبریز به خانم 34 ساله با نارسایی قلبی پیوند زده شد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز اضافه کرد: مرگ مغزی، مرگ بدون بازگشت و یک فرصت طلایی برای نجاتگر بودن است و نیازمند آگاهسازی و فرهنگ سازی در این زمینه هستیم.
به گزارش ایرنا، در سال جاری 23 مورد پیوند کلیه، پنج مورد پیوند کبد و چهار مورد پیوند قلب در تبریز انجام شده است.
6120/518
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام رضا خانواده دانشگاه علوم پزشکی فرهنگ سازی قلب جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۵۶۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین ؛ فرهنگ کره‌بندی رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی استان خوزستان از انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله خبر داد

وی گفت؛ این نوجوان دچار مرگ مغزی بود که با بالگرد از مسجدسلیمان به شهرستان اهواز اعزام شد تا مراحل انتقال اعضاء بدن ایشان صورت بگیرد.

کره بندی افزود؛ پرواز بالگرد اورژانس هوایی خوزستان در ساعت ۱۵:۵۰ حامل فرشته ۱۳ ساله‌ی مسجدسلیمانی بود که برای پیوند اعضاء به اهواز پرواز کرد.

این کودک که متاسفانه دچار مرگ‌مغزی شده بود که با رضایت والدین برای نجات جان چند بیمار و با تلاش همکاران بهداشتی - درمانی مسجدسلیمان و تیم اورژانس هوایی با ایمنی کامل و در سریع‌ترین زمان ممکن به بیمارستان گلستان اهواز انتقال یافت.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900974

دیگر خبرها

  • اعضای بدن بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء
  • انفجار گاز فاضلاب در پارک پرواز تبریز چهار مصدوم به جا گذاشت
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله
  • جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲/۵ ساله
  • تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی خارج شد
  • تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک بندرعباسی خارج شد
  • ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم