Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد از زمان پیروزی انقلاب ایران، دمشق هیچگاه از تهران فاصله نگرفته است و شاید امروز به آن نزدیک‌تر از هر زمان دیگری باشد.

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در دیدار با ولید المعلم، وزیر امور خارجه سوریه، به اسرائیل هشدار داد با پاسخ قاطع روبه‌رو خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بشار الجعفری، نماینده سوریه در سازمان ملل پیش از این، از بمباران تل آویو در صورت ادامه تجاوز‌های اسرائیل خبر داده بود. همسویی سخنان و تهدیدات بیانگر هماهنگی بین دو کشور در دقیق‌ترین مسائل جزئی است. دو کشور همکاری خود را در همه زمینه‌ها تقویت می‌کنند.

صدر حسینی، تحلیلگر مسائل سیاسی به المیادین گفت: ”جمهوری اسلامی ایران در طول هشت سال گذشته به ارتش سوریه برای بیرون راندن تروریست‌ها کمک کرد. به اعتقاد من، در حال شکل‌گیری ائتلافی علیه تروریسم در منطقه هستیم که ایران، عراق و سوریه پایه‌های آن را تشکیل می‌دهند“.

در ادامه این گزارش آمده است: علاوه بر همکاری دوجانبه، یافتن راه حل سیاسی برای بحران سوریه در صدر موضع گیری‌های ایران قرار دارد و روند دستیابی به راه حل سیاسی، همانطور که ”کشور‌های ضامن“ می‌خواهند و روسای جمهور آن‌ها چند روز دیگر در سوچی تشکیل جلسه خواهند داد، ادامه دارد. ادلب، شرق فرات و کمیته قانون اساسی در صدر دستور کار اجلاس سوچی قرار دارد.

خبرنگار المیادین خاطر نشان کرد: بنابراین همزمانی سفر ولید المعلم با گییر پترسون (نماینده سازمان ملل در امور سوریه) به تهران، مسئله عجیبی نیست. این سفر همزمان، ممکن است بعضی از در‌های بسته را باز کند یا باعث تغییر بعضی موضع‌گیری یا ملاحظاتی شود که استفان دی میستورا فرستاده سابق سازمان ملل، آن‌ها را بیان کرده بود. تردیدی نیست اجلاس سوچی به مقدمه‌چینی و دستیابی به تفاهم‌هایی درباره مسائلی نیاز دارد که روسای جمهور ایران، ترکیه و روسیه درباره آن‌ها توافق خواهند کرد. سفر همزمان المعلم و پترسون شاید در این چارچوب قابل تحلیل باشد.

انتهای پیام/

گزارش المیادین درباره تعمیق روابط ایران و سوریه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سوریه خاورمیانه سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۵۶۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حامیان آزادی زنان ایران دختران دانشجورا در خیابان لگد مال می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر ظهر شنبه در آئین سوگواری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) و یادواره شهدای طلبه و روحانی ورامین که با حضور حجت‌الاسلام سیدمحسن محمودی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، سردار دلاور القاصی مهر فرمانده انتظامی شرق تهران در مسجد صاحب‌الزمان (عج) این شهرستان برگزار شد، نقش مردم ورامین در انقلاب اسلامی را به یادماندنی دانست و اظهار کرد: فداکاری مردم این خطه در انقلاب فراموش نخواهد شد.

قاضی عسکر در ادامه با اشاره ضرورت حجاب بانوان گفت: حجاب برای بانوان محدودیت محسوب نمی‌شو چرا که که اسلام زیباترین دینی است که برای بانوان ارزش قائل شده است.

تولیت آستان مقدس عبدالعظیم حسنی (ع) با بیان اینکه اسلام زن را اجتماعی و نقش‌آفرینی آنان در جامعه را مهم می‌داند افزود: زنان باید به‌گونه‌ای در جامعه حضور یابد که هوس‌بازان طمعی به آنها نداشته باشند.

وی عنوان کرد: کسانی که شعار زن و زندگی سر می‌دادند، حامیان دروغین آزادی زنان ایران، امروز در کف خیابان، دختران دانشجوی کشورشان را لگد مال می‌کنن، این همان جامعه‌ای است که شعار حمایت از زنان جامعه کشور ما را داشت.

بر اساس این گزارش در پایان ای مراسم از خانواده ۲۰ شهید روحانی و طلبه ورامین تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 6096516

دیگر خبرها

  • جزئیات مراسم چهلم شهدای حمله به کنسولگری ایران در دمشق
  • مراسم چهلم شهدای حمله به کنسولگری ایران در دمشق فردا برگزار می‌شود
  • مراسم چهلم شهید زاهدی و یارانش فردا برگزار می‌شود
  • بارانی از موشک بر سر صهیونیست‌ها/ شلیک ۷۰ موشک از سمت لبنان
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در قبال مقاومت و فلسطین
  • پنجمی حسن تفتیان در تور جهانی امارات
  • با رویای ریلی هیتلر آشنا شوید؛ قطار عجیب نازی ها که هیچگاه ساخته نشد!+ فیلم
  • حامیان آزادی زنان ایران دختران دانشجورا در خیابان لگد مال می کنند
  • حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • جبهه انقلاب با عبور از اختلافات جزئی، ایران قوی را بسازد