Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر لزوم توافق برای بحث‌های اکتشافی معادن تصریح کرد: باید نخستین اقدام ما کار اکتشافی باشد زیرا بخش عمده‌ای از پتانسیل‌های کشور در معادن مغفول مانده و طبق آمار تنها ۷ درصد از ظرفیت‌های معدنی کشور شناسایی و اکتشاف شده است.

به گزارش ایسنا، محمدرضا پورابراهیمی امروز ۱۷ بهمن ماه در دیدار استاندار کرمان با معاون وزیر صمت و رئیس شرکت ایمیدرو در کرمان اظهار کرد: بیش از پنج دهه از آغاز فعالیت شرکت سیمان در استان کرمان می‌گذرد و آثار آن در طرح‌های عمرانی و سرمایه گذاری مشخص است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بیم کاهش ظرفیت تولید و مشکلات مربوط به کارگران، بیمه و … وجود داشت و پیگیری بهینه سازی خط تولید جدید بعد از مدت‌ها به نتیجه رسیده و این مسئله نهایی شد که افزایش ظرفیت خط تولید با ۲۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری از ۲۳۰۰ تن به ۳۶۰۰ تن ایجاد شود.

پورابراهیمی تصریح کرد: نیمی از مبلغ سرمایه گذاری ریالی و مابقی به صورت ارزی تأمین می‌شود و قرار است کار در مدت دو سال انجام شود که این طرح به حفظ تولید، ادامه اشتغال و … کمک می‌کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به مازاد سرمایه گذاری در حوزه سیمان در کشور بیان کرد: یکی از ظرفیت‌های جدید، جاده‌ها و استفاده از رویه بتنی (آر سی سی) در جاده است که در استان کرمان در جاده شهربابک - هرات این کار عملیاتی شده و ظرفیت‌های جدید موجب تولید کامل می‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: افزایش ظرفیت تولید لاستیک بارز درخواست دیگر ماست؛ زیرا این شرکت یکی از مجموعه‌های شاخص کشور است و ظرفیت مورد نیاز این شرکت به شدت افزایش یافته می‌توانیم با افزایش ظرفیت تولید، هم نیاز داخل را رفع کرده و هم ظرفیت صادراتی نیز در آینده مجدد احیا شود.

پورابراهیمی گفت: در ماه‌های اخیر شاهد تصمیمات غیرکارشناسی در شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی بودیم که طرح توسعه لاستیک بارز از کرمان به جای دیگر برود.

وی تصریح کرد: برآورد کردیم که ۱۱۰ میلیون یورو منابع ارزی و ۷۰۰ میلیارد تومان ریالی به مجموعه هزینه‌ها با اجرای طرح در جای دیگر غیر از کرمان اضافه می‌شود، که خوشبختانه این موضوع متوقف شده و درخواست داریم به جد این موضوع مدیریت شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه بیان کرد: بخش زیادی از منابع شرکت ایمیدرو از بهره برداری معادن استان کرمان است و درخواست داریم بخشی از زیرساخت‌هایی که تکالیف مرتبط با حوزه تخصصی است، در زیرساخت معادن، جاده و ایمنی هزینه شود.

وی افزود: مسئله دیگر تصمیم گیری درخصوص پهنه‌هایی است که در اختیار ایمیدرو است که بخشی از آن در شهرستان راور قرار دارد و درخواست داریم یا خود شرکت یا با مشارکت بخش خصوصی سمایه گذاری کند و یا به بخش خصوص جدید کار واگذار شود زیرا حبس این پهنه‌ها به صلاح کشور نیست.

پورابراهیمی با تاکید بر لزوم توافق برای بحث‌های اکتشافی معادن تصریح کرد: باید نخستین اقدام ما کار اکتشافی باشد زیرا بخش عمده‌ای از پتانسیل‌های کشور در معادن مغفول مانده و طبق آمار تنها ۷ درصد از ظرفیت‌های معدنی کشور شناسایی و اکتشاف شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شرکت ایمیدرو كرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۵۶۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم شناسایی، جذب و رشد نخبگان در استان قم

فرمانده سپاه استان قم، گفت: باید بتوانیم نخبگان را شناسایی، جذب و به رشد و شکوفایی آنها کمک کنیم، برای یک نخبه خیلی مهم است که دیده شود و به او اهمیت داده شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، جشنواره «جهادگران علم و فناوری» با هدف تقدیر از برگزیدگان علمی رده‌های دفاعی، دانشگاه‌ها اقشار و نواحی بسیج در سپاه استان برگزار شد.

سردار موحد در این مراسم با اشاره به ظرفیت‌های موجود در استان قم، اظهار داشت: ظرفیت‌های انسانی، علمی، نخبگانی، حوزه‌های علمیه، مراکز علمی و فرهنگی و شهرک‌های صنعتی در استان وجود دارد که باید در کنار هم قرار بگیرند تا بتوانیم به یک نتیجه مطلوبی برسیم.

وی افزود: در واقع باید بتوانیم نخبگان را شناسایی، جذب و به رشد و شکوفایی آنها کمک کنیم، برای یک نخبه خیلی مهم است که دیده شود و به او اهمیت داده شود و حرف‌هایش شنیده شوند تا بتوانیم با این همکاری‌ها اقدامات خوبی را در این راستا انجام دهیم و این زنجیره و شبکه کامل شود.

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب علیه السلام استان قم با تأکید بر اینکه حداکثر بهره‌برداری را از ظرفیت نخبگان داشته باشیم، بیان کرد: برای تولید علم و جهش تولید این دو محور با هم دیگر ارتباط مستقیم دارند و باید همه در یک جبهه قرار بگیریم و بر اساس نظام مسائل استان کار انجام شود.

وی تصریح کرد: نظام مسائل استان بر مبنای بهره مندی از ظرفیت هایی مثل اقشار بسیج،قشر بسیج مهندسین صنعت،کشاورزی و سایر اقشار مرتبط تعریف می شود و در صورت تحقق آن به نتایج مطلوبی دست خواهیم یافت.

موحد تصریح کرد: باید از ظرفیت نخبگان بسیجی برای رونق تولید دانش بنیان استان استفاده شود.

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب علیه السلام استان قم با اشاره به ظرفیت مجمع عالی بسیج استان به عنوان بازوی توانمند کار و تولید گفت: در صورت تصویب طرح های نوین تولیدی و دانش‌بنیان نخبگان در مجمع عالی بسیج که با حضور استاندار و سایر سازمان‌ها برگزار می شود، تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط ملزم به اجرا و تحقق آن طرح‌ها خواهند بود.

وی عنوان کرد: مهم است که دانش‌آموزان و دانشجویان با این ظرفیت‌ها آشنا شوند و توانمندی‌های موجود در استان را ببینند که در نتیجه موجب ارتقای انگیزه و امید در نوجوانان و جوانان شود.

به گزارش تسنیم، در پایان از منتخبان عرصه جهاد علمی و فناوری سپاه و نواحی مقاومت بسیج استان قم با اهدای لوح تقدیر و هدیه نقدی قدردانی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رشد ۶۰ درصدی تولید نفت در کشور
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • هدفگذاری کشور تولید ۴ میلیون بشکه نفت در روز است
  • لزوم شناسایی، جذب و رشد نخبگان در استان قم
  • آموزش‌های مهارتی راهکار رفع بیکاری است
  • افزایش توان صادراتی زنجیره مرغ مازندران
  • اکتشافات جهانی نفت و گاز سقوط کرد
  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد
  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند