Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@02:28:31 GMT

وضعیت انبارهای امدادی خراسان جنوبی مطلوب است

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۵۶۶۸۵

وضعیت انبارهای امدادی خراسان جنوبی مطلوب است

بیرجند- ایرنا - دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: وضعیت انبارهای امدادی خراسان جنوبی مطلوب است و توان امدادرسانی به حوادث استانی را دارد.

به گزارش ایرنا محمود رضا پیروی روز چهارشنبه در حاشیه آیین رونمایی از بالگرد و سه خودروی نجات هلال احمر خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران بیرجند افزود: در صورت بروز حوادث بزرگ می توان از استان های معین استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه حوادث در چهار نوع شامل منطقه ای، استانی، ملی و بین المللی تعریف می شود، یادآور شد: اگر حادثه ای مانند زلزله طبس و بم ملی باشد، از سایر استان ها برای امدادرسانی بهتر کمک گرفته می شود.
وی از رونمایی سه خوردو امداد و نجات ویژه در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه این خودروها از تجهیزات روز دنیا برخوردار است 4.5 میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.
پیروی با تاکید بر ساخت آشیانه برای بالگرد در بیرجند تصریح کرد: آشیانه بالگرد یکی از ضروریت ها در استان های دارای بالگرد هوایی است که باید به زودی در بیرجند تاسیس شود‌.
دبیرکل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه حفاظت از بالگردهای امداد هوایی از اولویت ما است، گفت: هنوز برای ساخت آشیانه بالگرد در بیرجند اعتباری پیش بینی نشده اما قطعا کمک هایی خواهیم داشت.
وی ادامه داد: با توجه به پهناوری خراسان جنوبی بیشترین کمک ها را به این استان داشته ایم اما نهادینه کردن آموزش های پیشگیری از بروز حوادث از ملزوماتی است که باید قبل از وقوع حادثه به آن توجه شود.
دبیرکل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه هزینه هایی که برای درمان می پردازیم مانند پیشگیری تاثیر گذار نیست، افزود: کشورهای موفق روی پیشگیری کار کردند و ما هم باید در این زمینه گام برداریم.
3215 * 6054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي هلال احمر انبار امدادي چهل سالگي انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۵۶۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸جوان گرفتار در رودخانه فصلی قاین نجات یافتند

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر خراسان‌ جنوبی گفت: ۸ جوان گرفتار در سیلاب رودخانه فصلی شهرستان قاینات توسط تیم‌های هلال احمر استان نجات یافتند.

محمدعلی کاوسی، امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت به رسانه‌ها گفت: سه تیم هلال احمر برای نجات هشت جوان گرفتار شده در رودخانه فصلی روستای علی آباد موسویه بخش سده شهرستان قاینات اعزام شدند.

وی بیان کرد: علاوه بر تیم‌های امداد و نجات شهرستان، یک تیم واکنش سریع از استان نیز در محل حضور یافت و افراد گرفتار در سیلاب پس از تلاش سه ساعته نجات یافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: همچنین در این عملیات امداد و نجات از خودرو یونیماک و آگو (خودرو آبی و خاکی) برای امدادرسانی استفاده شد.

وی یادآور شد: مردم با توجه به شدت بارندگی‌ها و مسدود شدن راه‌ها از سفرهای غیر ضروری و به دلیل طغیان رودخانه‌های فصلی از حضور و تردد در حریم رودخانه‌ها خودداری کنند.

استاندار خراسان جنوبی نیز در تماس تلفنی با مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان، از امدادگران برای نجات این افراد قدردانی کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هلال احمر، ناجی ۸ نوجوان گرفتار در سیلاب
  • گزارش آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی 
  • امدادرسانی هلال‌ احمر خراسان‌جنوبی به ۲۵۶ نفر گرفتار در سیل
  • امدادرسانی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به ۲۵۶ نفر گرفتار در سیل
  • امدادرسانی هلال احمر در خراسان‌جنوبی به سیل‌زدگان
  • نجات 8 نوجوان گرفتار در رودخانه فصلی قائنات
  • ۸جوان گرفتار در رودخانه فصلی قاین نجات یافتند
  • امداد رسانی هلال احمر به ۲۰ استان متأثر از سیل
  • امدادرسانی به ۲۳۰۰ نفر در سیل ۲۰ استان
  • هلال احمر آماده باش است