اصفهان| ۳۵۱ اورژانس اجتماعی و ۲۲ خانه امن در کشور وجود دارد
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۵۶۸۳۶
مدیرکل دفتر آسیبدیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی با بیان اینکه ۳۵۱ اورژانس اجتماعی و ۲۲ خانه امن در کشور وجود دارد، گفت: اورژانس اجتماعی نیازمند ۳۶۰ خودروی مناسب برای خدمات دهی است. ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردستان،رضا جعفری ظهر امروز در مراسم افتتاح اورژانس اجتماعی اردستان در اداره بهزیستی این شهرستان با بیان اینکه ایجاد مراکز اورژانس بهزیستی یکی از سیاستهای اصولی و از راهبردهای بنیادین سازمان بهزیستی برای کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی است، اظهار داشت: بر اساس ماده 80 برنامه ششم توسعه، این تکلیف بر عهده سازمان بهزیستی گذاشته شده است که در تمام شهرهای بالای 50 هزار نفر نسبت راهاندازی مراکز اورژانس اجتماعی اقدام کند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی با بیان اینکه در این راستا سال گذشته شاهد راهاندازی 351 مرکز اورژانس اجتماعی حتی در شهرهای زیر 50هزار نفر با توجه به رشد آسیبهای اجتماعی و شاخص جمعیتی بودیم، تصریح کرد: راهاندازی این تعدادمرکز نسبت به سال 95 که 197 مرکز اورژانس اجتماعی در کشور فعال بوده است رشد 77درصدی داشت.
مدیرکل دفتر آسیبدیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور به جذب 1700 کارشناس در رشتههای مددکاری اجتماعی و روان شناسی در اورژانسهای اجتماعی کشور اشاره کرد و گفت: در سال جاری 10 مرکز اورژانس اجتماعی در کل کشور راهاندازی شده و با توجه به توسعهای که در سال گذشته داشتیم هدف ما محقق شده است. بیشتر در سال جاری بحث توسعه کیفی و آماده سازی کارشناسان و برگزاری دورههای اموزشی را در دستور کار داریم.
وی تصریح کرد: از آنجایی که بحث شبانه روزی کردن خط 123 را داریم میتوان گفت اورژانس اجتماعی گستردهترین شبکه حمایت و سلامت اجتماعی در کشور است و پوشش بالای 90درصد را در کشور شاهد هستیم.
بیش از 16 هزار نفر از خدمات اورژانس اجتماعی در قزوین بهرمند شدندپایگاه اورژانس اجتماعی در محلههای آسیبپذیر گنبدکاووس راهاندازی میشودمداخلات اورژانس اجتماعی مانع وقوع 60 خودکشی در قزوین شد وی ادامه داد: خانه امن حلقه پیوسته به اورژانس اجتماعی است که هم زنان خشونت دیده و در معرض خشونت و فرزاندان آنها را در این مراکز ساماندهی میکنیم و انواع خدمات حقوقی، حمایتی، آموزشی و بهداشتی و درمانی را انجام میدهیم. 22 مرکز خانه امن شامل 7 مرکز دولتی و 15 مرکز غیردولتی با جمعیت تحت پوشش 1600 نفر در کل کشور وجود دارد.مدیرکل دفتر آسیبدیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه متاسفانه نتوانستیم خودروی مناسب سازی شده را تدارک و تامین کنیم، گفت: از سازمان برنامه و بودجه انتظار و درخواست داریم که به سازمان بهزیستی در این حوزه کمک کنند.
وی افزود: اورژانس اجتماعی نیازمند 360 خودروی مناسب برای خدمات دهی است و چون این خوردوها تامین نشده از سواریهای پژو و سمند استفاده میشود که ممکن است مورد سوءاستفاده قرار بگیرد و از آن هدفی که پیش بینی کردیم ما را دور کند.
به گزارش تسنیم در این مراسم مرکز اورژانس اجتماعی اردستان به عنوان هفدمین مرکز اورژانس اجتماعی در استان اصفهان افتتاح شد.
انتهای پیام/ ز
R41346/P/S6,51/CT11منبع: تسنیم
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۵۶۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
آسیبشناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغیرسانهای مساجد
به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسجد اولین نهاد و جایگاه قضاوت، محل عبادت، علم و دانش، علما، مفسران و پایگاه تبلیغاتی اسلام است که حرمت بالایی دارد.
یوسف خجیر (عضو هیئتعلمی گروه ارتباطات) در مقالهای با عنوان «آسیبشناسی استفاده از شبکههای اجتماعی مجازی در نظام تبلیغیرسانهای مساجد کشور» به این موضوع میپردازد که فرق اساسی بین نهاد و سازمان آن است که نهادها در پیشبرد تغیرات جامعه و کارکرد آن به وجود میآیند و فرد، مقام یا دولت در پیدایش آن دخیل نیستند.
در این مقاله آمده است که هویت یکی از مسائل مهم در جامعه است که در فرآیند گروهی حاصل می شود و این رسانهها هستند که فرایند گروهی را تشکیل میدهند و باید گفت مسجد نیز یک رسانه جمعی است که برای رسیدن به کارکردهای خود و رساندن پیام خود، نیاز به ابزار های متنوع و مناسبی دارد که یکی از آنها شبکهسازی است که یک نیاز ضروری است.
به زعم این پژوهشگر هدف این پژوهش شناسایی نقاط چهارگانه قوّت، ضعف، فرصت و تهدید شبکههای اجتماعی برای مساجد و ارائۀ راهبرد استفادۀ بهینه از این شبکهها برای ارتقای فعالیتهای تبلیغی و رسانهای مساجد کشور است. چهارچوب نظری این پژوهش سازمان شبکهای شده بری ولمن (Barry Wellman) برگرفته از کلان نظریه جامعه شبکهای شده اوست.
مساجد برای رسیدن به کارکردهای خود و رساندن پیام خود، نیاز به ابزار های متنوع و مناسبی دارد که یکی از آنها شبکهسازی است که یک نیاز ضروری استخجیر در این مقاله مینویسد: روش این پژوهش آمیخته کیفی کمّی است. در بخش کیفی از روش تحلیل مضمون و در بخش کمّی از روش تجزیه و تحلیل راهبردی یا سوات بهعنوان روش آیندهپژوهی استفاده شده است. در روش نخست، جامعۀ آماری نخبگان دانشگاهی و خبرگان حوزه شبکههای اجتماعی فعال در امور دینی و مساجد هستند که از بین آنها نمونه به روش هدفمند با معیار تدریس و تألیف بیش از پنج سال در حوزۀ رسانههای جدید و دین و فعالیت مستمر اجرایی در بخش امور دینی و مساجد و آشنایی کامل با فضای شبکهها انتخاب شده است.
* نقاط ضعف و قوت فضای مجازی در امور مساجد
به گفته این پژوهشگر یافتههای این پژوهش نشان میدهد که انتشار اخبار و تقویت شبکهسازی بین مسئولان مساجد و شهروندان و بسیجسازی جزء قوّتهای مهم؛ همبستگی اجتماعی کاذب و درگیر شدن مسئولان مساجد و مردم در فضای مجازی و انتشار اخبار جعلی جزء ضعفهای مهم؛ اقناع شبکهای دین و جهانی شدن فعالیتهای مساجد و تنوع و تعدد مخاطبان مساجد جزء فرصتها؛ و ترویج خرافات دینی توسط مغرضان و اعتیاد مجازی فعالان امور مساجد و تضعیف خانوادۀ ایرانیاسلامی جزء نقاط تهدید است.
هماهنگی بین سازمانهای متولی تولید محتوا، نرمافزار با مختصات ارزشهای اسلامیایرانی کشور و همکاری چندجانبۀ همه ذینفعان ازجمله سیاستگذاران، دولت، سازمانهای نظارتی و ... این حوزه باید بهعنوان راهبرد مرجح مدّ نظر قرار گیردبه زعم خجیر مهمترین راهبرد طراحی و تولید و راهاندازی شبکۀ اجتماعی بومی توسط دولت برای تولید محتوای فرهنگی و دینی و تربیتی مناسب از سوی فعالان مساجد و برنامهریزی نهادهای دولتی و غیردولتی دینی برای تولید و انتشار محتوای دینی در این شبکهها است.
همچنین یافتههای پژوهش نشان میدهد که هماهنگی بین سازمانهای متولی تولید محتوا و نرمافزار و ایجاد محتوا با مختصات ارزشهای اسلامیایرانی و ارائۀ خدمات ارتباطی مبتنی بر ارزشهای فرهنگی و دینی کشور و همکاری چندجانبۀ همه ذینفعان ازجمله سیاستگذاران، دولت، سازمانهای نظارتی، بخش خصوصی و سایر دستاندرکاران این حوزه باید بهعنوان راهبرد مرجح مدّ نظر قرار گیرد.
در یک جمعبندی کلی باتوجه به یافتههای این پژوهش، بین آزادی طرح مطلب در شبکههای مجازی اجتماعی و احراز جایگاه حوزه عمومی توسط این شبکه ها ارتباط معنی دار وجود دارد. آزادی طرح مطلب در شبکههای اجتماعی مجازی بر تغییر حوزه عمومی از مسجد به شبکههای اجتماعی مجازی تأثیر مثبت و معنی دار دارد.
در پایان لازم به ذکر است که بین رابطه دسترسی آسان و غیر مکانمند و غیر زمانمند بودن شبکههای مجازی و احراز جایگاه حوزه عمومی توسط این شبکهها ارتباط معنی دار وجود دارد، در نتیجه دسترسی آسان به شبکههای مجازی بر تغییر حوزه عمومی از مسجد به شبکههای اجتماعی مجازی تأثیر گذار است.
انتهای پیام/