Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@19:16:00 GMT

کشف قاچاق توسط پلیس راه آهن 373 درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۵۷۰۸۴

کشف قاچاق توسط پلیس راه آهن 373 درصد افزایش یافت

شاهرود- ایرنا- فرمانده پلیس راه آهن کشور گفت: میزان کشف کالای قاچاق توسط پلیس راه آهن کشور از ابتدای امسال تا پایان دیماه نسبت به مدت مشابه سال قبل 373 درصد و میزان کشف مواد مخدر بیش از 100 درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، سرهنگ حشمت الله ملکی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از راه آهن شمالشرق(1) در جمع خبرنگاران، از افزایش 69 درصدی کشف سرقت در این مدت خبر داد و افزود: در برخی از خطوط ریلی کشور میزان سرقت بیشتر از دیگر نقاط است اما با انجام کارهای پیشگیرانه این روند در حال کاهش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر این که امنیت در خطوط ریلی محدوده راه آهن شمالشرق(1) به طور کامل برقرار است، تصریح کرد: فرهنگ سازی پلیس راه آهن شمالشرق در مسیر خطوط ریلی، در مدرسه ها و محله ها سبب شده تا این مسیر کمترین آمار مزاحمت و سنگ پرانی به قطارها، کمترین سرقت و بیشترین میزان کشفیات را داشته باشد.
فرمانده پلیس راه آهن کشور با بیان اینکه راه آهن شمالشرق(1) کریدور اصلی اتصال شرق به مرکز و غرب کشور است، اظهار داشت: وجود یکهزار و 68 کیلومتر خطوط ریلی، حرکت روزانه 90 رام قطار و جابه جایی ماهانه یک و نیم میلیون مسافر در محدوده این اداره کل بر اهمیت برقراری امنیت آن افزوده است.
ملکی ادامه داد: انجام کارهای زیربنایی و تجهیز زیرساخت های راه آهن شمالشرق(1) از نخستین سوزن در تهران تا خروجی محدوده در خراسان رضوی شرایط بهتری را در طول 40 سال گذشته برای برقراری امنیت این منطقه فراهم کرده و می توان با سرمایه گذاری بیشتر به این مهم توجه بیشتری نیز داشت.
فرمانده پلیس راه آهن کشور هم چنین با بیان اینکه سرقت آهن آلات در مجموعه راه آهن شمالشرق کاهش یافته یادآور شد: این امر مرهون فرهنگ سازی پلیس این منطقه و برگزاری نمایشگاه و دعوت از فعالان در عرصه خرید و فروش ضایعات آهنی و آموزش به آنان برای آشنایی بیشتر با تجهیزات ریلی است.
وی هم چنین در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا درباره ضرورت راه اندازی گشت ریلی، خاطرنشان کرد: وظیفه پلیس راه آهن برقراری امنیت در تمام بناها، امکانات، خطوط، تاسیسات، کارخانه ها، داخل قطارها و ایستگاه های راه آهن است.
فرمانده پلیس راه آهن کشور بر لزوم استفاده از روش های مرسوم در دنیا برای برقراری امنیت راه آهن، تصریح کرد: یکی از برنامه های پلیس راه آهن کشور این است که در استان هایی که امکان تردد با دیگر وسایل نقلیه مانند خودرو و موتور سیکلت و یا پیاده نیست، پلیس به گشت ریلی مجهز شود.
ملکی افزود: اگر شرایط فراهم شود در سال 98 برای استان های کویری پهناور که کنترل آن ها نیاز به وسایل به روز دارد از پهباد نیز استفاده می شود.
وی در پاسخ به دیگر پرسش ایرنا درباره مهم ترین چالش پیش روی پلیس راه آهن کشور ابراز داشت: با توجه به توسعه خطوط ریلی در استان هایی چون کرمانشاه، همدان، آذربایجان غربی و گیلان به فراخور این توسعه باید برنامه ریزی برای تامین امنیت آن ها هم وجود داشته باشد اما چالشی که در انجام ماموریت های پلیس راه آهن خللی ایجاد کند، وجود ندارد.
راه آهن شمالشرق (1) بعد از استان هرمزگان طولانی ترین خطوط ریلی کشور را با وسعت541 کیلومتر دارد.
یک هزار و 82 کیلومتر خطوط ریلی به صورت دو خطه در حوزه استحفاظی این اداره کل وجود دارد.
7359/6167/7408

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي پليس راه آهن كشف كالاي قاچاق شاهرود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۵۷۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد

تین نیوز

 استاندار هرمزگان از تخصیص اعتبارات ویژه دور دوم سفر رییس جمهور به هرمزگان برای توسعه خطوط ریلی استان خبر داد.

مهدی دوستی  در حاشیه کلنگ زنی پل خورگو و زیرگذر سرخون، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اصلاحات نرم افزاری در درگاه های گمرک را از سال گذشته آغاز کردیم از محل سفر هم اعتبار خوبی تخصیص داده شده و به زودی عملیات اجرایی خطوط ریلی بندر شهید رجایی را آغاز خواهیم کرد.

وی توسعه خطوط ریلی بندر شهید رجایی را شامل خطوط و ایستگاه مانوری اعلام و تصریح کرد: یکی از پروژه های مهم ما بحث راه آهن و تقویت اتصال ریلی بندر شهید رجایی است.

استاندار هرمزگان با تاکید بر مزیت رقابتی بندرشهیدرجایی افزود:این بندر در رقابت با رقبای منطقه ای خود باید بتواند جایگاه برتر خود را حفظ کند و لازمه این اتفاق مهم احداث خطوط ارتباطی مناسب در پس کرانه ی این بندر است.

به گزارش ایسنا، امروز استاندار هرمزگان با همراهی احمد مرادی محمد آشوری تازیانی و فاطمه جراره نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با حضور در روستاهای سرخون و خورگو از توابع بخش مرکزی بندرعباس، عملیات اجرایی پروژه های احداث پل خورگو و زیرگذر سرخون را کلنگ زنی کرد این دو پروژه جزء ۵۴ نقطه حادثه خیز هرمزگان هستند که تاکنون تلفات جانی و نقص عضو را برای مردم بهمراه داشته و اصلاح آن ها در زمره مطالبات جدی مردم منطقه بوده که وارد مرحله عملیاتی شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • راه آهن، لکوموتیو کنسرسیوم را توقیف کرده است؛ افغانستان به دنبال استفاده از کریدور لاجورد
  • شناسایی و انهدام باند قاچاق خودرو‌ در مازندران
  • راه‌آهن، لکوموتیو کنسرسیوم را توقیف کرده است/ افغانستان به‌دنبال استفاده از کریدور لاجورد
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد
  • کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در زنجان
  • کشف ۳ هزار لیتر سوخت قاچاق از ۱۰ خودرو
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • کشف بیش از ۵ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • کشف ۳۱ هزار و ۹۲۰ نخ سیگار قاچاق در کرمان
  • گذرگاه های غیر مجاز ریلی راه آهن جنوب جمع آوری شد + عکس