Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل پیشگیری های فرهنگی - اجتماعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: ۱۰۵هزار مدرسه تا پایان برنامه ششم توسعه زیر پوشش طرح نماد می روند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از واحد اطلاع رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، «علی محمد زنگانه » هدف از اجرای طرح نماد را افزایش ارتقای آگاهی های دانش آموزان دانست و گفت: تحقق این هدف، نیازمند بسیج دستگاه های متولی به ویژه آموزش و پرروش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل پیشگیری­ های فرهنگی- اجتماعی قوه قضاییه در مراسم بازدید از مدارس منتخب استان هرمزگان؛ آموزش­ های ارتقایی، غربالگری و دریافت بسته­ های حمایتی و خدماتی را سه محور اصلی طرح نماد عنوان و تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح در مدارس ابتدایی و متوسطه، ارتقای آگاهی دانش آموزان در مواجهه با آسیب های مبتلا به، در هر استان است که رسیدن به این هدف، بسیج دستگاه های متولی از جمله آموزش و پرورش را می طلبد.

 

وی  با بیان اینکه هرمزگان از استان ­های پیشرو و موفق در اجرای طرح نماد است افزود : هرمزگان به شکل شایسته ای طرح های نماد را در استان اجرا کرده است

 

وی ادامه داد: این طرح در استان هرمزگان با همت معاونت پیشگیری از وقوع جرم به خوبی در حال اجرا است و امیدواریم در آینده مدارس بیشتری به این طرح اضافه شوند.

 

زنگانه با اعلام اجرای موفقیت آمیز این طرح در 12مدرسه گفت: از امروز پایلوت جامع و اجرای آزمایشی این طرح را به صورت همزمان با ۳۰ شهرستان دیگر در شهرستان قشم هم زمان با ایام جشن انقلاب انجام خواهیم داد.

 

وی افزود: همه کشورهای توسعه یافته این نظام آموزشی را برای حمایت و مراقبت اجتماعی در سنین پایین در مدارس مستقر کرده و اجرا می کنند.

 

‎دکتر زنگانه مدرسه محوری را عامل رشد این طرح دانست و گفت: با استفاده از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان می توان در کنار مدرسه محوری، این طرح را خانواده محور و محله محور نیز به پیش برد

 

همزمان با چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مدیرکل پیشگیری های فرهنگی - اجتماعی قوه قضاییه و هیات همراه با حضور رئیس کل دادگستری استان هرمزگان و مدیران آموزش و پرورش این استان از روند اجرایی طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد) در مدارس منتخب بازدید کردند/.

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دهه فجر انقلاب اسلامی دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد جشنواره فیلم فجر انقلاب استان همدان خبرگزاری شبستان اسحاق جهانگیری حرم امام طرح نماد پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه مدرسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۵۷۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: تفاهم‌نامه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی بین ما و استاندار تعیین شده است تا ۱۴۳ کلاس درس به نتیجه برسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از بوشهر، حمیدرضا خان‌محمدی، ظهر امروز _دوشنبه، دهم اردیبهشت_ در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، اظهار کرد: در مجموعه سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تلاش شده است تا در راستای دستورات مقام معظم رهبری، رویکرد تازه‌ای در پیش گرفته شود و در حوزه تخصصی معاونت ما تقریباً ۶ هزار و ۹۰۰ فضا در کشور تحویل دانش‌آموزان داده شده است.

وی با بیان اینکه خیران به عنوان مهم‌ترین و موثرترین افراد در مدرسه‌سازی هستند، افزود: درخصوص مدارس تخریبی به عنوان یک مسئله اصلی در برنامه سند توسعه به آن توجه ویژه شد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بیان کرد: در استان بوشهر اگرچه بسیاری از سرانه‌های مدرسه‌سازی حل شده است، اما در بسیاری مناطق نیاز به بازسازی دارد.

خان محمدی اضافه کرد: یکی از مواردی که از اثرات مالیات ملموس است، بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس است و تفاهم‌نامه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی بین ما و استاندار تعیین شده است تا ۱۴۳ کلاس درس تا به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه در تلاشیم تا کاربری مدرسه را از اینکه تنها مدرسه باشد به محل تربیت و رشد تغییر دهیم، افزود: در سند هفتم توسعه بخش‌های اقتصادی ویژه برای مدارس برنامه‌ریزی شده تا خودگردان شوند، همه تلاش این دولت برای ارتقای کیفیت به خصوص در حوزه آموزش و پرورش است.

منبع: فارس

کد خبر 749134

دیگر خبرها

  •  استخدام سه هزار معلم جدید در آموزش و پرورش هرمزگان
  • جذب سه هزار معلم جدید در آموزش و پرورش هرمزگان
  •  جذب سه هزار معلم جدید در آموزش و پرورش هرمزگان
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر
  • مدارس نیمه‌تمام آذربایجان‌غربی تکمیل می‌شود
  • ۱۰۰ سامانه خورشیدی در مدارس نصب شده است
  • تکمیل مدارس نیمه تمام آذربایجان‌غربی با جذب ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار
  • مدارس، صاحب نیروگاه های خورشیدی می شوند
  • هویت بخشی به مدارس آذربایجان‌غربی در دستور کار است
  • بندر کنگ نماد حفظ و صیانت از فرهنگ و معماری بومی است