Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- در ويژه برنامه «فصل رويش» رييس سازمان فرهنگي هنري بيان کرد: امروز بايد بتوانيم يک درک واقعي از درون، اهداف، جوهر و آرمان‌هاي انقلاب داشته باشيم و آن چيزي که امروز به عنوان يک هدف بزرگ براي ما قرار گرفته اين است که انقلاب اسلامي، انقلاب تمدن ساز باشد.
به گزارش خبرگزاري آريا ، ويژه‌برنامه «فصل رويش» با حضور سعيد اوحدي رييس، سيد عليرضا فاطميان‌پور معاون فرهنگي و علي زندويکلي سرپرست معاونت هنري سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، رضا دوستعلي مدير فرهنگي هنري منطقه 15، سعيد صدراييان مدير فرهنگي هنري منطقه 2 و دبير ويژه‌برنامه «فصل رويش»، جمعي از مديران شهري منطقه 15 و شخصيت‌هاي هنري، با تجليل از سه چهره برتر هنرهاي تجسمي، سه‌شنبه 16 بهمن در فرهنگ‌سراي خاوران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ابتداي مراسم سعيد اوحدي با تسليت ايام شهادت حضرت فاطمه(س) گفت: شايد براي شما هم اين سوال پيش آمده باشد که چرا امسال مدام از چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي گفته مي‌شود و همه مردم، مسئولان و نظام تصميم جدي گرفته‌اند که چهلمين سالگرد انقلاب اسلامي را هرچه شکوهمندتر  برگزار کنند. حساسيت به اين موضوع را نه تنها در داخل کشور که در کشورهاي ديگر نيز شاهد بوده‌ايم.
وي افزود: از چنيدن ماه گذشته ترامپ يک راهبرد جديد براي آمريکا تعريف کرد که ايران تولد چهلمين سال پيروزي خود را جشن نگيرد. اين رويکرد منجر به ساخت سرود و تئاتر شد تا بگويند چيزي به نام چهلمين سالگرد انقلاب اتفاق نخواهد افتاد. همچنين در فضاي مجازي هم سعي کردند به صورت گسترده با اين رويکرد فعاليت کنند. حتي قبل از اينکه مجموعه‌هاي فرهنگي در داحل کشور براي چهلمين سال برنامه‌ريزي داشته باشد آن‌ها برنامه‌هايشان ريختند و ميليون‌ها دلار هزينه کردند.
اوحدي در ادامه بيان کرد: بعد از جنگ جهاني دوم دو قدرت يکي توسط آمريکا که از جنگ دور بود و به عنوان يک قدر نوظهور حاضر شد و ديگري توسط روسيه و شوري به دليل پيروزي در اين جنگ شکل گرفت. بعد از آن يک دو قطبي در دنيا اتفاق افتاد که همه هژموني نظام‌هاي حکومتي در قالب همين دو قطب شکل گرفت. شاهد هستيم که در آن زمان و محصول اين دو قطبي شدن دنيا، کره شمالي و کره جنوبي، يمن شمالي و يمن جنوبي، آفريقاي شمالي و آفريقاي جنوبي، آلمان شرقي و آلمان غربي شکل گرفت. همزمان با تغييرات ژئوپليتيکي که در کشورها اتفاق افتاد، قطع‌نامه سازمان ملل صادر شد و در آن رژيم منحوس اشغالگر صهيونيستي را به رسميت شناخت. از دل اين جنايت بزرگ به صورت ناميمون، مولود پليدي به نام اسراييل ظاهر شد.
رييس سازمان فرهنگي هنري اضافه کرد: انقلاب اسلامي در بستري اتفاق افتاد که آنها از غارت ثروت نفت منطقه قهقه مستانه سر مي‌دادند و گنجينه‌هاي منطقه را بالا مي‌کشيدند. فساد را به حد اعلا و بدون هيچ مانعي پيش مي‌بردند. در آن زمان بسياري از فکرهاي خلاق نابغه کشور را به جرم خلاقيت در حوزه علم يا زنداني يا سر‌به‌نيست مي‌کردند. امروز از سه عزيز رويش انقلاب در حوزه هنر تجليل مي‌کنيم. هنر را به جايي کشاندند که شکل و ظاهري از هنر و باطني توام با فساد و پوچ در همه حوزه‌هاي هنري اتفاق افتاد. از آقاي شجاعي طباطبايي سوال کردم که چند کاريکاتوريست قبل از انقلاب داشتيم؟ و امروز در دوره چهل ساله انقلاب چند نفر داريم؟ ايشان جواب دادند قبل از انقلاب آن‌هايي که مطرح بودند شايد حداکثر 20 يا 25 نفر مي‌شدند و تعداد کل کاريکاتوريست‌هاي کشور حدود 40 نفر بودند. اما امروز بيش از 4 هزار کاريکاتوريست به صورت حرفه‌اي عمل مي‌کنند و در کل ده‌ها هزار کاريکاتوريست داريم.
اوحدي گفت: اگر ما اصرار داريم از چهلمين سالگرد انقلاب بگوييم و ارزش‌هاي نظام را تبيين کنيم به اين دليل است که انقلاب به معني واقعي «انقلاب» اتفاق افتاده است. در فلسفه انقلاب همه اتفاق نظر دارند که انقلاب بايد از سه رکن ايدئولوژي، رهبري و جريان مردمي که از اهداف انقلاب پشتيباني کنند؛ تشکيل مي‌شوند. انقلاب‌هايي که عمر کوتاهي داشته و به بن‌بست خوردند به اين دليل است که يا رهبري نداشتند، يا از ايدئولوژي محکمي برخوردار نبودند يا مردم هميشه در صحنه نبودند. اگر از چهلمين سالگرد پيرزي انقلاب اسلامي مي‌گوييم به اين دليل است که به قول خود حضرت امام(ره) يک انفجار نوري در دنيا صورت گرفت. انقلابي که براي نخستين بار سه رکن اساسي يک انقلاب را در دل خود داشت.
وي افزود: دنياي استکبار مي‌داند انقلاب اسلامي از چه فراز و نشيبي گذشته تا امروز به قله شکوهمند و پرافتخار چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب رسيده است. استبکار مي‌داند چه اتفاقي افتاده است که تلاش کردند با جريان خود و با فتنه‌‌هايي که در منطقه ايجاد کردند خدشه‌اي بر اين انقلاب وارد کنند و شک نکنيد که هدف غايي آنها چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب بود تا به خيال خامشان نتوانيم جشن بگيريم.
رييس سازمان فرهنگي هنري در پايان گفت: اميدوارم در اين ايام بتوانيم يک درک واقعي از درون، اهداف، جوهر و آرمان‌هاي انقلاب داشته باشيم و آن چيزي که امروز به عنوان يک هدف بزرگ براي ما قرار گرفته اين است که انقلاب اسلامي، انقلاب تمدن ساز باشد. يعني اينکه نه تنها انقلاب براي خودش رويکرد داشته باشد و اهدافش براي مردم مشخص باشد بلکه براي جامعه جهاني نيز تمدن ساز باشد. اگر ما بخواهيم تمدن ساز باشيم بايد در جامعه خودمان و در جمهوري اسلامي اهداف انقلاب محقق شود و به يک الگوي تمدن ساز براي جامعه بشري تبديل شويم.
اجراي موسيقي توسط هنرمند جوان ميلاد هارموني و اجراي پرده خواني از ديگر بخش‌هاي اين مراسم بود.
در پايان و با حضور سه خانواده شهيد مدافع حرم از سه هنرمندحوزه هنرهاي تجسمي؛ سيد مسعود شجاعي طباطبايي، علي حياتي و عباس گودرزي تجليل شد.
در حاشيه اين مراسم مسعود شجاعي طباطبايي هديه خود را به خانواده شهيد طاهري تقديم کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: انقلاب اسلامي تمدن ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۵۷۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری وبینار بین‌المللی «شیخ بهایی؛ معمار تمدن‌ساز»

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، شیخ بهایی؛ عارف زمان شناس، شیخ بهایی ومعماری جلوه های ناب ایرانی –اسلامی، شیخ بهایی؛ عالم گفت‌وگو محور، و شیخ بهایی و زبان فارسی محورهای وبینار بین‌المللی «شیخ بهایی؛ معمار تمدن‌ساز» است.

«شیخ حسن بغدادی» عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان، «آیت الله محمدباقر محمدی لائینی»، نماینده ولی فقیه در مازندران، «دکتر عزیز بابایی» امام جمعه اهل سنت صادقیه، «دکتر محمدعلی آذرشب» مشاور دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، «دلال عباس» استاد دانشگاه لبنان، «شیخ محب الله منعمی» اندیشمند و عالمی هندی در این وبینار سخنرانی خواهند کرد.

این وبینار رأس ساعت 2 بعد از ظهر برگزار شده و به صورت مستقیم از طریق لینک live.taqrib.ir پخش می‌شود.


 

دیگر خبرها

  • قدردانی رهبر انقلاب از فعالیت‌های دفتر مطالعات جبهه فرهنگی‌انقلاب
  • تشکر مجدد رهبر انقلاب از فعالیت‌های دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی
  • خسروپناه: دستاوردهای دانش‌آموزان سمپادی تمدن نوین اسلامی را محقق کرده است
  • انزوای رژیم صهیونیستی در جشنواره‌ها/ از فرصت‌ها استفاده نکردیم
  • کنگره شهدای مرکزی به یک جریان عظیم فرهنگی در کشور تبدیل شده است
  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است
  • برگزاری وبینار بین‌المللی «شیخ بهایی؛ معمار تمدن‌ساز»
  • عزاداری کردستانی‌ها در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • کارگاه عکاسی «حاکی» حوزه هنری انقلاب اسلامی شاهرود افتتاح شد
  • پایگاه مسجد باید محور همه فعالیت‌ها قرار بگیرد