Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس پلیس راهور البرز با اشاره به اینکه اجرای طرح زوج و فرد در البرز به عنوان یکی از پرتراکم ترین استانها ضرورت دارد و خواسته پلیس است گفت: اسفندماه چند سال گذشته طرح زوج و فرد در هسته مرکزی شهر به طور سنتی اجرا می شد اما تا زمانی که زیرساخت های لازم در اختیار ما قرار نگیرد، طرح زوج و فرد در کرج به طور سنتی اجرا نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک،«سرهنگ غلامعلی شرق» در نشست خبری روز گذشته، افزود: حدود 5 سال است 70 دوربین پلاک خوان طرح زوج و فرد در شهر نصب شده اما هنوز در اختیار ما قرار داده نشده است و با وجود اینکه این تجهیزات از بیت المال است اما عدم بهره برداری از آن به ضرر مردم است.

سرهنگ شرق با بیان اینکه 80درصد فوتی های تصادفی مربوط به عابران پیاده است گفت: ضعف زیرساخت های ترافیکی و ضعف حمل و نقل عمومی و اجرا نشدن طرح زوج و فرد از عوامل این حوادث هستند و کسانی که در اجرای این مولفه ها کوتاهی و قصور کردند در این فرآیند نقش دارند.

رییس پلیس راهور استان با بیان اینکه امسال نیز در اسفند و روزهای پایانی سال بار ترافیکی در کرج خواهیم داشت تاکید کرد: در صورت تحویل تجهیزات به پلیس ظرف 15 روز با راه اندازی آنها طرح زوج و فرد را اجرا می کنیم.

سرهنگ شرق گفت: در 10 ماهه امسال 56هزار گواهینامه در استان صادر و طبق آمار تعویض پلاک و خریداران خودرو بر جمع رانندگان و جمعیت ترافیکی استان اضافه شده است و این در حالی است که ظرفیت و زیرساخت های ترافیکی استان ضعیف و متناسب با وضعیت ترافیک نیست اما تلاش نیروهای پلیس بر این است که بهترین خدمات رسانی را در استان داشته باشیم.

کاهش 3 درصدی تصادفات فوتی

وی با اعلام کاهش 3 درصدی تصادفات فوتی درون استانی نسبت به مدت مشابه در سال قبل در البرز گفت: در تصادفات جرحی این بازه زمانی نیز 32درصد کاهش داشتیم که امیدواریم در روزهای باقیمانده سال هم این روند کاهش داشته باشد.

رییس پلیس راهور کرج با بیان اینکه روزانه 500هزارنفر از کرج به تهران تردد دارند افزود: به علت نبود زیرساخت های لازم و حمل و نقل عمومی مناسب در استان مردم بیشتر از خودروهای شخصی استفاده می کنند که بار ترافیکی حاصل از آن را استان به دوش می کشد.

سرهنگ شرق گفت: در پیک ترافیک روزانه 220 هزار خودرو از اتوبان تهران کرج و 80هزار خودرو نیز از جاده قدیم تردد دارند و با عبور حدود 40 درصد این خودروها از پل حصارک 70درصد این ترافیک جذب البرز می شود و با توجه به اینکه زیرساخت های ترافیکی این محدوده حدود 50 سال قبل ساخته شده این امر مشکلات ترافیکی را چند برابر کرده است.

وی با اشاره به اینکه البرز نیم درصد راه های کشور را دارد افزود: اما 18درصد بار ترافیک کشور از استان ما عبور می کند و با مشکلات زیرساختی که داریم سعی بر تامین ایمنی مردم داریم.

رییس پلیس البرز با بیان اینکه در 10 ماهه امسال 23هزارو869 خودرو اعمال قانون شدند گفت: 3هزارو760 کامیون فاقد مجوز که وارد شهر شدند و 2هزارو35 راننده نیز به دلیل نقص فنی خودرو جریمه و 74 خودرو هم در این بازه زمانی فک پلاک شدند.

رانندگان مست و مصرف کننده مواد اعمال قانون می شوند

سرهنگ شرق با اعلام توقیف خودروی رانندگان مست و مصرف کننده مواد روانگردان به مدت 2 ماه گفت: این رانندگان تحویل مراجع قضایی و علاوه بر اعمال 400 هزارتومان جریمه تا پایان 2 ماه خودرو آنها ترخیص نخواهد شد.

وی افزود: در دادسرای باغستان شعبه ویژه رسیدگی به پرونده هایی که از طریق پلیس راهنمایی و رانندگی تشکیل می شود دایر شده و اگر نیروهای پلیس از مردم و یا بالعکس شکایتی باشد در این حوزه رسیدگی خواهد شد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۵۷۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد پلیس راهور اصفهان با تغییر وضعیت ظاهری خودرو‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ رییس پلیس راهور استان اصفهان گفت: عوامل پلیس راهور برای توقیف خودرو‌های دارای وضعیت ظاهری غیراستاندارد، نامتعارف و اعمال قانون صاحبان این خودرو‌ها اقدام می‌کنند.
علی اصغر زارع افزود: هرگونه تغییر در وضعیت خودرو از جمله افزایش یا کاهش ارتفاع موجب برهم خوردن حالت آیرودینامیک وسیله نقلیه می‌شود و آن را از حالت استاندارد خارج می‌کند.
وی افزود: با این تغییر ظاهری در مواقع توقف و تغییر مسیر، علاوه بر سیستم تعلیق، سیستم ترمز خودرو به‌خوبی عمل نمی‌کند و باعث بروز تصادف می‌شود و علاوه براعمال قانون خودرو به پارکینگ منتقل می‌شود و بعد از بازگشت به وضعیت قبل اجازه تردد دارد.
رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: افرادی که از چراغ‌های رنگی یا نور زنون نیز استفاده می‌کنند جریمه می‌شوند، زیرا استفاده از این نوع چراغ‌ها و نور‌ها باعث آزار و اذیت دیگر کاربران ترافیکی به ویژه آنهایی که از عینک استفاده می‌کنند و آن دسته افراد که مشکل بینایی در شب دارند می‌شود، همچنین باعث خیره شدن چشم و اختلال در بینایی عابر پیاده می‌شود.
سرهنگ زارع همچنین با اشاره به تخلف شیشه دودی گفت: داخل خودرو لازم است واضح پیدا باشد، نصب هر‌گونه برچسب بر شیشه و بدنه وسیله نقلیه خلاف قانون است، البته خودرو‌هایی که از کارخانه شیشه‌رنگی دارند از این قاعده مستثنی هستند.
وی افزود: کارشناسی‌های ترافیکی بعد از تصادفات به این نکته اشاره کرده است که افرادی که شیشه‌های خودرو را دودی می‌کنند در مواقع تاریکی یا برودت هوا برای دید مناسب به مشکل می‌خورند، زیرا راننده با نداشتن دید کافی و مناسب به محیط اطراف خود اشراف ندارد و باعث بروز تصادفات احتمالی می‌شود.

دیگر خبرها

  • اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران
  • طرح‌های اجرا شده در حوزه عفاف و حجاب در چارچوب قانون است
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • کشف ۱۱۰ کیلوگرم مواد مخدر در اسدآباد
  • انهدام باند مواد مخدر و کشف ۱۱۰ کیلو مواد در همدان
  • برخورد قانونی با ۶۰ هزار خودرو در استان سمنان
  • توقیف خودرو حاوی تریاک در گردنه آهوان/ ۲ نفر دستگیر شدند
  • ناکامی قاچاقچیان در جابه جایی ۳۸۴ کیلو تریاک در رودان
  • اعمال محدودیت های ترافیکی در راه های مازندران
  • برخورد پلیس راهور اصفهان با تغییر وضعیت ظاهری خودرو‌ها