Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@17:25:59 GMT

شیخ نشینان با کمک به اشغال عراق مرتکب خیانت شدند

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۵۷۵۲۶

شیخ نشینان با کمک به اشغال عراق مرتکب خیانت شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از القدس العربی، مهدی الصمیدعی مفتی اهل سنت عراق گفت: ایران با نامش مایه مباهات دنیاست زیرا نام جمهوری اسلامی ایران را برای خود برگزید و با این نام مایه مباهات دنیاست. حتی اگر مرا در زمره افراد نزدیک به ایران قرار دهند من به اسلامی و عراقی بودنم افتخار می کنم. دینم به من توصیه می کند که با همه مسلمانان در روی زمین تعامل داشته باشم و ایران نام اسلام را برای خود برگزیده و ما آنرا دوست خود می شماریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خواستار نامگذاری عراق به جمهوری اسلامی عراق شد.

وی درباره موضع گیری سابقش که کشورهای حوزه خلیج فارس را خائن توصیف کرده بود نیز بیان کرد: کشورهای خلیج فارس خائن هستند و این به سبب موضع گیری آنها در قبال اشغال عراق است. آمریکا از طریق این کشورها وارد عراق شدند به ویژه سعودی. جنگنده های آمریکایی و نیروهای زمینی آمریکا از آنجا بلند شدند و حرکت کردند و این جدای از بحث تامین مالی حمله به عراق بود. این موضع گیری من درباره کشورهایی در خلیج فارس است که به آمریکایی ها در اشغال عراق یاری رساندند و این موضع را انکار نمی کنم و از آن عقب نشینی نمی کنم.

وی افزود: آنچه بر سر عراق آمد به سبب خیانت بزرگ این کشورهاست. آنها به اسلام خیانت کردند. چگونه ممکن است که کافر بر مسلمان غلبه کند و چگونه امکان دارد که این کشورها اجازه ورود کفار را به عراق بدهند؟ هنگامی که جورج بوش در سال ۲۰۰۳ حمله به عراق را جنگ صلیبی و نه آزادسازی عراق خواند برخی شیوخ در عربستان شامل علما و خطیبان موضع گیری کردند اما بیشتر آنها به زندان انداخته شدند.

الصمیدعی بیان کرد: ارتباط میان ما و سعودی ها از حضور در کنفرانس های اسلامی فراتر نمی رود. مقامات عربستان دارالفتوی عراق را دارالحکومه به حساب می آورند.

وی در ادامه به دیدارش با سردار سلیمانی پرداخت و گفت: قاسم سلیمانی هنگامی که با من در دارالفتوی در بغداد دیدار کرد ابومهدی المهندس معاون هیئت حشد شعبی نیز همراهش بود. علت ملاقات نیز این بود که من مفتی جمهوری عراق هستم . وی مردی کم حرف است و دیدار ما تا آنجا که یادم هست بیش از یک ساعت به درازا انجامید.

الصمیدعی درباره دیدار با آیت الله سیستانی نیز اعلام کرد: من در سال ۲۰۰۳ با وی دیدار کردم و آن در قالب هیاتی از علمای اهل سنت به ریاست محمد عبید الکبیسی و محور گفتگوها نیز عراق و برادری و همزیستی بود.

وی از ادامه ارتباط روحی و فکری با مرجعیت شیعه سخن گفت و افزود: ما با آنها در ارتباط هستیم و هر ۱۰ روز یا کمتر با نمایندگان آیت الله سیستانی یعنی احمد الصافی و عبدالمهدی الکربلایی دیدار داریم.

کد خبر 4535977

منبع: مهر

کلیدواژه: عراق قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۵۷۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه مقاومت عراق درباره حمله به هدف حیاتی در حیفا

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، مقاومت اسلامی عراق بامداد شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که به یک هدف حیاتی در بندر اشغالی حیفا در فلسطین اشغالی حمله کرده است.

در ادامه مسیر مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی و حمایت از غزه و در پاسخ به جنایات رژیم غاصب علیه غیرنظامیان فلسطینی، مقاومت عراق با صدور بیانیه‌ای از حمله پهپادی به یک هدف حیاتی و مهم در حیفای اشغالی خبر داد.

رسانه جنگ نیروهای مقاومت عراق اعلام کرد که این حمله با چندین پهپاد صورت گرفته است.

در بیانیه رزمندگان گروه‌های مقاومت اسلامی عراق بر تداوم حملات به اهداف رژیم اسرائیل در پاسخ به جنایت‌های این رژیم در هدف قرار دادن غیرنظامیان تأکید شده است.

دیگر خبرها

  • سرنگونی پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک دو موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • جهاد اسلامی: نسخه آمریکایی آتش‌بس غزه بدتر و گمراه‌کننده‌تر است
  • سرنگونی پهپاد 30 میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • بیانیه مقاومت عراق درباره حمله به هدف حیاتی در حیفا
  • افغانستان با شکست عراق در یک قدمی صعود به جام جهانی فوتسال
  • 200 روز جنگ اسرائیل در غزه ؛ جهان شکست خورد
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • شرط حماس برای خلع سلاح : تشکیل کشور فلسطین در مرزهای 67 و پایان اشغال
  • شورای روابط اسلامی‌-آمریکایی: بایدن به روح ملت خیانت کرد
  • موضع اهل سنت و جماعت در قبال حمله ایران به رژیم صهیونیستی