Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه انقلاب اسلامی بزرگترین نعمت الهی به مردم ما بوده است، گفت: خداوند با انقلاب اسلامی دشمنان خود را ذلیل و دوستان خود را عزیز کرد.


به گزارش شریان نیوز، به نقل از شورای نگهبان، آیت‌الله جنتی در جلسه امروز با عرض تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س)، به مروری کوتاه و تاریخی از این جریان غم‌انگیز پرداخت و گفت: در تاریخ سابقه نداشته است امتی با فرزند پیغمبر خود که در سوگ پدر عزادار است، اینگونه رفتار کند و مصیبتی به این سنگینی را فقط صبر کسی مانند علی (ع) می‌توانست تحمل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شورای نگهبان در ادامه به ایام دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی نعمت بسیار بزرگی بود که خداوند به وسیله آن دشمنان خود را ذلیل و دوستان خود را عزیز کرد.

جنتی با بیان اینکه این انقلاب شکوهمند ذلت تحمیلی به مسلمانان را گرفت و عزت را به آنان برگرداند، تصریح کرد: همه دنیا با انقلاب و حکومت اسلامی مخالف بودند؛ چراکه آن را نمی‌فهمیدند و به همین دلیل از آن ناراضی بودند و این مخالفت‌ها و نارضایتی‌ها به صورت‌های مختلف بروز پیدا می‌کرد که بزرگترین آن جنگ تحمیلی بود.

دبیر شورای نگهبان تحول جوانان را از دیگر برکات عظیم انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: این انقلاب جوانان را به گونه‌ای متحول کرد که در اوج فداکاری و ایثارگری، عاشق شهادت بودند و این روحیه ایثارگری توطئه بدخواهان را بی‌اثر کرد.

وی با شکرگزاری از درگاه الهی برای چهل ساله شدن انقلاب اسلامی اضافه کرد: دشمن با به کار بستن همه توطئه‌ها نمی‌خواست ملت شریف ایران چهل ساله شدن قیام بزرگ خود را ببیند.

دبیر شورای نگهبان به گوشه‌ای از تلاش‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) برای ایجاد این قیام عظیم اشاره و تاکید کرد: ما باید قدردان و شکرگزار این نعمت بزرگ باشیم و البته در این زمینه انجام وظیفه، پاسداری و دفاع از حدود و ثغور انقلاب اسلامی ضروری است؛ چراکه دشمنان خارجی و ایادی داخلی آنان درصدد توطئه هستند.

منبع: ایسنا

دسته بندیسیاسی

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۵۷۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق ابهت آمریکایی‌ها و اسراییلی‌ها را شکست

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،حجت‌الاسلام والمسلمین علی رضایی امروز در مراسم گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و معلم استان آذربایجان غربی در حسینیه ثارالله ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: عملیات وعده صادق ابهت آمریکایی‌ها و اسراییلی‌ها را شکست، افرادی که در این عملیات شرکت داشتند توانستند به موفقیت دست پیدا کنند، چون چون اعتقاد و ایمان محکم به راه و آرمان خود داشتند؛ اکثریت افراد شرکت کننده در این عملیات قرآن کریم را حفظ هستند

وی افزود: حمله به کنسولگری ایران اشتباه بزرگی بود که کشور‌های متخاصم مرتکب شدند که ایران اسلامی با عملیات وعده صادق پاسخ شجاعانه‌ای را داد.

نماینده ولی‌فقیه در سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: به فضل الهی با این عملیات ابهت باقی مانده آمریکا و صهیونیسم فرو ریخت، برای نخستین بار از داخل خاک مقدس نظام جمهوری اسلامی این اتفاق مبارک به نیابت از همه نیرو‌های مسلح انجام شد که این موضوع از عظمت اسلام، انقلاب، حضرت امام و رهبر معظم انقلاب سرچشمه گرفت.

وی اضافه کرد: علت ماندگاری نام و یاد و راه آیت‌الله شهید مطهری باید واکاوی و برای نسل جدید کشورمان مشخص شود که در این موضوع والدین، عنایات اهل بیت (ع) و تلاش شخص ایشان تاثیرگذار بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی تصریح کرد: تکریم والدین، دعای پدر و مادر و همچنین زحمات اساتیدی همچون علامه طباطبایی باعث شد که نام و یاد آیت‌الله مطهری به معنای واقعی کلمه در تاریخ انقلاب ماندگار شود.

وی عنوان کرد: شهید مطهری دائم الوضوء بودند و در نماز همواره خضوع و خشوع را رعایت می‌کردند، تحقیق و پژوهش پیرامون همه موضوع‌ها و مباحث در راس فعالیت‌های ایشان قرار داشت و به نیازمندی‌ها و اقتضائات روز جامعه از جمله سینما، مطبوعات و ... اشرافیت داشتند.

دیگر خبرها

  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • دهه کرامت فرصتی برای مقابله با توطئه دشمنان است
  • قدردانی جمعی از استادان و شخصیت‌های حوزوی از آیت‌الله جوادی آملی
  • رییس‌جمهور قهرمانی فوتسال ایران در آسیا را تبریک گفت
  • لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست تایید شد
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • دانشگاه فردوسی نخ تسبیح فردوسی دوستان و شاهنامه پژوهان
  • دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
  • عملیات وعده صادق ابهت آمریکایی‌ها و اسراییلی‌ها را شکست
  • کرسی جامعه اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری افزایش پیدا کرد