Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-30@07:39:09 GMT

روز را با عطر بهارنارنج شیراز نو کنید

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۵۸۰۸۹

عطر بهارنارنج خبر از تغییر فصل می‌دهد، خبر از سال نو و خبر از نوروز. بهار نارنج یعنی شیراز و شروع بهار را باید با شیراز عطرآگین کرد. موافقید؟ برنامه سفر را بریزید که باید رفت به پایتخت زندیه در دیار فارس.

سفر به شیراز با مردمان آرام و خوش‌برخوردش همیشه لذت‌بخش است اما این شهر در شروع بهار حال‌وهوای دیگری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درختان نارنج شکوفه زده و عطر خوش بهارنارنج در کوچه‌کوچه‌ی شهر پر می‌شود و یک پیاده‌روی دلچسب عصرگاهی را می‌طلبد. شهر باغ‌های ایرانی و بناهایی که هنرمندانه قد برافراشته‌اند. شیرازی که باید روی پله‌های حافظیه‌ی آن بنشینی، فال حافظ بگیری و یاد آن را تنها با عطر تازه بهارنارنج به ذهن بسپاری.

به جرات می‌توان گفت که هر آنچه از بهار انتظار دارید را در شیراز  پیدا می‌کنید. گل‌های رنگارنگ و باطراوت، باغ‌های سرسبز و دل‌نواز، هوای تمیز و مطبوع با عطری مدهوش کننده. کنار تمام این‌ها، ردپای تاریخ ایران را می‌توان در معماری‌های سنتی این شهر پیدا کرد و از تماشای آن حسابی لذت برد.

تمام این جاذبه‌های طبیعی و تاریخی، شیراز را به گزینه‌ا‌ی محبوب و مناسب برای سفرهای نوروزی تبدیل کرده‌است.

در باغ دلگشا نفسی تازه کنید

در بهار، لذت قدم زدن در باغ‌های شیراز را نمی‌توان با چیز دیگری عوض کرد. این باغ‌ها در بهار طراوت و تازگی بیشتری دارند و ترکیب زیبایی آن‌ها با عطر خوش بهارنارنج یاد و خاطره‌ای فراموش نشدنی از سفرتان به‌ یادگار می‌گذارد.

حافظیه و سعدیه که در قلب شیراز جا خوش کرده‌اند، علاوه بر یادمان بزرگان ایرانی، باغی پر از گل هستند که تقریبا نیم‌روزی طول می‌کشد تا چشم و دلتان از تماشای آن‌ها سیر شود. علاوه بر این دو بنای تاریخی و زیبا،‌ سپری کردن روز‌های بهاری، با تماشای زیبایی‌های طبیعت باغ ارم، لانه‌ی کوچک و زیبای پرندگان در پارک آزادی شیراز و باغ جهان‌نما، حس‌وحالی تکرارنشدنی به روحتان می‌بخشد.

در زمان‌بندی تور شیراز، شهرگردی بخش جدی سفر شما را تشکیل می‌دهد اما یک روز را برای خارج شهر بگذارید. حیف است تا شیراز بیاید و راهی مرودشت نشوید و یادگار امپراطوری هخامنشیان را از نزدیک نبینید. برای بازدید تخت‌جمشید حداقل یک روز وقت بگذارید چرا که نقش‌رستم و نقش‌رجب هم در همین نزدیکی است. اگر صبح زود راه بیافتید حتی می‌توانید به زیارت آرامگاه کورش بزرگ هم بروید که یک ساعت تا تخت جمشید فاصله دارد.

آرامگاه خواجوی کرمانی، دروازه قرآن، خانه‌ی زینت‌الملک، مسجد نصیرالملک، ارگ کریمخانی و ... نیز از جمله جاذبه‌های تاریخی در شیراز است که از عصر زندیه به بعد به یادگار مانده است.

بازدید حمام وکیل در مجاورت بازار وکیل و مسجد وکیل، سفر تاریخی شما به دوران زندیه را کامل می‌کند. اگر همراه با تور نوروزی شیراز خود، گشت شهری هم گرفته باشید در حمام ارگ با دقت بیشتری به توضیحات راهنما گوش دهید که داستان‌های جذابی برای شما خواهد داشت.

مسجد صورتی محبوب گردشگران خارجی

شاید عجیب باشد اما معروف‌ترین نقطه شیراز برای گردشگران خارجی مسجد نصیرالملک است که آن را با نام مسجد صورتی می‌شناسند. بازی نور و رنگ در ترکیب با معماری ایرانی، مسجدی متفاوت در محله سنگ‌سیاه شیراز به یادگار گذاشته است. در مسجد نصیرالملک، تماشای نوری که از شیشه‌های رنگارنگ شبستان گذشته و روی زمین منعکس می‌شود، چشم‌اندازی به‌یادماندنی در ذهن شما می‌سازد. پس تماشای بنای تاریخی و دیدنی این مساجد را نیز از دست ندهید.

بازار وکیل به قصد خرید و تماشا

برای خرید سوغاتی، بازار وکیل همه چیز را برای شما دارد. بازاری که به دستور کریم‌خان تاسیس شده تا مردم شیراز در آن به کسب و کار و امور اقتصادی بپردازند.

در این بازار از صنایع دستی گرفته تا بهارنارنج را پیدا می‌کنید و می‌توانید سوغاتی‌های جورواجور شیرازی بخرید. اگر از عطر کوچه پس کوچه‌های شیراز لذت می‌برید، بهارنارنج شیرازی را فراموش نکنید تا با انداختن گل کوچکی از آن در چای خود، تا مدت‌ها بعد از سفر، عطر خوش شیراز را تداعی کنید.

خدمات تور شیراز با هیپوتریپ

سفر به شیراز را با تور شیراز هیپوتریپ تجربه کنید تا با خیالی راحت اوقات خوشی را در نوروز سپری کنید. پشتیبانی بیست‌وچهارساعته‌‌ از جمله خدمات استفاده از تور داخلی نوروز هیپوتریپ است و از لحظه‌ی‌ آغاز سفر تا پایان آن، همراه شماست تا در صورت بروز هرگونه مشکلی در طول سفر، کمکتان کند. پکیج‌های مختلفی برای ارائه‌ی تور شیراز وجود دارد که به علت تنوع زیاد، به مسافران اجازه می‌دهد تا با هر بودجه و سلیقه‌ای بتوانند از خدمات هیپوتریپ بهره‌مند شوند. تنوع این پکیج‌ها در هتل‌های شیراز و نوع خدمات‌رسانی آن‌ها به مسافران، متفاوت است.

علاقه‌مندانی که قصد دارند تا با تورهیپوتریپ گشت شهری داشته باشند، می‌توانند با تیم فروش در این مجموعه تماس بگیرند تا با پرداخت هزینه‌ای مناسب، از خدمات گشت شهری بهره‌مند شده و در نوروز 98، سفری دل‌انگیز و بهاری به شیراز را تجربه کنند.

فارس/

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000CIu برچسب ها: شیراز ، فارس ، مسافرت

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: شیراز فارس مسافرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۵۸۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوقات شرعی یکشنبه، نهم اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز فارس، فردا یکشنبه، نهم اردیبهشت، نوزدهم شوال و بیست و هشتم آوریل است.
هنگام اذان صبح در شیراز ساعت ۳ و ۵۶ دقیقه
طلوع آفتاب ساعت ۵ و ۲۰ دقیقه
اذان ظهر ساعت ۱۱ و ۵۷ دقیقه
اذان مغرب ۱۸ و ۵۳ دقیقه
و نیمه شب شرعی امشب شیراز هم ۲۳ و ۱۵ دقیقه است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تجمع دانشجویان شیرازی در حمایت از خیزش دانشگاه‌های غربی
  • دانشگاه‌های شیراز در حمایت از خیزش دانشگاه‌های غربی تجمع می‌کنند
  • مسمومیت ۲۹ پزشک با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز | یک پزشک زن فوت کرد و یک پزشک دیگر در کما
  • مسمومیت ۲۹ پزشک با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • سفیراندونزی از غرفه استان فارس بازدید کرد
  • اوقات شرعی فردا دهم اردیبهشت در شیراز
  • بازدید شبانه خبرنگاران از خط ۲ مترو شیراز
  • برنامه‌های گرامیداشت روز و هفته شیراز اعلام شد
  • فال محمدرضا پهلوی هنگام افتتاح آرامگاه جدید سعدی | تصویر
  • اوقات شرعی یکشنبه، نهم اردیبهشت