Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمادگی ارتش برای طی کردن عرض اقیانوس اطلس، همراهی برگزیت با اینستکس، اینستکس نفت در برابر غذا نیست، وجود ۸۵ هزار و ۷۶ واحد صنعتی فعال طی ۴ دهه از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در چهارشنبه ۱۷ بهمن است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، آمادگی ارتش برای طی کردن عرض اقیانوس اطلس، همراهی برگزیت با اینستکس، اینستکس نفت در برابر غذا نیست، وجود ۸۵ هزار و ۷۶ واحد صنعتی فعال طی ۴ دهه از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در چهارشنبه ۱۷ بهمن است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وجود ۸۵ هزار و ۷۶ واحد صنعتی فعال طی ۴ دهه/۳۷ برابر شدن ظرفیت معادن

«رضا رحمانی» دیشب (سه شنبه 16 بهمن ماه) مهمان برنامه تیتر امشب شبکه خبر بود و درخصوص دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه صنعت و معدن به ارائه توضیحاتی پرداخت و با بیان اینکه در حوزه اقتصادی، صنعت، معدن و تجارت و در حوزه فناوری و علوم پیشرفته اقدامات خوبی انجام شده است، گفت: «در این 40 سال جایگاه های خوبی را کسب کرده ایم اما بیان اقدامات و نکات مثبت و عملکردها به معنی نبود مشکلات نیست.»

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه 1503 واحد صنعتی 40 سال پیش در زمان پیروزی انقلاب در کشور وجود داشت، گفت: «امروز با پیشرفت 57 برابری به 85 هزار و 76 واحد بهره برداری در حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت رسیده است. در حوزه واحدهای معدنی از 195 واحد امروز با پیشرفت 32 برابری 6 هزار و 386 واحد فعال داریم همچنین در واحد های صنفی از 350 هزار واحد با پیشرفت 7 برابری به 2 میلیون و 581 هزار واحد با پروانه رسیده ایم.»

 

وی با اشاره به اینکه در اوایل انقلاب تنها 3 شهرک صنعتی در کشور وجود داشت، گفت: «طی این سال ها تعداد شهرک های صنعتی در کشور به 978 شهرک رسیده است که در 858 شهرک واگذاری زمین شروع شده و فعالیت ادامه دارد که نشان دهنده توجه خوب در بخش شهرک های صنعتی است. با توجه به پیشرفت ها این اعداد تا 2 سال آینده نیز به پیشرفت های قابل توجهی می رسد.»

 

اینستکس یک آبنبات چوبی است/این ساز و کار معامله برد-برد نیست

«منصور حقیقت پور» در گفت و گو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان با اشاره به ناچیز بودن تاثیرات مثبت اینستکس بر وضعیت اقتصادی ایران، گفت: به نظر من این ساز و کار به جبران تعادل ناشی از برجام نمی پردازد و متناسب با اقداماتی نیست که ایران برای برقرار ماندن برجام انجام داده است.

 

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این که اینستکس در حد یک آبنبات چوبی است که اروپا به ایران می دهد، افزود: اینکه ما بتوانیم با این ساز و کار فقط غذا و دارو را جابجا کنیم چه خدمتی به ما می کند؟ ما بیشترین خدماتی را که برای صلح آمیز بودن برنامه هسته ای مان بود را برای جلب رضایت آن ها انجام دادیم و اقداماتمان را بتاخیر انداختیم.

 

ایران تمام استراتژی‌های دشمن را با شکست مواجه کرده است/بدون مشورت با ایران اقدامی در منطقه انجام نمی‌شود

امیر دریادار «حبیب الله سیاری» در نشست صمیمی با اصحاب رسانه در مورد دستاوردهای انقلاب اسلامی در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: از قبل از پیروزی انقلاب تهدیدات زیادی از سوی دشمن نسبت به جمهوری اسلامی ایران عنوان و اجرا شده است.

 

معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه تمام استراتژی های دشمن برای براندازی جمهوری اسلامی با شکست مواجه شد، گفت: استراتژی اول دشمن حضور ژنرال هایزر در داخل کشور بود که این استراتژی با شکست مواجه شد و پس از آن استراتژی های دیگر دشمن از جمله اختلافات قومی و مذهبی، استراتژی ترور، حمله طبس و هشت سال دفاع مقدس از دیگر استراتژی های شکست خورده دشمن محسوب می شود.

 

معاون هماهنگ کننده ارتش در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به اینکه همچنین توطئه های دشمن پس از گذشت چندین سال از پیروزی انقلاب ادامه دارد، گفت: استراتژی فتنه در سال 78، فتنه در سال 88 و فتنه دی ماه 96 نیز از دیگر توطئه های دشمنان بود که همگی با شکست مواجه شدند. این عناوین استراتژی های ما نمونه هایی از استراتژی های شکست خورده استکبار جهانی قلمداد می شوند که البته با کوتاه کردن دست دشمنان از کشور تعریف شد و دشمن نتوانست به منافع خود در این توطئه ها دست یابد.

 

موضوع اینستکس نفت در برابر غذا نیست/برخی می خواهند زحمات تیم دیپلماسی را زیر سوال ببرند

«علیرضا رحیمی» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به بحثی که برخی در رابطه با اینکه اینستکس سیاست نفت در برابر غذاست مطرح می کنند، گفت: موضوع اینستکس موضوع نفت در برابر غذا نیست و این شائبه ای است که مخالفان برجام بیشتر به آن دامن می زنند، اینستکس سازوکار حمایت از مبادلات تجاری ایران است.

 

این عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این سازوکار در مراحل اولیه است که فعلا نهادی در آنجا به نام اینستکس به ثبت رسیده است که متناظر با آن در ایران نیز باید شرکتی به همین عنوان به ثبت برسد که قاعدتا این شرکت یا باید زیر نظر بانک مرکزی و یا وزارت اقتصاد باشد.

 

وی بیان کرد: بعد از اینکه این شرکت به ثبت رسید این مجموعه فعال می شود، در حال حاضر به لحاظ موضوعی به موضوعات کشاورزی، کالاهای اساسی و تجهیزات پزشکی می پردازد و به سایر موضوعات در مرحله بعد تسری پیدا می کند.

 

اسکورت ۱۰ هزار کشتی از جمله دستاوردهای نیروی دریایی ارتش است

امیر «حمزه علی کاویانی» در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک ایام دهه فجر و تسلیت شهادت فاطمه زهرا (س) گفت: نیروی دریایی نیرویی وابسته به تجهیزات و تجهیزات محور است و بدون تجهیزات هرگونه عملیات در این نیرو امکان پذیر نیست.

 

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه تجهیزات نیروی دریایی در پیش از انقلاب توسط کشورهای خارجی تامین می شد و هیچ تجهیزاتی در داخل تولید نمی شد، گفت: پیش از انقلاب تمامی آموزش های افسران توسط مستشاران خارجی انجام می شد و حتی افسران برای آموزش به خارج اعزام می شدند.

 

وی گفت: 200 نفر از نیروهای مستشاری آمریکا در انزلی برای آموزش افسران حضور داشتند و نیروهای مستشاری انگلیس نیز در جنوب بودند. راهبردها و رزمایش های این نیرو توسط شرکت های غربی طراحی می شد که با هدف جلوگیری از نفوذ اتحادیه جماهیر شوروی است.

 

همراهی برگزیت با اینستکس

ساز و کار مالی و بانکی اروپا به تازگی اعلام شده اما ابعاد مختلفی از آن مبهم مانده و شفاف سازی نشده است.

 

بنابراین گزارش، یکی از ابعاد نامشخص آن حضور انگلیس و فعالیت آن در اینستکس است. در ابتدای تلاش اروپایی های عضو برجام برای راه اندازی ساز و کار مالی انگلیس به میزان کافی با آلمان و فرانسه همکاری نداشت.

 

اما پس از گذشت چند وقت لندن نیز به گفته اتحادیه اروپا ابتکاراتی برای به ثمر رسیدن اینستکس ارائه داد و به جمع طراحان آن پیوست.

 

اما از آنجایی که انگلیس در حال جدا شدن از اتحادیه اروپا است، ماندگاری آن در برجام و اینستکس دارای ابهاماتی است. البته اخبار خوبی در این رابطه از محافل اروپایی منتشر شده است.

 

آمادگی ارتش برای طی کردن عرض اقیانوس اطلس

امیر دریادار «حبیب الله سیاری» در حاشیه نشست صمیمی مسئولان ارتش با مردم و اصحاب رسانه در جمع خبرنگاران گفت: ارتش جمهوری اسلامی تحت فرمان فرماندهی کل قوا برای انجام مأموریت های خود که در قانون اساسی بیان شده است آمادگی لازم و صددرصدی دارد.

 

معاون هماهنگ کننده ارتش خاطرنشان کرد: موضوع حضور در آب های آزاد و اقیانوس ها از سال 86 در تدابیر فرماندهی معظم کل قوا تشریح شده است چون آب های آزاد متعلق به تمام ملت های دنیاست و ما نیز حق خودمان می دانیم که در این آب ها حضور داشته باشیم. نیروی دریایی ارتش امروز در اقیانوس هند شمالی، خلیج عدن، دریای چین، دریای سرخ و مدیترانه تا جبل الطارق حضور دارد./

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه فجر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی جشنواره فیلم فجر گروه سرود انقلاب اسلامی اسحاق جهانگیری سرود کانون های فرهنگی هنری مساجد انقلاب استان همدان سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۵۸۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار جدی فرمانده ارشد ارتش به دشمنان: جواب هر تجاوز و نگاه نامناسبی را با قدرت می دهیم /پدافند هوایی در اوج آمادگی است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیر سرتیپ علیرضا الهامی جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران در نیروی پدافند هوایی برای انجام وظیفه به معنای واقعی، جان خود را کف دست گرفته و با احدی برای امنیت مردم و مرزها تعارف ندارد.

آنگونه که باشگاه خبرنگاران جوان روایت کرده، وی با تاکید بر اینکه امروز ارتش و به‌ویژه پدافند هوایی در اوج آمادگی است، گفت: امروز با تکیه بر سلاح‌ها و تجهیزات کاملا ایرانی، دانش بومی و اراده پولادین فرزندان غیرتمند و شجاع ایرانی با حرکت در خط ولایت و توکل بر خداوند متعال برای حفظ امنیت کشور ذره‌ای تردید نداریم.

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش عنوان کرد: تجهیزات بومی و اراده پولادین ما آماده است تا جواب هر تجاوز و نگاه نامناسبی به کشور را با قدرت و توفنده بدهد و با تمام قدرت از مرزهای کشور دفاع می‌کنیم.

سرتیپ الهامی با بیان اینکه فرمانده معظم کل قوا در بیانیه گام دوم انقلاب در خصوص «قوی شدن» تذکرات مهمی داده‌اند و راه برون رفت مشکلاتی که دشمن به نظام تحمیل می‌کند را همین مسئله می‌دانند، افزود: نمونه‌ای از اجرای رهبری را در عملیات «وعده صادق» می‌توان دید که هم اقتدار نظام را به نمایش گذاشت و هم مردم را شاد کرد.

وی اضافه کرد: «قوی شدن» تکلیف آحاد مدیران در همه حوزه‌های علمی، فنی و مهندسی به ویژه نظامی است و دستور ولایی فرماندهی کل قوا برای نیروهای مسلح لازم‌الاجراست، پس «قوی شدن» برای همگان فرمان محسوب می‌شود لذا هر کسی در حوزه اختیارات و مسئولیت خود باید قوی شود و این یک تکلیف است و اگر کوتاهی کنیم باید پاسخگوی خدا باشیم.

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش تصریح کرد: آنچه در اهداف عالیه نظام و تمدن نوین اسلامی ترسیم شده و ما به عنوان نیروی مسلح تضمین کننده تحقق آن وعده رهبر معظم انقلاب هستیم، باید ببینیم امروز ملزومات آن چیست.

امیر سرتیپ الهامی افزود: برای اینکه بتوانیم مأموریت دفاع از حریم آسمان کشور را با شایستگی و اقتدار انجام دهیم از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نمی‌کنیم و امروز برای انجام وظایف به هیچ جا وابسته نیستیم.

وی با اشاره به بازدیدهای انجام شده از منطقه پدافند هوایی شرق کشور و قدردانی از انجام اقدامات اثرگذار، ماندگار و وسیع در حوزه‌های مختلف، بیان کرد: اقدامات عمرانی با حجم زیاد در سایت‌ها با کاربری‌های مختلف انجام شده و فعالیت‌های حوزه ورزش و توان رزم نیز چشمگیر است.

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: در حوزه توان رزم اقدامات اثرگذاری برای منطقه پدافند هوایی شرق انجام شده و ساخت و تعمیر خلاقانه برخی قطعات و سامانه‌های راداری که امکان بازآماد آن وجود ندارد، جزو این اقدامات بوده است.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901293

دیگر خبرها

  • هشدار جدی فرمانده ارشد ارتش به دشمنان: جواب هر تجاوز و نگاه نامناسبی را با قدرت می دهیم /پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • نخستین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس‌شناسی
  • اولین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس شناسی
  • پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • عملیات ارتش یمن علیه چهار کشتی در دریای سرخ و اقیانوس هند
  • شاهکار دیگر ارتش یمن در دریای سرخ و اقیانوس هند
  • امروز پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • امروز ارتش و به‌ویژه پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش : کشتی‌ های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • کشتی‌های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم