Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،ابراهیم شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : تاکنون یک میلیون و ۸۸۷ هزار و ۱۹۲ نفر معادل حدود ۹۹ درصد جمعیت شهری و روستایی استان کرمانشاه دارای پرونده الکترونیک سلامت هستند.

وی با اشاره به اینکه در این سامانه اطلاعات جمعیت روستایی تکمیل شده است، افزود: درصد باقیمانده تنها متعلق به مراکز امنیتی بوده که اجازه سرشماری در آن‌ها داده نشده است و با این حال در صدد پیگیری برای سرشماری هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان کرد: در پرونده‌های الکترونیک سلامت اطلاعات همه افراد در همه سنین از نظر خدمات ارائه شده در موقع تولد، وقایع حیاتی نظیر ازدواج و طلاق و نیز خدمات فوت قابل دسترسی است.

وی با تصریح اینکه در این پرونده‌ها به تمام گروه‌های سنی خدمات ارائه می‌شود، اما گروه‌های سنی کودکان و زنان باردار و سالمندان بیش از دیگران مورد توجه هستند، گفت: در حال حاضر ۹۰ درصد مراکز بهداشتی مجهز به رایانه و ۶۰ درصد نیز امکان دسترسی به اینترنت و اینترانت را دارند.

وی با بیان اینکه افرادی که نام آن‌ها در سامانه‌های الکترونیکی ثبت نشده نسبت به پیگیری اقدام کنند گفت: مردم می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین پایگاه‌های بهداشتی و خانه‌های بهداشت در شهر و روستا و ارائه کد ملی خود از ثبت نامشان در پرونده‌های الکترونیکی سلامت اطمینان حاصل کنند.

به گفته شکیبا، همچنین تا پایان سال شاهد ارجاع سطح دوم پرونده‌های الکترونیک سلامت هستیم به این معنا که مراکز بهداشتی برای دریافت خدمات بیشتر به بیمارستان‌ها متصل خواهند شد که در نتیجه بار مالی بیمار کاسته می‌شود.

وی بیان داشت: قبل از این شاهد مراجعه برخی از مردم به مراکز تخصصی با وجود یک سرماخوردگی ساده بودیم، اما ارجاع سطح دوم باعث کاهش مراجعات غیر ضروری به پزشکان متخصص خواهد شد چرا که در مراکز بهداشتی شامل پایگاه‌های بهداشتی شهری و خانه‌های بهداشت روستایی به افراد دارای پرونده‌های الکترونیکی سلامت آموزش‌های خودمراقبتی ارائه می‌شود که از مراجعه غیرضروری آن‌ها به پزشکان تخصصی می‌کاهد و در صورت نیاز به مراجعه به این پزشکان نیز هزینه‌ی آن‌ها کمتر از بخش خصوصی خواهد بود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۵۸۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیش از ۱۷۷ هزار نفر از خدمات روانشناسی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، شهرام صیادی با بیان اینکه توجه به سلامت روان خانواده هم اندازه سلامت جسمانی مهم است گفت: در سال گذشته به همت روانشناسان مراکز بهداشتی استان بیش از ۵۱ هزار بیمار دارای اختلالات روانپزشکی و بیش از ۲۲ هزار نفر در سو مصرف مواد مخدر و بیش از ۷ هزار مورد خشونت خانگی شناسایی و تحت پیگیری و درمان قرار گرفتند.  صیادی گفت: البرز نشینان می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین پایگاه بهداشتی محل سکونت خود از خدمات رایگان سلامت روان و روانشناسی در حوزه‌های مختلف اختلالات روانی، افسردگی، اضطراب، فرزند پروری، خانواده، روابط اجتماعی، تحصیلی، خشونت‌های خانگی، اعتیاد بهره‌مند شوند.

دیگر خبرها

  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • بهره مندی بیش از ۱۷۷ هزار نفر از خدمات روانشناسی
  • زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در خوشاب
  • خدمات بسیار خوبی به عشایر تنگستان ارائه شد