Web Analytics Made Easy - Statcounter

حقانیت‌ها و مالکیت‌های تاریخی – حقوقی ایران در دریای کاسپین (مازندران) در همایش «دریای کاسپین و رژیم حقوقی حاکم بر آن» بررسی می‌شود.

به گزارش ایسنا، بنیاد ایرانشناسی در ادامه مجموعه نشست‌ها و همایش‌های خود در حوزه ایران‌شناسی، اقدام به برگزاری همایش ملی با عنوان «دریای کاسپین (مازندران) و رژیم حقوقی حاکم بر آن» در هشت محور کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در فراخوان این همایش مقالات باید در هشت محور «رژیم حقوقی دریای کاسپین و نقش متقابل آن در مناسبات اقتصادی»، «جغرافیای سیاسی دریای کاسپین و نقش آن در رژیم حقوقی دریا»، «حقانیت‌ها و مالکیت‌های تاریخی- حقوقی ایران در دریای کاسپین»، «تاریخ روابط اقتصادی ایران و کشورهای همسایه در دریای کاسپین»، «تاریخ روابط سیاسی ایران و کشورهای همسایه در دریای کاسپین»، «چشم‌اندازهای محیط زیست در رژیم حقوقی کاسپین»، «حقوق و روابط بین‌الملل حاکم بر کاسپین» و «دریانوردی و حقوق بین‌الملل کاسپین» با موضوع رژیم حقوقی دریای کاسپین اعلام شده است.

بر اساس این اعلام همایش ۱۳ اسفندماه ۱۳۹۷ در بنیاد ایرانشناسی، از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲ برگزار می‌شود و قرار است آیت‌الله هادی سیدمحمد خامنه‌ای - رئیس بنیاد ایرانشناسی - و پژوهشگران و استادان حوزه مطالعاتی دریای مازندران مقاله و سخنرانی ارائه دهند. همچنین زمان ارسال مقالات تا پایان روز هفتم اسفندماه ۱۳۹۷ است که ارسال آن برای همه رایگان و آزاد است.

مقالات منتخب در بانک نشریات کشور، پایگاه مجلات تخصصی نور، تارنمای بنیاد ایرانشناسی نمایه می‌شود. این همایش در بنیاد ایرانشناسی در تهران، شیخ بهایی جنوبی، خیابان ایرانشناسی برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۸۸۲۱۲۰۰۴-۰۲۱ تماس بگیرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بنیاد ایرانشناسی دریای مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۵۹۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظر رهبر انقلاب درباره اهمیت تاریخی عملیات وعده صادق

به گزارش «تابناک» به نق از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، هفته‌نامه «خط حزب‌الله» در شماره اخیر خود نوشت: رهبر‌ انقلاب اسلامی اخیراً در جریان یک دیدار، با اشاره به اعترافات اندیشمندان غربی در خصوص اهمیت تاریخی و راهبردی عملیات تنبیهی ایران علیه رژیم صهونیستی تأکید کردند که تاریخ منطقه غرب آسیا را باید به دو بخش قبل و بعد از عملیات وعده صادق تقسیم کرد.

کارشناسان منطقه‌ای و بین‌المللی در تحلیل پاسخ تاریخی و بی‌سابقه ایران، آن را فصل جدیدی در معادلات و قواعد منطقه می‌دانند؛ از جمله مرشایمر، نظریه‌پرداز و اندیشمند آمریکایی حوزه روابط بین‌الملل که هفته گذشته درباره عملیات وعده صادق گفته بود: این اولین‌‌بار است که کشوری قادر شده از سرزمین خود به اسرائیل حمله کند. این از منظر اسرائیل، واقعا شوکه‌کننده است. بعد از ۱۴ آوریل بازدارندگی رژیم صهیونیستی به شدت آسیب دید.

دیگر خبرها

  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • امواج کوتاه در دریای خزر
  • تاکید بر جذب منابع پایدار و افزایش سهم بازار محور همایش بررسی عملکرد و تبیین اهداف واحدهای بانک ملی ایران در سال ۱۴۰۳
  • نظر رهبر انقلاب درباره اهمیت تاریخی عملیات وعده صادق
  • همایشی از جنس سلامت در یاسوج
  • رتبه برتر سازمان منطقه آزاد اروند در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی
  • موج کوتاه در دریای خزر
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» رونمایی شد
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • آغاز به کار همایش بررسی عملکرد و تبیین اهداف واحدهای بانک ملی ایران