Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام سلیمانی‌فرد گفت: در استان گلستان ۴ هزار و ۲۶۷ موقوفه معادل ۷۸ درصد موقوفات استان در چهار دهه گذشته به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت‌الاسلام «روح‌الله سیلمانی فرد» امروز (چهارشنبه ۱۷ بهمن) در نشست خبری با اصحاب‌رسانه استان گلستان اظهار کرد: انقلاب اسلامی در همه عرصه‌ها دستاوردهای زیادی داشته و یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی استقلال و خودباوری کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان ادامه داد: اگر انقلاب اسلامی نبود به این میزان رشد در رشته‌های علمی و ... نمی‌رسیدم و این انفاس قدسی امام خمینی(رحمه الله علیه) در خواسته ملت ایران جوانه زده و منجر به دستاوردهای زیادی برای کشور شده است.

 

حجت‌الاسلام سلیمانی‌فرد تاکید کرد: حدوث انقلاب اسلامی که از آن به عنوان علت موجبه انقلاب یاد می‌شود به چند رکن اساسی تقسیم می‌شود که شامل رهبری امام خمینی(رحمه الله علیه)، وحدت مردم است.

 

وی با بیان اینکه رمز بقای جمهوری اسلاپی نیز امروز سه رکن، رهبری، ولایت فقیه، وحدت کلمه و معنویت و اتکاء به خدای متعال است، گفت: مردم و مسئولان همه دست به دست یکدیگر در برابر دشمن ایستادند و از تحریم‌ها باکی ندارند و در این مسیر خواهیم ایستاد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان یادآور شد: وحدت ایمانی مردم و مسئولان کارگشای مشکلات مردم خواهد بود.

 

حجت‌الاسلام سلیمانی فرد با بیان اینکه در دو مرحله با اصلاحات ارضی به موقوفات کشور خیانت شد، گفت: در زمان رژیم پهلوی از نظر شکل قانونی موقوفه‌ای باقی نمانده بود و این اراضی از طریق باطل و درباری‌ها و شخص شاهنشاه مصادره شده بود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ۷۰ روز بعد امام خمینی(رحمه الله علیه) فتوا دادند که باید موقوفات بازگردانده شود و اسناد باید ابطلال شود.

 

وی با بیان اینکه اگر انقلاب اسلامی نبود چیزی از وقف باقی نمی‌ماند، ادامه داد: در دوران پهلوی به موقوفاتی که برکات مادی و معنوی برای مردم داشت ظلم شده بود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان یادآور شد: قبل از انقلاب تنها یک اداره وقف در گرگان و دشت فعالیت می‌کرد و پس از پیروزی انقلاب مردم موقوفات را به ما معرفی کردند و بر اساس آن ۶۷ هزار رقبه وقفی و بیش از ۵ هزار  و ۵۰۰ مورد موقوفه ثبتی در استان در سامانه به ثبت رسیده است.

 

حجت‌الاسلام سلیمانی‌فرد با بیان اینکه بیش از یک هزار و ۳۰۷ معادله ۲۹ درصد مساجد و اماکن مذهبی در استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی ساخته شده است، گفت: بر اساس بانک اطلاعاتی از سال ۱۳۹۰ از مجموعه ۵ هزار و ۵۰۰ موقوفه ثبت شده در استان گلستان ۴ هزار و ۲۶۷ موقوفه معادل ۷۸ درصد موقوفات استان در چهار دهه گذشته به ثبت رسیده است.

 

وی گفت: هزینه‌های مصرفی آب و برق و گاز رایگان برای اماکن متبرکه و مساجد دولت در نظر گزفته شده وبرای نخستین بار در کشور خدام مساجد و امامزادگان را تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دادیم و یک هزار  نفر از این خدام در ایام دهه فجر بیمه‌نامه های آنها صادر شده است.

 


مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با بیان اینکه ۷ هزار و ۱۹ برنامه فرهنگی در طول سال در سطح امامزادگان و بقاع متبرکه انجام می‌شود، افزود: ۵۰ هزار و  ۵۹۶ رقبه استیجاری، ۲ هزار و ۵۱۳ موقوفه تجاری و ۱۶۰ موقوفه اداری و ۵ هزار و ۳۰۴ مرکز آموزشی  ۸ هزار و ۲۲۹ موقوفه با کاربری کشاورزی و ۸۷ موقوفه درمانی و ۲۶۹ واحد صنعتی در استان وجود دارد.

 

حجت‌الاسلام سلیمانی فرد اظهار کرد: ۸ هزار و ۴۰۰ موقوفه با کاربری کشاورزی در استان گلستان داریم و در شهرستان‌های مختلف ۶ هزار و ۲۵ هکتار موقوفه با کاربری کشاورزی داریم.

 

وی گفت: با کشت‌های نوین بر پایه فناوری دانش‌بنیان، پارک علم و فناوری و .. بتوانیم ارزشدافزوده بیشتری را در استان ایجاد کنیم.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دهه فجر انقلاب اسلامی جشنواره فیلم فجر مجلس گروه سرود انقلاب استان همدان سرود اسحاق جهانگیری مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان دهه فجر اوقاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۶۰۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می کنیم

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه طی سخنانی در افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای وقف با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه انفال، اظهار کرد: چند سال پیش نماینده‌ای در مجلس تانزانیا ایستاد و گفت که تا دیر نشده رابطه خود را با ایران قدرتمند مستحکم کنید. در آن زمان عده‌ای به او خندیدند اما امروز همگان به قدرت ایران اذعان دارند.

وی‌ افزود: پس از عملیات وعده صادق دیپلماسی ما در جهان تفاوت کرده است. وعده صادق حرکتی بود که همگان آن را مشاهده کنند اما بنا به نظر مقام معظم رهبری اراده قوی ملت ایران برای پاسخگویی محکم به رژیم صهیونیستی مهمترین مسئله بود. وعده صادق ضربه کاری به صهیونیست‌ها بود آن هم رژیم که هیچ کس جرات حمله بدان را نداشت.

خاموشی تصریح کرد: امروز جبهه اصلی دفاع از مظلومین ایران اسلامی است. ایران پس از نزدیک به پنج دهه تحریم با دانش و توانمندی خود به تولیداتی دست پیدا کرده در جهان بی‌نظیر است. امروز با صدای بلند اعلام می‌کنیم که انقلاب اسلامی درک کرده که حزب خدا پیروز است و در همین‌ مسیر حرکت می‌کند. امروز جبهه مقاومت رژیم صهیونیستی را به چالش کشیده است و این‌ ثمره درایت و رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی است. باید باور کنیم که ایران نقش اساسی در ترسیم نقشه آینده جهان خواهد داشت.

خاموشی تصریح کرد: سازمان اوقاف سازمانی است که تصدی اداره موقوفات مجهول‌التولیه‌ و فاقد تولیت را دارد. اگر در وقف‌نامه متولی بتواند سلسله خود را ثابت کند، می‌تواند موقوفه خود را اداره و مدیریت کند. لذا وقف نهادی است که تعریف خود را در حکومت اسلامی دارد. در این نمایشگاه موقوفاتی‌ حضور دارند که متولی خاص خود را دارند و فعالیت‌های خود را ارائه می‌دهند.

وی افزود: موقوفاتی‌ که دارای متولی نیستند و متصدی آن‌ها سازمان اوقاف است نیز در این نمایشگاه حضور دارند و خدمات خود را ارائه داده‌اند. طی دو سال اخیر بسیاری از موقوفات کشور دارای سند تک برگی شده‌اند و این مسئله تداخل اسناد و مشکلات حقوقی موقوفات را کاهش چشمگیری داده است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: موضوع بعدی بحث حقیقی مربوط به موقوفات است که برخی از آن‌ها بایر بوده‌اند و امروز احیا شده‌اند. البته اجرای چنین برنامه‌ای دشواری‌های خاص خود را دارد.‌ البته برای احیای موقوفات باید این کار را ادامه دهیم و سرمایه‌های موجود را حفظ و  ارتقا دهیم. لذا حوزه حفظ‌العین موقوفات بسیار وسیع است و باید پیگیری شود.

وی گفت: مسئله بعدی افزایش بهره‌وری موقوفات است. در سال گذشته قرادادهای زیادی برای احداث مراکز و املاک موقوفه منعقد شده است. البته اهم موقوفات، وقف‌های منفعتی است ‌که باید به رشد درآمد متنابهی برسند تا همگان در جریان آن قرار گیرند. بنده رساندن منافع موقوفات به ۲۰ همت در سال را دور از دسترس نمی‌دانم. امروز این منافع به هفت همت رسیده و هر روز بیشتر می‌شود. امسال و با توجه به داده‌های سامانه اوقاف بیش از چهار هزار میلیارد تومان برای نیات واقفان هزینه شده تا این‌ نیات به خوبی اجرایی شوند.

وی تصریح کرد: تنوع در ذات وقف نهفته اگر موقوفه درمانی داریم باید سراغ ارزان سازی تجهیزات پزشکی نیز برویم در این زمينه سراغ برخی دانشمندان رفتیم و از آن‌ها حمایت می کنیم.

حجت الاسلام خاموشی گفت: باید از دانشمند ایرانی حمایت کرد سازمان وقف از بودجه عمومی و دولتی آزاد است و ثمرات شگرف برای آینده خواهد داشت. باید واردات کمتر از صادرات باشد باید پول ملی را قوی کنیم. درمورد اقتصاد دریاها، ریل و راه آهن و معدن و مسکن و انرژی سبز تلاش می کنیم انشاالله نتایج اقدامات را خواهید دید.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اتصال نسخه الکترونیک به بیمه‌های تکمیلی تا یک ماه دیگر
  • (ویدیو) علت تأخیر در پرداخت الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی
  • پاسداران سرباز ولایت و انقلاب اسلامی هستند
  • عملیات «وعده صادق» منشاء تحولات مهم در نظام بین الملل
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می کنیم
  • رساندن منافع موقوفات به ۲۰ همت در سال دور از دسترس نیست
  • تبلور موقوفات منفعتی در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • داروخانه‌های تیران بیمه تکمیلی معلمان را پوشش نمی‌دهد
  • سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود
  • گلستان باید الگوی برجسته وحدت معرفی شود