Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- تولیت مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: «این ادعا که کسی بتواند در زمان حیات امام (ره) مطلبی خلاف نظر ایشان نوشته و امضایشان را هم بگیرد، پیش از آنکه دفاع از نهضت آزادی یا آقای منتظری باشد، توهین به شخص امام است.»

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان به نقل از جام‌نیوز، «علی مطهری» نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، اخیرا طی گفتگویی تصریح کرد که در خصوص انتساب نامه ٦ فروردین حضرت امام (ره) خطاب به مرحوم منتظری و همچنین اصالت نامه بنیانگذار راحل انقلاب درباره گروه موسوم به نهضت آزادی، دچار شک و تردید است!

ادعایی که پاسخ مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) را در پی داشت و «حمید انصاری» قائم مقام این مؤسسه ضمن ابراز تأسف و شگفتی از سخنان مطهری، برای چندمین بار شبهه‌افکنی راجع به این دو مرقومه متعلق به رهبر فقید انقلاب اسلامی را فاقد مبنای حقوقی و فنی دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درهمین زمینه، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدحسن رحیمیان» یار دیرین امام و از اصحاب مورد اعتماد ایشان در طول سال‌های مبارزه و پس از انقلاب بیان کرد:  «آن‌هایی که متخصص خط شناسی هستند و دقیقا خط امام را می‌شناسند، برانطباق این نامه‌ها با دستخط ایشان صد در صد تاکید کرده‌اند.

همین ادعا را "ابراهیم یزدی" دبیرکل نهضت آزادی در خصوص نامه امام مطرح کرد و دفتر از وی شکایت کرد و با کارشناسی دستگاه قضائی اصالت دستخط امام تأیید و آقای یزدی محکوم به شلاق شد که پس از محکومیت احمدآقا او را بخشید.»

نویسنده کتاب "در سایه آفتاب؛ یادها و یادداشت‌هایی از زندگی امام خمینی(ره)" افزود: «گر چه برخی از بیانیه‌های امام را آقای رسولی محلاتی و در مواردی هم بنده با دقت از روی نوشته امام پاک‌نویس کرده‌ و امام هم آن‌ها را مجددا با دقت می‌خواندند و امضا می‌کردند.با این حال با وجود امضای امام و انتشار آنها در زمان امام ؛ شبهه ای در مورد آنها مطرح نشده است.»

تولیت مسجد مقدس جمکران خاطرنشان ساخت: «اتفاقا این دو نامه مورد ادعا، دستخط شخص امام بوده و پاکنویس کسی نیست؛ گویا امام از شبهه افکنی ها اطلاع داشتند، لذا آن‌ها را ندادند پاکنویس شود تا جایی برای تشکیک باقی نماند.»

وی اضافه کرد: «یکی از همین افرادی که حالا رفیق نهضت آزادی شده، خود حامل نامه 6 فرودین برای آقای منتظری بود. او گواه است و مسأله برای کسانی که در جریان امر بوده و دستخط امام را می‌شناسند کاملا روشن است.»

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان یادآور شد: «جالب است هر دو جریانی که در این نامه‌ها تشکیک می‌کنند، اکنون به یکدیگر گره خورده‌ و با این شیوه مشترک می خواهند خود را از تیررس موضع کوبنده امام خارج کنند. هرچند انکار این مسائل، نشانه ای از درستی نگاه امام نسبت به هر دو جریان است.»

حجت‌الاسلام رحیمیان ادامه داد: «این ادعا که کسی بتواند در زمان حیات امام (ره) مطلبی خلاف نظر ایشان نوشته و امضایشان را هم بگیرد، پیش از آنکه دفاع از نهضت آزادی یا آقای منتظری باشد، توهین به شخص امام است.»

نماینده سابق ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، در خاتمه اظهار داشت: «بالاخره گاهی افرادی پیدا می‌شوند که در اصل قرآن و اسلام هم تشکیک می کنند؛ اینگونه مواضع، باطن و ماهیت افراد را مشخص می کند»

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: علی مطهری مسجد مقدس جمکران امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۶۰۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی امام جمعه تکاب از اجرای طرح نور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  نماز جمعه این هفته در تکاب به امامت حجت الاسلام مصطفی کوهی امام جمعه شهرستان در مصلی بقیة الله الاعظم (عج ) برگزار و اقامه شد.

حجت الاسلام کوهی گفت : تربیت دانش آموزان نمونه و تعلیم و تربیت اصولی در مدارس رسالت خطیر معلمین تلاشگر در سنگر تعلیم و تربیت است.

امام جمعه تکاب گفت : معلمین متعهد و انقلابی سنگر داران واقعی خط اول مبارزه با تهاجم فرهنگی غرب هستند و آموزه های آنان برای دانش آموزان در زندگی اجتماعی آنان بروز و نمود عینی خواهد داشت.

وی گفت : کارگران زحمت کش گردانندگان چرخ تولید کشور هستند و حمایت از این قشر زحمت کش افزایش تولید و جهش تولید را در پی خواهد داشت.

امام جمعه تکاب گفت : اجرای طرح نور و هدایت بی حجابی و بی بند و باری بسوی عفت و عطوفت کار با ارزشی است و از اقدام نیروی انتظامی در تقویت حجاب و رعایت حجب و حیا در جامعه قدر دانی می کنیم.

دیگر خبرها

  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم ترحیم
  • نامه دانشجویان دیار حافظ و سعدی به دانشجویان آمریکایی و اروپایی
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای درقم برگزارمی شود
  • نامه رئیس دانشگاه فردوسی به روسای دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از تجمعات ضداسرائیلی دانشجویان
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 
  • نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 7 اردیبهشت
  • قدردانی امام جمعه تکاب از اجرای طرح نور
  • تقدیر امام جمعه کاشان از اجرای طرح نور فراجا
  • امام جمعه شهر «شروینه» منصوب شد