Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-26@22:46:09 GMT

القاعده به جبهه النصره حمله کرد

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۶۶۰۸۶۸

القاعده به جبهه النصره حمله کرد

سرکرده ارشد گروه تروریستی القاعده در جدیدترین اظهار نظر خود به گروه تروریستی هیئت تحریر الشام یا همان جبهه النصره سابق حمله کرد و از حکمرانی ترکیه در شمال سوریه سخن گفت.

به گزارش صدای ایران از سایت عربی 21، ایمن الظواهری سرکرده ارشد گروه تروریستی القاعده به هیئت تحریر الشام (جبهه النصره سابق) حمله کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیئت تحریر الشام نیمه سال 2016 میلادی از گروه القاعده جدا شد.

الظواهری در جدیدترین اظهار نظر خود که موسسه "السحاب" تحت عنوان "راه رهایی" منتشر کرد، به طور تلویحی گفت که "جبهه النصره" قبل از اینکه آن را از بین ببرند، وارد فرایند دموکراتیک خواهد شد.

سرکرده گروه تروریستی القاعده در این باره گفت: «آیا اگر جبهه النصره از القاعده جدا شود، بزرگترین جنایتکاران از آن راضی خواهند شد یا آن را ملزم به نشستن بر سر میز با قاتلان جنایتکار خواهند کرد و در مرحله بعدی آن را ملزم به تن دادن به توافقنامه های خفت بار و اهانت آمیز خواهند کرد و سپس جبهه النصره را ملزم به تن دادن به دولت های فاسد و دنباله رو خواهند کرد و بعد از آن نیز ملزم به ورود به بازی دموکراتیک متعفن خواهند کرد».

درباره ترکیه، ایمن الظواهری گفت که این کشور بر بخش باقی مانده تحت حکومت مخالفان در شمال غربی سوریه سیطره دارد.
وی از آنچه به زعم خود انقلاب سوریه خواند، سخن گفت و افزود: «انقلاب سوریه در شمال غربی سوریه تحت (سیطره) سلطان سکولار ترکیه محدود شده است. بخواهید یا نخواهد؛ این واقعیت است.»

الظواهری نقش ترکیه و نقش کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در سوریه را مساوی دانست و گفت: پاکستان در طول چند سال چند برابری چیزی را که ترکیه و کشورهای غرب خلیج فارس به مخالفان دادند، به طالبان اعطا کرد اما با این وجود، از آنها روی برگرداند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: القاعده النصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۶۰۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت حمله رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، وزرای دفاع کشور عضو سازمان همکاری های های شانگهای در بیست و یکمین اجلاس خود در آستانه پایتخت قزاقستان ضمن اعلام استقبال از حضور وزیر دفاع کشورمان به عنوان عضو اصلی این سازمان، به صورت یکپارچه  و اجماعی حملات تروریستی اخیر در روسیه ،سوریه، پاکستان و همچنین حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را در بیانیه پایانی  محکوم و با خانواده قربانیان این حملات تروریستی ابراز همدردی کردند.

وزاری  دفاع سازمان همکاری های شانگهای همچنین نسبت به رشد تروریسم بین المللی و تهدیدات جدید آن اعلام نگرانی کردند و بر تقویت روابط دفاعی کشورهای عضو شانگهای تاکید نمودند.

دیگر خبرها

  • برگزاری بیش از ۲۵ تظاهرات در ادلب برای سرنگونی «الجولانی»
  • اردوغان: حماس را نه گروه تروریستی بلکه گروه مقاومت می‌دانیم
  • محکومیت حمله رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه
  • حمله تروریستی به المپیک خنثی شد
  • بازداشت یک نوجوان به ظن تدارک حمله تروریستی در المپیک
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • پیام های حمله به پایگاه های آمریکا در شرق سوریه
  • هشدار جدی مدیر اف.بی.آی درباره حمله احتمالی تروریستی در خاک آمریکا
  • پوتین: روش های تروریست ها روز به روز پیچیده تر و وحشیانه تر می شود