Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با اشاره به اینکه شهرک رازی شهرضا منطقه ویژه اقتصادی می‌شود، گفت: راه‌اندازی ویژه اقتصادی شهرضا، اقتصاد استان اصفهان را متحول می‌کند. ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۶ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازشهرضا، محمد جواد بگی عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات منطقه ویژه اقتصادی شهرضا با بیان اینکه  شهرک صنعتی رازی شهرضا نخستین و بزرگ‌ترین شیمی پارک تخصصی کشور است، اظهار داشت: شهرک صنعتی رازی نخستین و بزرگ‌ترین شیمی پارک تخصصی کشور است و در حال حاضر 600 واحد صنعتی، تولیدی و خدماتی در این شهرک صنعتی به ثبت رسیده که 303 واحد آن با اشتغالی بالغ بر 6 هزار و 500 نفر به صورت مستقیم در حال فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که این شهرک با مساحت حدود هزار و 500 هکتار به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی منطقه جنوب استان اصفهان به‌ شمار می‌رود، افزود: شهرک صنعتی رازی، محور توسعه اقتصادی جنوب استان اصفهان و مکانی مناسب برای سرمایه‌گذاری صنعتی است.

رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با بیان اینکه فاز نخست و دوم این شهرک دارای امکانات زیربنایی کامل است که با تلاش شرکت شهرک‌های صنعتی در دست تکمیل و پذیرای متقاضیان جدید سرمایه گذاری در تمام حوزه‌ها است، گفت: صنایع متمرکز در این شهرک بیشتر شامل صنایع شیمیایی و پایین دستی پتروشیمی است.

راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی شهرضا اقتصاد استان را متحول می‌کند

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین امتیازاتی که در شهرستان شهرضا وجود دارد منطقه ویژه اقتصادی است که راه‌اندازی آن اقتصاد استان را متحول می‌کند، بیان کرد: مصوبه ایجاد مناطق ویژه اقتصادی در چهار شهرستان کاشان، لنجان، شهرضا و شرق اصفهان در سال 86 صادر شد که از این میان، تنها منطقه ویژه شهرضا آماده بهره‌برداری است.

بگی تصریح کرد: احداث منطقه ویژه اقتصادی با محوریت تولید تجهیزات و ماشین آلات نفت، گاز و پتروشیمی علاوه بر تامین نیاز استان و کشور به این تجهیزات، می‌تواند تأمین کننده بخشی از نیاز منطقه خاورمیانه باشد و کشورهای منطقه می‌توانند به عنوان بازار هدف صادراتی برای این محصولات به شمار آید.

وی با اشاره به اینکه شش یا هفت شهرستان استان اصفهان متقاضی ایجاد مناطق ویژه اقتصادی شدند که مراحل زیادی را باید طی کنند تا به سرانجام برسد، خاطرنشان کرد: مسئولان استانی و ملی برای جابجایی منطقه ویژه اقتصادی شهرضا از جنوب به شمال این شهرستان موافقت کردند.

رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان خاطرنشان کرد: با تصویب اینکه شهرک شیمایی رازی شهرضا به عنوان منطقه ویژه اقتصادی در نظر گرفته شود، واحدهای صنعتی مستقر در این شهرک نیز متعهد می‌شوند که به منطقه ویژه ملحق شوند.

وی با بیان اینکه بادهای غالب منطقه‌ای و معضلات زیست‌محیطی و تسهیل در تأمین نیروی انسانی متخصص از علل این انتقال بوده است، تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌ای بین شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با گمرک منعقد شده که بر اساس آن گمرک منطقه ویژه اقتصادی شهرضا تأسیس می‌شود که نقش زیادی در تسهیل فرایند صادرات و واردات دارد.

80 درصد مراحل ایجاد منطقه ویژه اقتصادی شهرضا انجام شده است

بگی با اشاره به اینکه پل روگذری برای اتصال دو طرف جاده شهرضا به اصفهان با اختصاص 18 میلیارد تومان احداث می‌شود، گفت: 80 درصد مراحل ایجاد منطقه ویژه اقتصادی شهرضا انجام شده است و باید به تصویب شورای برنامه‌ریزی استان اصفهان برسد.

وی اظهارداشت: بهره‌برداری از منطقه ویژه اقتصادی شهرضا باتوجه به موقعیت استراتژیک این شهرستان و نزدیکی به مرکز استان سهم بسیار زیادی در رونق اقتصادی منطقه و استان و به‌ویژه کاستن از آمار بیکاری دارد.

رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با اشاره به این‌که فعالان اقتصادی این شهرک به مدت 15 سال از معافیت‌های گمرکی و مالیاتی برخوردار هستند و این معافیت‌ها قابل تمدید است، بیان کرد: با راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی شهرضا، بزرگترین بندر خشک مرکز کشور در شهرستان شهرضا ایجاد می‌شود.

بجنورد| 126 پروژه بخش خصوصی در ایام دهه فجر افتتاح می‌شود22 قطعه زمین در شهرک‌ صنعتی چهارمحال و بختیاری تعیین تکلیف شد3 واحد نیروگاه CHP در استان اردبیل احداث می‌شود

انتقال پساب فاضلاب شهری شهرضا به تصفیه‌خانه شهرک رازی

وی با تأکید بر اینکه راه‌آهن سراسری، دسترسی به دو آزادراه بزرگ کشور، تأمین برق، آب و گاز و فیبر نوری و فاصله اندک تا فرودگاه از امتیازت این منطقه است، بیان کرد: تا پایان بهمن‌ماه شهرک صنعتی رازی شهرضا به عنوان نخستین شهرک صنعتی کشور به ماشین 26 تن سوپر فوماتیک، مجهز می‌شود.

بگی با اشاره به انتقال پساب فاضلاب شهری شهرضا به تصفیه‌خانه شهرک رازی شهرضا، بیان کرد: این نخستین پروژه انتقال فاضلاب شهری برای استفاده در شهرک‌های صنعتی در استان اصفهان است که با هزینه‌ای بالغ بر 57 میلیارد ریال در دست اجرا است.

وی اظهارداشت: با استقرار تصفیه‌خانه در شمال شهرستان شهرضا امکان انتقال پساب تصفیه شده به منطقه ویژه اقتصادی فراهم می‌شود و 90 لیتر بر ثانیه از پساب تصفیه‌خانه شهرضا به این منطقه اختصاص داده می‌شود.

رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با بیان این‌که با ایجاد اولین و طولانی‌ترین خط انتقال پساب برای مصارف صنعتی کشور در شهرضا، مشکل تأمین آب منطقه ویژه اقتصادی برطرف می‌شود، خاطرنشان کرد: ایجاد تصفیه‌خانه صنعتی در شهرک صنعتی رازی و انتقال فاضلاب شهری شهرضا به این تصفیه خانه برای تأمین آب فرآیندی صنعت و فضای سبز این شهرک کمک به کاهش آلایندگی صنعت و حفظ محیط زیست می‌کند.

شهرضا قطب اقتصادی جنوب استان اصفهان

فرماندار شهرضا در ادامه جلسه با بیان اینکه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی ثمرات زیادی برای کشور و استان اصفهان دارد، بنابراین باید از آن حمایت شود، گفت: در سال 86 منطقه ویژه اقتصادی شهرضا مصوب شد اما به دلیل عدم صرفه اقتصادی، بخش خصوصی حاضر به فعالیت در منطقه جنوب شهرستان شهرضا نشد و در طول همه این سال‌ها، ره‌اندازی این منطقه به تأخیر افتاد.

علی‌اصغر رفیعی‌نژاد با بیان اینکه با ایجاد این منطقه زمینه اشتغالزایی فراهم می‌شود و می‌تواند زمینه حل معضل بیکاری را در سطح منطقه مهیا کند، افزود: احداث منطقه ویژه اقتصادی از مهم‌ترین ارکان توسعه منطقه جنوب استان اصفهان به شمار می‌رود و با ایجاد منطقه ویژه اقتصادی، این شهرستان به قطب اقتصادی و صنعتی جنوب استان تبدیل می‌شود.

انتهای پیام/ش

R41346/P/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۶۶۱۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرک صنعتی زرند بازگشایی شد

امیر حسن‌زاده با بیان اینکه شهرک صنعتی شماره ۲ زرند در سال ۱۳۸۶ تملک، ولی متاسفانه به دلایل مختلفی مجوز استقرار و بهره‌برداری واحد‌های صنعتی صادر نشد، گفت: نهایتا در ۲۷ فروردین ماه امسال پس از ۴ بار بازنگری در طرح ارزیابی زیست محیطی مجوز شهرک مذکور به میزان ۳۰ هکتار از اراضی در اختیار و پس از ۱۷ سال وقفه خوشبختانه با همت تیم اقتصادی استان اخذ شد.

وی افزود: امیدوارم با مشارکت و سرمایه‌گذاری شاهد راه‌اندازی صنایع مختلف و ایجاد اشتغال در این شهرک باشیم.

میجانی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان هم با اشاره به زیرساخت‌های موجود آب برق و گاز ودرمجموعه شهرک صنعتی زرند گفت: از هم‌اکنون این شهرک آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران و واحد‌های مختلف تولیدی است.

شهرک صنعتی زرند ۱۷ سال راکد بود. 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • منطقه ۹ اصفهان میزبان برپایی جشن «لبخند خدا» می‌شود
  • بوستان رازی به محیط ویژه برای نوجوانان تبدیل می شود
  • بوستان رازی، بوستانی ویژه نوجوانان می‌شود
  • مصوبه تعیین نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در مناطق آزاد اصلاح شد
  • لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود
  • برنامه‌ریزی برای تبدیل شهرک صنعتی سروستان به قطب جدید صنعتی فارس/راه‌اندازی ناحیه صنعتی کوار
  • دریافت مجوز شهرک صنعتی زرند بعد از ۱۷ سال
  • شهرک صنعتی زرند بازگشایی شد
  • شکوفایی صنعت همدان با ایجاد بندر خشک
  • همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه